کسب و کار برتر

بهترین زمان برای سفر به خرم آباد

بهترین زمان برای سفر به خرم آباد

خرم آباد یکی از برترین شهرهای ایران در جهان است که روح خود را با مناظر طبیعی خود به گونه ای دوست دارید که حتی پس از ترک آن احساس خوبی در درونتان ایجاد می کند. این شهر باستانی که قدمت آن به زمان آشوریان می رسد آثار تاریخی زیادی دارد و بر فراز آنها برج بهشت ​​می درخشد. به غیر از دیدنی ها و نقاط گردشگری، بازدیدکنندگان و مردم مهربان این شهر فرهنگ و سنت های زیبای خود را اضافه کرده اند و فعالیت های زیبا بخشی از جاذبه های این شهر است. جدای از این موارد، غذاهای لذیذ خرم آباد مانند خورش سیب و سوغاتی های زیبای شهر که شامل ابریشم و نمد است، یکی از دلایل اصلی خرید بلیط خرم آباد است. اما، برای استفاده حداکثری از سفر خود به خرم آباد، باید در فصول خاصی از سال از این شهر دیدن کنید. در زیر بهترین زمان سفر به خرم آباد را به شما معرفی می کنیم. اگر اهل سفر و گردشگری هستید، با کارمادیو همراه باشید.

بهترین زمان برای رفتن به خرم آباد با توجه به آب و هوا

مرکز استان لرستان دارای آب و هوای مدیترانه ای است. تقریباً نیمه خشک است و بارندگی در طول سال زیاد است. رطوبت این شهر در زمستان و اوایل بهار بیش از ۷۰ درصد است. مانند بسیاری از شهرهای ایران، بهترین زمان برای سفر به خرم آباد در فصل بهار و اردیبهشت است. در تابستان هوای این شهر بسیار مطبوع و جذاب است. خرم آباد تابستان هایی خنک و معتدل با میانگین 25 درجه سانتیگراد در گرم ترین روزها دارد که واقعاً آب و هوای مطبوعی است.

اما زمستان زمان مناسبی برای خرید بلیط خرم آباد نیست. در این فصل هوای خرم آباد بسیار سرد می شود و به همین دلیل بازدید از بسیاری از جاذبه های گردشگری این شهر غیرممکن است. سعی کنید از اواسط آبان تا اواسط اسفند به خرم آباد سفر نکنید.

بهترین زمان برای سفر به خرم آباد حضور در رویدادها و جشنواره های مختلف این شهر است

رویدادهای ویژه خرم آباد بسیار پرطرفدار است و هر ساله گردشگران زیادی برای تماشا و گاهی شرکت در این رویدادها به این شهر سفر می کنند. برخی از این وقایع برگرفته از فرهنگ کهن ایران و برخی مربوط به سنت مذهبی مردم است. در روز سال نو جشنی در روستا به نام «40 ی بنگ» برگزار می شود که فقط مخصوص بانوان است. در این جشن چهل شمع برمی دارند و در چهل جماعت تاریک با هدف برآورده شدن حاجات خود روشن می کنند.

بهترین زمان برای سفر به خرم آباد
بهترین زمان برای سفر به خرم آباد

اما یکی از رویدادهای خاص خرم آباد که در ماه محرم و همزمان با مراسم ختم امام حسین (ع) گردشگران زیادی را به این شهر می کشاند، مراسم گلملی نام دارد. این مراسم در روز عاشورا برگزار می شود و از قرن ها پیش بوده است. مردم لرستان وقتی عزیزی را از دست می دهند برای نشان دادن غم خود گل بر سر و صورت خود می گذارند. بسیاری از مردم این مراسم گلملی را در روز عاشورا جشن می گیرند. صبح روز عاشورا مردم در خیابان های شهر قدم می زنند و بر سرشان گل می مالند. این گل بی نظیر از خاک رس و گلاب ساخته شده است. وقتی گل خشک شد مراسم شیر دهی شروع می شود.

اتفاق خوبی در خرم آباد

اگر فکر می کنید هر اتفاق خاصی در این شهر با غم و اندوه همراه است، در اشتباهید. در تقویم، 30 اردیبهشت به عنوان «روز خرم آباد» نامگذاری شده است و در این روز برنامه های شاد و مفرح بسیاری برگزار می شود. از جمله این مراسم می توان به اجرای موسیقی محلی و رقص شاد با لباس های محلی لرستان اشاره کرد. پس اگر بلیط اردیبهشت ماه کورم آباد را خریداری کرده اید، می توانید از جشنواره در این روز لذت ببرید.

بهترین زمان برای بازدید از اماکن گردشگری خرم آبادی

در وسط خرم آباد دریاچه طبیعی بسیار زیبایی وجود دارد که یکی از جاذبه های اصلی این شهر است. این دریاچه در تمام فصول سال زیباست اما زیبایی آن در بهار و اوایل تیر بیش از هر زمان دیگری است. اگر تصمیم دارید در سفر به خرم آباد از آبشارهای استان لرستان مانند آبشار نوزیان، آبشار بزرگ، آبشار آب سفید و آبشار دری آسپر دیدن کنید، بهتر است سفر خود را برای ماه های اردیبهشت تا تیر برنامه ریزی کنید.

بهترین زمان برای خرید بلیط خرم آباد از نظر حریم خصوصی و قیمت مناسب

اگر می خواهید در زمان خلوت به خرم آباد بروید. در این فصل باید یک سفر زمستانی را برنامه ریزی کنید زیرا هوا سرد است. تعداد کمی از گردشگران راهی خرم آباد می شوند. و قیمت بلیط چارتر و اقامت در شهر نیز کاهش یافته است. البته اگر در فصل زمستان به سفر بروید، نمی توانید از جاذبه های فراوان این شهر لذت ببرید.

دکمه بازگشت به بالا