جامعه

شش علامت کمبود “روی” در بدن

بدن ما برای حفظ عملکرد داخلی به انواع مواد معدنی و ویتامین ها نیاز دارد. زمانی که بدن هر ماده غذایی را به اندازه کافی دریافت نکند، عملکرد اندام ها مختل می شود و علائم آن در قسمت های مختلف بدن دیده می شود.

به گزارش آپارات نیوز، روی یکی از مواد معدنی مورد نیاز بدن برای فعال کردن بیش از 300 آنزیم درگیر در ایمنی، تقسیم سلولی، رشد سلولی و پروتئین است. مقدار «روی» در غذای مصرفی محدود است و بدن نمی تواند این ماده مغذی را ذخیره کند و باید به طور منظم مصرف شود.

مردان بالای 14 سال باید روزانه 11 میلی گرم روی و زنان بالای 14 سال باید 8 میلی گرم روی مصرف کنند. میزان روی مورد نیاز برای زنان باردار نیز 11 میلی گرم و برای زنان شیرده 12 میلی گرم در روز است.

علائمی که نشان می دهد مصرف روی باید افزایش یابد:

روند بهبود آهسته زخم

یکی از نقش های مهم روی حفظ سلامت پوست و بهبود روند توقف خونریزی است. اما هنگامی که بدن به اندازه کافی «روی» دریافت نمی کند، بهبود زخم دشوار می شود. آکنه نیز به دلیل کمبود “روی” ایجاد می شود.

کاهش وزن

مصرف کم روی می تواند منجر به کاهش اشتها و کاهش وزن شود. کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود، اما کاهش وزن غیرطبیعی می تواند باعث مشکلات سلامتی دیگری شود. حتی زمانی که فردی می خواهد وزن کم کند، مجبور است برای حفظ عملکرد اندام های داخلی، انواع ریزمغذی ها را مصرف کند.

ریزش مو

استرس، بهداشت ضعیف پوست سر و دریافت ناکافی مواد مغذی سالم همگی می توانند منجر به ریزش مو شوند. شکستن مو، ریزش و نازک شدن مو می تواند نتیجه کمبود روی باشد. افزایش مصرف این ماده مغذی می تواند به جلوگیری از ریزش مو و بهبود کیفیت مو کمک کند.

احساس سرما

روی یک ماده مغذی ضروری است که به تقویت سیستم ایمنی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن کمک می کند. مصرف کم روی می تواند بدن را مستعد ابتلا به عفونت ها و بیماری ها کند. اگر بیشتر از افراد دیگر احساس سرما می‌کنید و اغلب مریض می‌شوید، می‌تواند نشانه‌ای از کمبود «سینک» باشد. افزایش مصرف روی نیز می تواند به تسکین سریعتر علائم سرماخوردگی کمک کند.

اختلال دید

همچنین لازم است این ماده معدنی از حدت بینایی کافی برخوردار باشد. هنگامی که بدن به طور منظم روی کافی دریافت نمی کند، بینایی مختل می شود و منجر به تاری دید و ضعف بینایی می شود. روی و ویتامین A دو ماده مغذی مورد نیاز برای حفظ سلامت چشم هستند.

اشتباه مغز

احساس گیجی یا عدم تمرکز می تواند نشانه کمبود روی باشد. غذاهای کم روی می توانند منجر به مه مغزی شوند و تمرکز را دشوار کنند. همچنین می تواند باعث مشکلات حافظه شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا