اقتصادی

روغن موتور ایرانی تائیدیه بنز را گرفت

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان گفت: “طی یک ماه گذشته موفق شدیم تائیدیه بنز آلمان برای یک محصول استاندارد جهانی به نام مارک Maglob را کسب کنیم. در همین حال ما در حال مذاکره با سه خودروساز بزرگ برای مجموعه مصوبات هستیم. . ”

به گزارش آپارات نیوز ، محمدحسین رزاقی امروز در یک نشست خبری گفت: تأیید خودروسازان این است که علاوه بر عبارت ، مراحل تولید و بسته بندی را نیز تأیید می کنند. خواص: روغن موتور Maglob از استانداردهای جهانی EPI بزرگتر است و به معنای یک رویداد بزرگ در صنعت روغن موتور در کشور است.

وی گفت: “این محصول برای خودروهای درجه یک است که قبلاً وارد کرده بودیم ، اما اکنون تمرکز اصلی ما بر رفع نیاز به واردات خودروهای درجه یک است که به حفظ عرضه کشور نیز کمک می کند.”

رزاقی در پاسخ به سوالی درباره فروش کشتی های این شرکت گفت: از هشت نفتکش این شرکت ، تنها دو کشتی باقی مانده است که نگهداری آنها به دلیل فرسودگی این کشتی ها مقرون به صرفه نبود و طبق قوانین بین المللی فقط یک مسیر. “مخصوص هند مفید بود. بنابراین بهترین راه فروش این کشتی ها بود که آخرین آنها اخیراً فروخته شد.

وی در مورد معوقات وزارت نفت گفت: “این مطالبات در ابتدا 102 میلیون دلار بود که با اسناد شرکت به 110 میلیون دلار افزایش یافت. با توجه به اهمیت تحقیقات دقیق تر ، موفق نشدیم. هنوز باز است و امیدواریم به زودی این ادعاها را دریافت کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان رشد گردش مالی این مشاغل را 10 درصد و رشد پنج ماهه را 5 درصد عنوان کرد و می گوید: بزرگترین رشد در بین شرکت های روغنکاری است.

وی گفت: “ما اکنون مشکل غذایی داریم.”

رزاقی گفت: بر اساس آمار بورس کالا ، حجم لابی ها در پالایشگاه های تهران و اصفهان 130 هزار تن (حدود 30 درصد) کاهش یافت که رقم قابل توجهی است.

وی با اشاره به دلایل کاهش تولید خوراک تصریح می کند: پالایشگاه اصفهان سه بار بازسازی شد که منجر به کاهش مصرف خوراک شد ، در حالی که ما 30 هزار تن خوراک از این پالایشگاه دریافت کردیم ، اما با وجود این موانع با مدیریت کاربرد ، ما لوبکت را از بندرعباس وارد کرد ، اما با وجود کاهش مصرف غذا ، ما توانستیم جهش تولید و فروش را تجربه کنیم.

وی با بیان اینکه هرگونه اختلال در تولید ما بازار را نیز به چالش می کشد ، با اشاره به موضوع قیمت خوراک گفت: در حال حاضر قیمت خوراک به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی 10 هزار و 500 تومان رسیده است ، اما از سوی دیگر قیمت روغن پایه دائما در حال روند است. و سقوط کرده است ، اما طبق ترتیبات بین صادرکنندگان ، ما اجازه نداده ایم که قیمت مناطق نفتی صادراتی ایران کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان گفت: متوسط ​​قیمت خوراک نسبت به سال گذشته 50 تا 60 درصد افزایش یافته است.
رزاقی ابراز امیدواری کرد که پالایشگاه های آبادان و تبریز لابی های سنگینی را وارد تولید کنند ، زیرا کمبود این محصول بر صنعت روانکاری از جمله حمل و نقل تأثیر می گذارد.

وی گفت: لوبکات سالانه به دو میلیون تن در کشور نیاز دارد که می تواند توسط پنج پالایشگاه در کشور تولید شود.
وی یادآور شد: روغن سپاهان می تواند روزانه 15 هزار و 500 تن لوبکت دریافت کند اما به دلیل کمبود در حال حاضر 13 هزار و صد تن دریافت می کنیم.

وی از تغییر روغن ها به عنوان حلقه مفقوده در زنجیره یاد می کند و می افزاید: ‘مشکل بعدی کمبود روغن دیزل است که طبق راه حل ، تمام پایانه های بار و مسافر و فروش و تعویض روغن این محصول را در اختیار ما قرار می دهد. ”

وی گفت: از نظر صادرات ، 2 درصد رشد داشتیم. ما هم وارد کشور می شویم.

رزاقی هزینه سرمایه گذاری در اجرای پروژه های مذکور را حدود شش تریلیون تومان عنوان کرد و گفت: شش پروژه توسط شرکت فناوری اطلاعات در حال اجرا است که آخرین پروژه ما پایانه صادراتی 35000 تن تانک است که امیدواریم فوریه آنها همچنین به بندرعباس فرستاده می شوند.

وی ادامه می دهد: “افزایش ظرفیت صد هزار تن برنامه دیگری است که در دستور کار است ، اما ما به طور واضح با موانعی برای تکمیل ظرفیت 15 هزار و 500 بشکه غذا روبرو هستیم ، اگر این مشکل نبود ، دو هزار تن روزانه به محصولات شرکت اضافه شود. ”

به گفته وی ، برنامه ما این است که صادرات عمده را از پایانه صادراتی چابهار انجام دهیم تا سهم خود را در بازارهای کشورهای منطقه افزایش دهیم.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا