دانش و سلامتکسب و کار برتر

چه موقع به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم؟

دانستن اینکه دقیقا چه زمانی باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید بسیار مهم و اساسی خواهد بود. زیرا تشخیص زودهنگام و درمان سریع مشکلات مربوط به مغز و اعصاب می تواند از عوارض جانبی و بدتر شدن علائم جلوگیری کند. متخصصان مغز و اعصاب پزشکانی هستند که در تشخیص و درمان بیماری های سیستم عصبی تخصص دارند.

اگر پزشک عمومی علائم مشکل عصبی را تشخیص دهد، ممکن است بیمار را به متخصص مغز و اعصاب ارجاع دهد. این دکتر ممکن است یک روانپزشک باشد، یکی از تفاوت های روانپزشک و روانپزشک.

دسترسی به متخصص مغز و اعصاب یا متخصص مغز و اعصاب

مغز عضوی بسیار حساس است و هر مشکل جزئی در آن می تواند باعث اختلالات اساسی در بدن شود. از این رو می توان فردی را بهترین متخصص مغز و اعصاب دانست که می تواند چنین مشکلاتی را با سرعت بالا تشخیص دهد و راه حل های مناسب ارائه دهد.

این گزینه‌ها می‌توانند از درمان‌های دارویی ساده گرفته تا جراحی متفاوت باشند، اما متخصص مغز و اعصاب تصمیم می‌گیرد به کدام یک از این گزینه‌ها نیاز دارید. البته باید بدانید که خوشبختانه اکثر اختلالات مغزی نیازی به جراحی ندارند و تنها با دارو قابل درمان هستند.

اگر به دنبال بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران هستید به شما توصیه می کنیم به کلینیک مغز و اعصاب مراجعه کنید که دارای بهترین و مجرب ترین متخصصان برای انواع بیماری ها و جراحی ها مانند متخصص مغز و اعصاب، روانپزشک، روانشناس، جراح ستون فقرات است. … استفاده.

قبل از اینکه چه زمانی باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم، چند متخصص در زمینه مغز و اعصاب را معرفی می کنیم که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

صرع

مراقبت های روانپزشکی

مراقبت از اعصاب

اختلالات رویشی

نورولوژی کودکان

مایع داخل وریدی

داروهای عصبی عضلانی

ناتوانی های عصبی

بیماری های عصبی و مراقبت های تسکینی

علائم شایع بیماری های عصبی

1- سردرد:

سردرد مشکلی است که همه ما حداقل یک بار با آن مواجه شده ایم. ما می‌توانیم دردی را احساس کنیم که به سینوس‌ها نفوذ می‌کند، به عضلات بالاتنه، سر، گردن، شانه‌ها می‌رسد و در امتداد پایه جمجمه و مغز حرکت می‌کند. علائم شدیدتر این سردردها، مانند سردردهای میگرنی، ممکن است شامل حالت تهوع و استفراغ، یا سردردهای مداوم یا سردردهای ناگهانی باشد.

2- درد مزمن:

درد مزمن دردی است که ماه ها یا سال ها طول می کشد. این درد می تواند مربوط به بیماری، ضربه جسمی یا روحی باشد، اما اگر بیشتر از حد معمول طول بکشد، می تواند علت مشکل دیگری در بدن باشد. اگر پزشک یا پزشک عمومی شما نمی تواند این درد را برطرف کند، باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

3- سرگیجه:

سرگیجه می تواند به روش های مختلفی رخ دهد. اگر سرگیجه ناشی از عدم ثبات یا دید از ارتفاع بسیار زیاد باشد، متخصصان مغز و اعصاب می توانند سرگیجه را درمان کنند. پس برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد علل بیماری های عصبی و علل سرگیجه می توانید به کلینیک مغز و اعصاب رها مراجعه کرده و یا با متخصصان واجد شرایط ما مشورت نمایید.

4- سوزش و نقرس در بدن:

این عارضه می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، مانند نشستن به گونه ای که باعث جریان خون ضعیف می شود. غذا خوردن در زمان نامناسب یا نخوردن کافی این عامل نیز ظاهر می شود. اگر سوزش و بی حسی مداوم یا ناگهانی است و در قسمتی از بدن قرار دارد باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

5- ضعف بدن:

عامل دیگری که به ما می گوید چه زمانی باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم، ضعف جسمانی است. ضعفی که نیاز به مراقبت پزشکی دارد بیشتر از ضعف شدید یا درد عضلانی پس از راه رفتن یا بلند کردن اجسام سنگین است. ضعف عضلانی برای حرکت دادن بدن به انرژی زیادی نیاز دارد، به همین دلیل مراجعه به پزشک متخصص بسیار مهم است.

6- مشکلات ترافیکی:

مشکلات حرکتی مانند راه رفتن، کلافگی، لرزش و رعشه غیر طبیعی و غیره. همه اینها می تواند علت مشکلات جدی و جدی در سیستم عصبی باشد. البته باید توجه داشت که برخی از این مشکلات و علائم مانند لرزش بدن می تواند ناشی از عوارض جانبی داروها و یا اضطراب در فرد باشد.

7- تشنج:

شروع تشنج یا تشنج ممکن است به صورت ظریف یا شدید مشاهده شود. علائم تشنج می تواند از بیهوشی گرفته تا لرزش ناگهانی دست و پا، مشکلات تنفسی، گیجی و غیره متفاوت باشد. برای حملاتی که به طور ناگهانی و بدون دلیل رخ می دهد، باید بلافاصله با پزشک متخصص مشورت کنید. یک پزشک عمومی فقط به شما کمک می کند تا شدت و شدت حمله را ارزیابی کنید و تصمیم بگیرید که چه زمانی به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

8- مشکلات بینایی:

مشکلات بینایی می تواند ناشی از افزایش سن یا مشکلات سیستم عصبی باشد. اگر مشکلات بینایی به طور تصادفی و ناگهانی در هر دو چشم رخ دهد، باید به چشم پزشک مراجعه کنید. یک چشم پزشک یا پزشک عمومی تصمیم می گیرد که آیا ارجاع به متخصص مغز و اعصاب ضروری است یا خیر.

9- اختلال حواس:

اختلالات گفتاری، تغییرات شخصیتی، اختلالات فکری و … از علائم اختلالات در بدن، مغز و بینایی خواهد بود. برخی از این علائم می تواند ناشی از ناتوانی های یادگیری یا بیماری هایی مانند آلزایمر باشد.

چه موقع به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم؟10- شرایط بد خواب

دلایل واضح خواب آشفته عبارتند از دیر بیدار ماندن، تجربه شرایطی مانند اضطراب و کابوس، و برخی از این بی نظمی های الگوی خواب به دلیل اختلالات اضطرابی است. به عنوان مثال می توان به آپنه خواب اشاره کرد که یک اختلال مزمن و ژنتیکی است و بدون علت خاصی رخ می دهد و بر سیستم عصبی تاثیر می گذارد.

بسیاری از این علائم ممکن است به دلیل اختلالات عصبی نباشد. پزشکان عمومی و پزشکان مراقبت های اولیه تنها کسانی هستند که می توانند به شما در تصمیم گیری کمک کنند و شما را به متخصص مغز و اعصاب معرفی کنند.

چه زمانی باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم؟

اگر علائم و نشانه های بیماری عصبی را دارید، باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید، برخی از این علائم عبارتند از:

مختلط

خیلی سرگیجه آوره

ضعف عضلانی شدید

فلج جزئی یا کامل

از دست دادن هماهنگی بدن

سردردهای مکرر یا شدید

تغییرات حسی که بر لامسه، بینایی، بویایی یا چشایی تأثیر می گذارد.

گاهی اوقات مشکلات عصبی به طور ناگهانی رخ می دهد و می تواند نشانه ای از سکته مغزی باشد. برخی از علائمی که باید بدانیم و جدی بگیریم عبارتند از:

سرگیجه شدید

گیجی

ضعف در دست ها، بازوها یا پاها

از دست دادن ناگهانی بینایی

بی حسی در یک طرف بدن

مشکل ناگهانی در صحبت کردن

سوزن سوزن شدن

تفاوت بین متخصص مغز و اعصاب و جراح مغز و اعصاب

جراحان مغز و اعصاب جراحی های مربوط به سیستم عصبی را انجام می دهند. متخصصان مغز و اعصاب و جراحان مغز و اعصاب هر دو بیماری هایی را که بر سیستم عصبی تأثیر می گذارد درمان می کنند. با این حال، جراحان مغز و اعصاب جراحی را انجام می دهند، اما متخصصان مغز و اعصاب نمی توانند این روش را انجام دهند.

جراحان مغز و اعصاب دانشکده پزشکی را گذرانده اند و آموزش های تخصصی و تخصصی در زمینه مغز و اعصاب را تجربه کرده اند. آنها پس از تکمیل آموزش جراحی مغز و اعصاب، یادگیری روش های جراحی مغز و نخاع را آغاز خواهند کرد.

معمولاً افراد ابتدا باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنند تا علائم را ارزیابی کرده و در مورد برنامه درمانی تصمیم گیری کنند. اگر متخصص مغز و اعصاب بگوید فردی نیاز به جراحی دارد، او را به جراح مغز و اعصاب ارجاع می دهد.

سخن پایانی

متخصصان مغز و اعصاب شرایطی را که بر سیستم عصبی تأثیر می گذارند، تشخیص داده و درمان می کنند. این متخصصان روش های مختلفی را برای کمک به بیماران در تشخیص و درمان بیماری های عصبی انجام می دهند. اگر به دنبال بهترین متخصص مغز و اعصاب هستید به بهترین جراح مغزو اعصاب شیراز پی جو مراجعه کنید تا تفاوت آن را با سایر کلینیک ها ببینید. این کاینیک از بهترین و مجرب ترین پزشکان در تمامی زمینه ها برای درمان بیماری های عزیزان خود استفاده خواهد کرد.

امین پارسائی

امین پارسائی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا