جامعه

آیا دریافت‌کنندگان واکسن کرونا به بیماری کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند؟

آیا دریافت‌کنندگان واکسن کرونا به بیماری کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند؟

آپارات نیوز / خراسان رضوی دو واکسن پیشرو Pfizer-BioNTech و Moderna که با فناوری جدید تولید شده اند عملکرد مشابه واکسن های تأیید شده قبلی را ندارند. این واکسن ها که برای مبارزه با ویروس کرونا ویروس Covid-19 تولید می شوند ، واکسن های پیام رسان RNA نامیده می شوند ، که باعث ایجاد پاسخ ایمنی در بدن بدون استفاده از ویروس های زنده می شود.

به گزارش تامپا توسط تایمز ، برخی افراد گزارش کردند که واکسن آنفولانزا را دریافت کرده اند ، که نگرانی خود را از دریافت واکسن کرونا نشان می دهد ، اما آنچه احتمالاً اتفاق افتاده است ، پاسخ ایمنی فرد دریافت کننده آنفولانزا است. واکسن آنفلوانزا حاوی یک ویروس غیرفعال یا یک پروتئین منفرد است که می تواند علائم خفیف مانند آنفلوانزا ایجاد کند.

اگرچه برخی از علائم در انسان پس از دریافت واکسن کرونا مانند سایر واکسن ها است ، اما آلودگی به Covid-19 به دلیل واکسیناسیون غیرممکن است. در واکسن های کرونا ویروس زنده یا هر چیز دیگری وجود ندارد ، به این معنی که هیچ راهی برای ابتلا به بیماری Covid-19 از طریق واکسیناسیون وجود ندارد.

در حقیقت ، واکسن های پیام رسان RNA به سلول های بدن می آموزد که چگونه پروتئین های گوش تولید کننده سیستم ایمنی بدن را تولید کنند. با فعال سازی آن ، آنتی بادی در بدن تولید می شود و فرد در برابر ویروس محافظت می شود.

واکسن های Pfizer و مدرن هر کدام به دو دوز در فواصل منظم نیاز دارند. متخصصان می گویند که دوز اول حدود 50٪ و دوز دوم حدود 95٪ محافظت در برابر گیرنده را ایجاد می کند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده (CDC) گفت: “در پایان فرآیند واکسیناسیون ، بدن ما می آموزد که چگونه از خود در برابر عفونت های ویروسی در آینده محافظت کند.” “فواید واکسن های mRNA ، مانند همه واکسن ها ، محافظت در برابر عفونت بدون خطر است.”

محققان چندین دهه است که واکسن های پیام رسان RNA را بررسی می کنند ، از جمله آنفلوانزا ، زیکا ، هاری و ویروس سیتومگال که بر انسان و میمون تأثیر می گذارد.

طبق CDC ، علاقه به ساختن واکسن با استفاده از این روش در هنگام شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است ، زیرا این داروها با استفاده از مواد موجود در آزمایشگاه به راحتی تهیه می شوند. این بدان معنی است که می توان آنها را در مقادیر زیاد و به سرعت در موارد بحرانی تولید کرد.

عوارض جانبی احتمالی واکسن های ویروس کرونا شامل تب ، لرز و درد در محل تزریق است که در بسیاری از واکسن ها از جمله واکسن آنفولانزا شایع و رایج است.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا