به گزارش خبرگزاری آپارات نیوز از قزوین؛ محمد صادق بابایی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از کارهای م andثر و کارآمدی که می تواند رضایت مردم را به دنبال داشته باشد حذف بروشورهای کاغذی است و این طرح به خوبی در استان اجرا شده است.
وی افزود: زیرساخت های ایجاد داده های الکترونیکی و بهداشتی 4 سال پیش در استان به منظور افزایش دقت ، دقت و سرعت خدمات ایجاد شده است و امروز در بخش درمان مستقیم و در 8 مرکز درمانی تامین اجتماعی ، شهروندان می توانند انجام دهند بدون دفترچه کاغذی و فقط یک کارت ملی و شماره ملی دریافت کنید تا خدمات پزشکی دریافت کنید.
ارائه خدمات پزشکی با کد ملی در 700 موسسه و مرکز طرف قرارداد
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر حدود 60 درصد از جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری استان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند و حدود 70 درصد مراکز طرف قرارداد طرح نسخه الکترونیکی را اجرا کرده اند.
وی اظهار داشت: اجرای نسخه الکترونیکی مزایای بسیاری از جمله رفع مشکلات حرکتی و کمبود بروشور ، انقضا و نیاز به تجدید ، دسترسی به پرونده پزشکی بیمار به صورت آنلاین برای پزشکان ، تهیه دارو در داروخانه های مختلف ، کاهش مراجعه بیماران به مراکز ویژگی های مختلف نسخه الکترونیکی.
بابایی گفت: بد خطی در تجویز و معرفی نادرست داروها و همچنین جلوگیری از مداخلات دارویی از دیگر مزایای اجرای طرح نسخه الکترونیکی است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین اظهار داشت: در استان 700 مرکز و 145 داروخانه داریم که طرف قرارداد هستند. پزشکان و مراکز پیش بالینی و داروخانه ها.
وی اضافه کرد: اگر بیمار ارجاع شده به نسخه الکترونیکی ملزم نباشد یا طرف قرارداد نباشد ، پزشک می تواند نسخه الکترونیکی صادر کند یا داروی مورد نیاز بیمار را در نسخه خود تجویز کند و در صورت قطع سیستم ، خواهد شد در نسخه نوشته شده است “.
انتشار 80000 نسخه الکترونیکی در ژانویه
بابایی گفت: خوشبختانه روند اجرای طرح نسخه الکترونیکی در استان مطلوب است و در 14 آوریل و در دی ماه بیش از 80 هزار نسخه الکترونیکی منتشر شد و این روند رو به رشد است.
وی افزود: در این طرح افراد بالای 18 سال کارت ملی دارند و برای افراد زیر این سن داشتن کارت شناسایی ضروری است.
بابایی اظهار داشت: از اول مارس بیمه های تأمین اجتماعی نیازی به تمدید دفترچه پزشکی خود ندارند و انقضا تاریخ دفترچه مانع از ارائه خدمات درمانی به شهروندان نمی شود.
وی گفت: همچنین شهروندان ، پزشکان و مراکز درمانی از شش طریق می توانند از صحت سوابق پزشکی افراد مطلع شوند و شماره تلفن 1420 سازمان تأمین اجتماعی برای پاسخگویی به هرگونه س questionsال و رفع بلاتکلیفی و مشکلات در این زمینه تعیین شده است.