تکذیب وجود مواد سمی و سرطان‌زا در پارچه‌های مصرفی ماسک‌های جراحی

تکذیب وجود مواد سمی و سرطان‌زا در پارچه‌های مصرفی ماسک‌های جراحی

روابط عمومی اداره کل اداره غذا و دارو تجهیزات و ملزومات پزشکی ادعاهای مواد سمی ، کبالت ، فرمالدئید و مواد سرطان زا را در بافتهای مورد استفاده در ماسکهای جراحی آبی رنگ رد کرد.

به گزارش آپارات نیوز ، روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی و ملزومات سازمان غذا و دارو تاکید کرد: به دنبال انتشار اخباری مبنی بر کشف مواد شیمیایی سمی در برخی ماسک ها و همچنین وجود کبالت در ماسک های جراحی آب ، ماسک های پزشکی از three این لایه از لایه اول و سوم نوار و لایه میانی ملت بلوند تشکیل شده است.

مواد اسپندکس یکی از مواد غیر بافته شده است که در ساخت خود از هیچ ماده سمی و فرمالدئید استفاده نمی شود و رنگهای آبی بر اساس پلی پروپیلن مورد استفاده در ساخت مواد آبی ساخته می شوند که همه آنها فاقد مواد سرطان زا و سم هستند.

لازم به ذکر است که در متن منتشر شده توسط روزنامه خارجی Ecotextlie News نه تنها به رنگ آبی یا ظاهر کبالت اشاره شده است ، بلکه تنها نگرانی برخی از کارشناسان در مورد استفاده طولانی مدت از ماسک ، و ظاهراً در ترجمه آن ذکر شده است. متن دستخوش تغییراتی شده است.

همچنین لازم به ذکر است که عملکرد ماسکهای تولید شده در کشور توسط آزمایشگاههای مورد تأیید سازمان غذا و دارو مورد آزمایش قرار می گیرد و حساسیت و کیفیت آن با توجه به استانداردهای مربوطه و معیارهای اطلاع رسانی ارزیابی می شود.

در حال حاضر ، دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور بر تولید ماسک های پزشکی در منطقه جغرافیایی خود نظارت دارند. از خط تولید بازدید کنید ، شرایط تولید را بررسی کنید ، کیفیت ماسک را با توجه به معیارهای اطلاع رسانی بررسی کنید و نمونه هایی را به آزمایشگاه ارسال کنید ، کیفیت مواد استفاده شده و منابع مواد اولیه را بررسی کنید ، اسناد ، بسته بندی کیفیت ، برچسب زدن و برچسب ها را بررسی کنید و غیره این مطالعه ای است که توسط دانشگاه های علوم پزشکی انجام شده است ، بنابراین ماسک های دارای مجوز از اصالت و کیفیت مطلوبی برخوردار هستند.

تاکنون بیش از 390 شرکت مجوز ساخت و کد IRC را بدست آورده اند.

لازم به ذکر است که ظرفیت تولید ماسک در کشور در آغاز شیوع تاج (مارس 1998) حدود 350 000 واحد در روز بود. فقط نیاز مراکز درمانی کشور و ماسک مورد نیاز عموم مردم برآورده می شود. صادرات نیز محدود است.

در پایان سال گذشته حدود 39 میلیون ماسک صادر شده است. در مقابل تمایل به افزایش قیمت کالاهای دیگر ، قیمت ماسک کاهش می یابد. بنابراین قیمت هر ماسک سه لایه در حال حاضر به حدود 800 تومان و در هر تعداد کمتر می رسد.

طبق اعلام روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی و ملزومات سازمان غذا و دارو ، به مردم عزیز کشور توصیه می شود هنگام خرید ماسک ، شماره پروانه وزارت بهداشت ، IRC – کد ، آرم سیب برای سلامتی و آدرس و مشخصات روی بسته بندی محصول. به برچسب اصالت توجه کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا