نمک حمام پرله سوآ حاوی نمک دریا-اپسوم و هیمالیا

در محصولات دستساز هنرچی توجه ویژه‌ای به ارائه محصولات معتبر  با کیفیت در حوزه سلامت پوست و مو شده است. بعد از معرفی صابون‌های دستساز ارگانیک به منظور یک شست و شوی کاملا سالم نوبت به معرفی نمک حمام رسیده است. نمک حمام قابل انحلال در آب بوده و علاوه بر کمک به شستشوی بهتر و تمیزی بیشتر، می تواند باعث رفع خستگی بدن و آرامش عضلات بعد از یک روز کاری طولانی و خسته کننده باشد.

نمک حمام پرله سوآ حاوی نمک دریا-اپسوم و هیمالیا

با تاریخچه نمک حمام آشنا شوید

این روزها آوازه نمک حمام همه جا پیچیده و کمتر کسی است که نام این محصول را نشنیده باشد. نمک‌ها، از دیرباز یکی از باارزش‌ترین کالاهای تجاری بوده‌اند. با این حال، بسیاری از افراد گمان می‌کنند که نمک تنها محدود به انواع خوراکی آن است. (البته این نمک، با انواع خوراکی که به صورت روزانه مصرف می‌کنیم کاملا متفاوت است.) در حالی که نمک‌ها با توجه به مشتقات و عناصر ترکیبی خود، به چند دسته تقسیم می‌شوند و خواص درمانی بسیاری دارند.

تاریخچه چیزی که ما امروزه به نام نمک حمام می‌شناسیم، به تمدن باستانی چین باز می‌گردد. نتایج یافته‌ها، حاکی از آن است که قدمت کاربرد نمک توسط چینی‌ها به 2700 سال پیش از میلاد باز می‌گردد. طبیبان چینی، از حمام نمک برای کمک به بهبود بیماری‌ها و ترمیم آسیب‌های بدن استفاده می‌کردند.

نمک حمام چیست؟

همان‌طور که اشاره شد، استفاده از نمک برای حمام کردن، از دیرباز برای درمان مشکلات جسمی و روحی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. نمک‌های حمام با انواع نمک‌های خوراکی فرق دارند و از نظر عناصر تشکیل دهنده، خواص و ویژگی متفاوتند. نمک خوراکی معمولا ترکیبی از سدیم کلرید هستند. در حالی که نمک‌های حمام بسیار تلخ‌اند و از سولفات منیزیم (نمک اپسوم) یا نمک دریا فراوری می‌شوند. این نمک‌ها، قدرت انحلال پذیری بالایی دارد و به خوبی در آب گرم حل می‌شوند.
استفاده از نمک حمام، ترفندی آسان و مقرون به صرفه برای تسکین دردهای جسمی و بهبود مشکلات روحی شما است.

استفاده از نمک حمام خواص زیر را دارد

نمک حمام بدلیل استفاده راحت، قیمت مناسب و خواص مفیدش بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. چند نمونه از خواص نمک را در ادامه بخوانید و ببینید کدام یک از این خواص برای شما مطلوب‌تر است:

  • مصرف نمک حمام روی بدن، در حمام و زمانی که منافذ پوست باز است باعث جذب منیزیم نمک شده و باعث رفع خستگی می‌شود.
  • نمک حمام باعث پاکیزگی بیشتر پوست و در نتیجه روشن شدن پوست می‌شود.
  • نمک اپسوم منبع منیزیم است و با داشتن عصاره های مختلف مثل نعنا، لاوندر، هلو و انار باعث تسکین و آرامش گرفتگی عضلات می‌شود.
  • اگر در ورزش دچار گرفتی عضلات شدید حتما به بدن خود یک استحمام با نمک حمام نعنا یا لاوندر را هدیه بدهید.
  • نمک حمام یک لایه بردار طبیعی برای پوست و رفع سلول‌های مرده است.
  • نمک حمام پرله سوا دارای سه نوع نمک مفید دریا،اپسوم و نمک هیمالیا است و حتی برای پایین آورن تب کودکان در زمان پاشویه بسیار مفید است.
  • نمک حمام سموم پوست را دفع کرده و بدلیل ویژگی ضدعفونی و ضد قارچ بودنش باعث حذف بوی بد بدن می‌شود.
  • استفاده از نمک حمام باعث می‌شود که پوست بدن قدرت جذب بیشتری برای مواد آبرسان و تغذیه کننده پوست مثل داشته باشد و باعث کاهش خشکی پوست بدن می‌شود.

نحوه استفاده از نمک حمام

برای استفاده از نوع نمک حمام ارائه شده در این صفحه شما الزاما به وان نیاز ندارید. با توجه به امکانات در دسترس از یکی از روش‌های زیر برای این منظور استفاده کنید:

  • مقداری نمک اپسوم را کف دست ریخته و داخل حمام روی پوست مرطوب ماساژ دهید. اگر نمک را به منظور شل شدن عضلات و تسکین آن استفاده می‌کنید ماساژ را روی نقاط مورد نظر بیشتر انجام دهید.
  • نصف لیوان نمک هیمالیا را داخل آب وان حمام ریخته و حل کنید و به بدن خود بیست دقیقه در آب وان استراحت دهید.
  • چند قاشق نمک را داخل یک تشت یا لگن آب گرم حل کنید و پا یا دست را داخل آن قرار دهید.

دقت کنید از نمک حمام هفته ای یک الی 2 مرتبه استفاده کنید. مصرف بیش از حد نمک باعث خشکی پوست بدن خواهد شد.

انتخاب عطر و بو در خرید نمک حمام

در خرید نمک حمام پرله سوا در محصولات دستساز هنرچی شما امکان انتخاب 4 بو و عطر متفاوت از نمک حمام را دارید که با متغیر رنگ می‌توانید آن را به سبد خرید خود اضافه کنید. دقت کنید که قمیت نمک حمام پرله سوا در هنرچی به نرخ نمایندگی است.

رنگ سبز نعنایی: نمک حمام با اسانس روغنی نعنا است و مصرف آن احساس خنکی و شادابی لذت بخشی به پوست شما می‌دهد این نمک برای استحمام در روزهای گرم تابستان بی نظیر است.

رنگ بنفش: نمک حمام با اسانس روغنی لاوندر یا اسطوخودس است و خاصیت آرام بخش و ریلکس کننده گی فوق العاده‌ای دارد.

رنگ هلویی: نمک حمام با اسانس روغنی هلو و رنگ معدنی میکا که بوی بسیار خوشایندی دارد

رنگ قرمز: نمک حمام با اسانس انار حاوی روغن هسته انار با رنگ خوراکی که خاصیت آنتی اکسیدان دارد.

قیمت نمک حمام در هنرچی تابع عطر و بوی آن نبوده و برای هر 4 بوی ارائه شده یکسان است.

با فواید نمک حمام آشنا شوید

بسیاری از ما برای ریلکس کردن و دور شدن از شلوغی‌های روزمره خود، حمام با نمک را انتخاب می‌کنیم. اما، تنها مزیت نمک حمام آرامش بخش بودن آن نیست. حمام نمک، مزایای بسیاری برای سلامتی دارد و به صورت شگفت انگیزی به بهبود وضعیت روحی و جسمی شما کمک می‌کند.

از مهم‌ترین خواص نمک حمام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ریلکس کردن عضلات بدن

اگر در طول روز فعالیت زیادی دارید و معمولا با دردهای عضلانی روز خودتان را به پایان می‌رسانید، احتمالا حمام نمک می‌تواند نجات دهنده شما باشد. عناصر این نمک به خصوص در ترکیب با گرمای آب، به اکسیری شفا بخش برای آرامش عضلات تبدیل می‌شود.

درد مفاصل

درد مزمن مفاصل بدن می‌تواند واقعا فرساینده و آزاردهنده باشد. این مشکل، در اغلب افراد دیده می‌شود و ربطی به سن و سال ندارد. افزایش فعالیت مفاصل، عدم تحرک و ورزش‌ نکردن می‌تواند با عوارضی همچون دردهای مفصلی همراه باشد. دو تا سه بار حمام با نمک در طول هفته، می‌تواند در تسکین درد و گرفتگی مفاصل موثر باشد.

مشکلات گردش خون

هنگامی که درباره مشکلات گردش خون صحبت می‌کنیم، منظورمان نوسانات فشار خون و کاهش راندمان خون رسانی سلولی در بدن است. این مشکل، ممکن است در اثر بیماری‌‌های خاص، مشکلات روحی و عدم تحرک کافی به وجود بیاید.
حمام نمک، می‌تواند راندمان گردش خون را در سراسر بدن افزایش دهد. همچنین، با تقویت روند خون‌رسانی، در تامین اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز سلول‌ها نیز موثر است.

کنترل استرس و اضطراب

یکی از بزرگترین معضلاتی که در دنیای مدرن امروزی با آن مواجه هستیم، افزایش استرس و اضطراب روحی است. تحقیق و پژوهش‌های انجام شده در این زمینه، نشان داده‌ است که استرس بیش از حد با پیری سلول، افزایش واکنش‌های اکسیدانت و فعالیت رادیکال‌های آزاد در ارتباط است. این معضل، متاسفانه زمینه را برای ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی، سرطان و … فراهم می‌نماید.

روان‌شناسان، راهکارهای بسیاری را برای کنترل اضطراب و استرس فردی تدوین و منتشر کرده‌اند. اما یکی از پربازده‌ترین روش‌های از بین بردن استرس، کمک گرفتن از حمام نمک است. این کار، می‌تواند روحتان را احیا کند و حس خوبی برایتان به ارمغان آورد. عناصر منحصر به فرد نمک حمام، به آرامش عضلانی، جسمی، روحی و فکری شما کمک می‌کنند.

 

دکمه بازگشت به بالا