مهدی رحیمی افزود: ایربگ هر خودرو دارای جعبه سیاه برای ذخیره اطلاعات است و برای بررسی حادثه بهبهان باید این جعبه های سیاه را بررسی کنیم تا علت کار نکردن ایربگ را مشخص کنیم.
وی گفت: اگر مشخص شود که مشکل از ایربگ است، طبق توافقات بین المللی باید به سراغ سازنده آن ایربگ برویم و مقصر سازنده ایربگ است.
رحیمی با بیان اینکه سیستم های کیفی در خودروسازان ایجاد می شود، افزود: در صورت وجود ایراد در خودروهای تولیدی، این ایرادات آنقدر محتوا نیست که خودرو در محدوده فروش قرار نگیرد.
مدیر طراحی مرکز توسعه محصولات ایران خودرو گفت: خودرو باید به محض تولید به مشتری تحویل داده شود اما در حال حاضر خودروهای متوقف و بادوام به دلیل کمبود قطعات دچار ایراداتی می شوند که ممکن است پس از تحویل و مونتاژ مجدد ایجاد شود. با مشتری مشکل داره
وی افزود: در کشور ما تست تصادف وجود ندارد و خودروسازان برای دریافت گواهینامه معتبر باید خودروها را به خارج از کشور اعزام کنند و پس از دریافت گواهینامه آن را به سازمان ملی استاندارد ارائه کنند.
223227