آیا کرم مرطوب کننده باعث جوش می شود ؟ 

همه ما چه خانم و چه آقا چه جوان و چه مسن می خواهیم پوستی زیبا و بدون عیب داشته باشیم، یکی از راه های دستیابی به پوستی زیبا، بدون عیب، درخشان و البته جوان داشتن یک روتین پوستی صحیح است. اما گاهی بدون اینکه خبر داشته باشیم، از محصولاتی استفاده می کنیم و یا از برخی از محصولات به طرز اشتباهی استفاده می کنیم و بدین ترتیب باعث می شویم که پوستمان نه تنها زیبا، بدون عیب، درخشان و جوان باقی نماند. بلکه دارای جوش و آکنه نیز گردد.یکی از مشکلاتی که بسیاری از خانم ها از آن می ترسند و یا برایشان پیش آمده این است که آیا استفاده از کرم مرطوب کننده باعث جوش زدن می شود یا نه؟ آیا کرم مرطوب کننده برای آکنه و چربی صورت بد است یا نه؟ و به صورت کلی استفاده از کرم مرطوب کننده چگونه باعث جوش زدن می شود.

Does moisturizing cream cause acne

آیا کرم مرطوب کننده باعث جوش زدن می شود یا نه؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خوشبختانه استفاده از کرم مرطوب کننده به خودی خود نمی تواند باعث ایجاد جوش و آکنه شود، اما نحوه استفاده از آن است که می تواند صورت شما را جوش زده کرده و پر از آکنه نماید. مرطوب کردن بیش از حد و اشتباه مرطوب کردن می تواند اثرات بدی بر روی صورت شما داشته باشد. این در حالی است که می تواند بسیار مناسب باشد.

از جمله عوارضی که استفاده بیش از حد و اشتباه از کرم های مرطوب کننده بر روی صورت شما دارد این است که منافذ پوست شما را مسدود خواهد کرد و همچنین سلول های مرده را نیز به سطح پوشت خواهد چسباند و باعث کدر شدن صورت، نرسیدن اکسیژن به سلول های پوستی و نتیجتا جوش، آکنه و سایر بیماری های پوستی می شود و حتی پیری زود رس را نیز نتیجه می دهد و مانع از درخشان ماندن و شادابی صورت شما خواهد شد.

اما آیا کرم مرطوب کننده برای جوش خوب است

این در حالی است که در صورت استفاده صحیح و به اندازه، تمامی این موارد برعکس خواهند شد و به تبدیل خواهند شد. به عبارتی استفاده از یک کرم مرطوب کننده مرغوب، با خواص آبرسانی فوق العاده و در دوز کم می تواند حتی برای تنظیم چربی پوست و جلوگیری از رشد جوش و آکنه نیز مناسب باشد.

علاوه بر این در صورتی که شما قبل از استفاده از کرم مرطوب کننده از سایر محصولات مراقبتی استفاده کرده باشید، صورتتان را تمیز کرده باشید و سلول های مرده را از بین برده باشید، استفاده از کرم مرطوب کننده به مانعی برای التهاب صورت تبدیل خواهد شد و باعث کدر شدن نیز نخواهد گشت و حتی موجب روشن شدن صورت و دریافت نتیجه بهتر از سایر محصولات مراقتی قبل از خود همانطور که در ترتیب صحیح روتین پوستی توضیح داده شده است نیز خواهد شد.

همچنین در صورتی که شما صورتتان دارای جوش و آکنه است و از محصولات مراقبتی ضد جوش استفاده می کنید، استفاده از کرم مرطوب کننده می تواند از این نیز مفید تر واقع شود. زیرا محصولات مراقبتی ضد جوش دارای خاصیت خشک کننده می باشند و معمولا پوست صورت را کمی خشک می کنند. خشکی پوست صورت جوش ها را کم می کند اما باعث التهاب، حساس شدن و زبری خواهد شد که نتیجتا استفاده کم و مناسب از یک کرم مرطوب کننده بعد از این محصولات هم به عملکرد بهتر آنها و هم تنظیم چربی سطح پوست و رطوبت آن و جلوگیری از خشک شدن پوست کمک خواهد کرد.

چه مقدار از کرم مرطوب کننده استفاده شود؟

اگر صورتتان دارای جوش است و از استفاده از کرم مرطوب کننده می ترسید، باید بگوییم که محصول مناسبی را انتخاب کنید ( یعنی از کیفیت محصول مطمئن باشید ) سپس به اندازه حداکثر دوبار در روز آن هم یا بعد از اعمال روتین پوستی ضد جوش و یا بعد از شستشو کامل صورت از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

بسیاری از افراد در کمال تعجب بدون هیچ منبع معتبر و یا دلیل خاصی استفاده بیشتر از یک محصول مراقبتی را بهتر می دانند در حالی که سخت در اشتباه استند. در رابطه با مقداری که باید از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید، باید بگوییم که بهتر است فقط به اندازه ای باشد که یک لایه نازک را روی صورت و گردنتان تشکیل داده و نه بیشتر. استفاده از این مقدار تضمین می کند که رطوبت پوست شما هدر نخواهد رفت، سد پوستی تشکیل خواهد شد و در عین حال منافذ نیز مسدود نشده و پوستتان سنگین نخواهد شد.

4 نشانه و علامت استفاده بیش از حد از کرم مرطوب کننده

بسیاری از افراد نسبت به استفاده از کرم های مرطوب کننده که جزء جدایی نا پذیر هر روتین پوستی چه برای خانم ها و چه برای آقایان می باشند جبهه گرفته و آنها را مضر می دانند. این در حالی است که مزایا و خواص استفاده از آن بی شمار می باشند و همانطور که گفته شد هر فردی حداقل یک یا دو بار در روز باید از آن استفاده کنند. اما مشکلی که سبب می شود بسیاری از افرادی هم که از کرم های مرطوب کننده استفاده می کنند نتیجه خوبی از آن نگیرند و نسبت به استفاده از این محصول بدبین شوند. استفاده بیش از حد است.

اگر قبلا از کرم مرطوب کننده استفاده کرده اید و به دلیل عدم دریافت نتیجه مناسب، جوش زدن صورت و یا تیره و کدر شدن استفاده از آن را متوقف کرده اید، پیشنهاد می دهیم که این بار استفاده از این محصول را مجددا شروع کرده، کرم مرطوب کننده با کیفیت و با غلظت بالا و مناسبی تهیه کرده و هر بار که از آن استفاده می کنید، کمترین مقداری که برایتان ممکن است و صورتتان را کامل پوشش می دهد را استفاده کنید. اگر هم می خواهیم بدانید که نشانه های استفاده بیش از حد از کرم مرطوب کننده چیست موارد ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

مسدود شدن منافذ

یکی از دلایلی که استفاده از کرم های مرطوب کننده باعث جوش صورت می شود، مسدود شدن منافذ می باشد، استفاده بیش از حد از کرم مرطوب کننده می تواند فولیکول موهای صورت شما را مسدود، منافذ را مسدود و نتیجتا مانع سلول های مرده و ترشحات پوستی شده و باعث تجمع آنها در زیر خود و نتیجتا جوش های سر سیاه، سر سفید و هر نوع آکنه دیگری گردد.

جوش و آکنه روی صورت

استفاده به مقدار مناسب از کرم های مرطوب کننده جذب پوست می شود اما اگر از مقدار زیادی استفاده کرده باشید، این مقدار زیاد جذب نخواهد شد و باعث مسدود شدن منافذ خوهد شد. اما علاوه بر مسدود کردن منافذ جربی اضافه روی پوست باعث جوش و آکنه نیز می شود. زیرا چربی اضافه روی پوست، باکتری های تولید کننده جوش و آکنه را فعال کرده و نتیجتا صورتتان پر از جوش خواهد شد.

بثورات و قرمزی

اگر چه پوست های حساس به بسیاری از محصولات مراقبتی وکنش نشان می دهند اما حتی اگر پوست شما حساس هم نباشد، استفاده بیش از حد از هر محصول مراقبتی می تواند باعث التهاب و قرمزی و بثورات شده و سوزش و خارش به وجود آورد و در بسیاری از موارد منجر به خشکی پوست گردد. از آنجایی که بثورات و قرمزی می توند شروعی برای بیماری اگزما باشد پس بهتر است به مقدار نماسبی از هر محصول مراقبتی به ویژه مرطوب کننده استفاده نمایید.

تولید مازاد چربی

همانطور که گفته شد و در مقاله های دیکر و در توضیحات همه کرم های مرطوب کننده موجود در فروشگاه نیز به این موضوع اشاره کرده ایم، استفاده صحیح و به اندازه از کرم مرطوب کننده باعث تنظیم جربی پوست شما نیز می شود. اما استفاده بیش از حد باعث می شود که پوستصورتتان بی خود و بی جهت چرب و زننده باشد. چربی بیش از حد اگر قبل از آرایش باشد، باعث خراب شدن آرایش و البته براق شدن صورت نیز خواهد شد.

رابطه کرم مرطوب کننده با جوش های صورت

خوشبختانه، مرطوب کننده به خودی خود نمی تواند آکنه ایجاد کند. اما روشی که شما از آن استفاده می کنید؛ شاید …

مرطوب کردن بیش از حد می تواند اثرات مضری بر روی پوست شما داشته باشد. نه تنها منافذ شما را مسدود می کند، بلکه می تواند سلول های مرده را به سطح پوست بچسباند و از رسیدن اکسیژن به آن جلوگیری کند. این کار باکتری های طبیعی را که پوست ما را سالم نگه می دارند از بین می برد و منجر به آکنه و سایر بیماری های پوستی می شود. پس ضروری است که درهنگام خرید به کیفیت محصول بسیار دقت داشته باشید برای این امر میتوانید با خیال راحت از نمایندگی محصولات سیمپل در اصفهان خرید کنید.

دکمه بازگشت به بالا