بین الملل

آبشناس در المیادین:‌ به سود آمریکاست تا دولت روحانی هست به توافق بازگردد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین آپارات نیوز ، شبکه خبری المیادین در ادامه برنامه ویژه “القاسم” که تا روزی که رئیس جمهور جدید ایران “عماد آبشناس” سوگند یاد می کند ، ادامه دارد یک تحلیلگر و ویراستار سیاسی ، ارائه شده است. ایران دیپلماتیک ، در روز جمعه.

در ابتدای برنامه ، آبشناس در پاسخ به سوالی در مورد به تعویق انداختن مذاکرات وین و دلایل آن گفت: “در واقع ، دولت حسن روحانی تمام تلاش خود را برای فعال کردن گفتگوها و تحریم ها برای بلند کردن. در نتیجه. “امروز ، پس از پایان انتخابات و روشن بودن نتایج ، سیاست کلی ایران برای دولت مهم است و دیگر برای آنها مهم نیست که توافق دوباره احیا می شود یا خیر ، مگر اینکه توافق نامه شهرت داشته باشد. آینده سیاسی آنها. بنابراین بیایید بگوییم که ما این توافق نامه را در آخرین روزهای دولت امضا کرده ایم. حتی آقای [عباس] عراقی ها پیش نویس توافق نامه را به تهران آوردند ، اما آمریکایی ها بهانه آوردند که نمی توانند تحریم ها را لغو کنند و فقط آن را به حالت تعلیق درآوردند ، اما دولت روحانی گفت آنها نمی توانند چنین توافقی را امضا کنند. تحریم ها علیه ایران ، دولت روحانی توافق نامه را امضا می کند ، حتی اگر یک ساعت قبل از تحویل آن باشد. در واقع ، این توافق نامه تا زمان روی کار آمدن دولت اصلی به تعویق افتاد.

آبشناس افزود: من فکر می کنم اگرچه دولت فعلی تلاش کرده است توافق هسته ای را احیا کند ، اما به نظر من تیم دولت جدید خود را کاملاً غیر ضروری از این توافق می داند. من این را صریح می گویم. آقای. رئیسی طرح پارلمانی را به طور کامل اجرا خواهد کرد تا طرف مقابل بتواند به تعهدات خود در توافق نامه برگردد … اگر ایالات متحده آمادگی لغو کامل تحریم ها را داشته باشد ، دولت رئیسی به مذاکره ادامه می دهد … ایران در شرایطی قرار دارد ما به فارسی صحبت می کنیم ، من می گویم آبی که گذشته است ، خواه یک وجب باشد یا صد وجب. ما سالها پیش می ترسیدیم که اگر نتوانیم نفت بفروشیم چه اتفاقی می افتد. اکنون این اتفاق افتاده است و اقتصاد ایران دیگر مانند گذشته به نفت متکی نیست … ایران دارای فناوری های جدید و پیشرفته است. فناوری هسته ای متعلق به دهه ها قبل است … امروز می بینید که ایالات متحده حتی اجازه نمی دهد که فناوری صد سال پیش توسط کشورها ، از جمله کشورهای عربی و اسلامی در اختیار گرفته شود. ایران امروز در این زمینه ضروری نیست [از غرب] است. ایران از جدیدترین فناوری ها برخوردار است. ایالات متحده این را می داند و می داند که آنها نمی توانند علم و فناوری را از تفکر ایرانی خارج کنند. به نفع ایالات متحده و اروپا و به نفع تمام جهان است که ایالات متحده به توافق نامه برگردد. اگر آنها به دنبال جنگ هستند ، ایران آماده دفاع است ، اما اگر آنها به دنبال صلح هستند ، باید به توافق نامه برگردند و آن را به طور کامل اجرا کنند تا ایران نیز به تعهدات خود عمل کند.

آبشناس در المیادین:‌ به سود آمریکاست تا دولت روحانی هست به توافق بازگردد

تعلیق تحریم به معنای انتظار برای تمدید آن هر سه ماه و شش ماه است

المیادین با اشاره به موضع جدید چین مبنی بر اینكه ایالات متحده باید تحریم های یك جانبه علیه ایران را لغو كند ، از متخصص آبشناسی س askedال كرد كه چه تحریمی باید برداشته شود و وی گفت كه تاكنون هیچ تحریمی برداشته نشده است اما در حقیقت تحریم های بانكی ، تجاری و بیمه ای برداشته می شوند همچنین تحریم های درهم تنیده با ایران وجود دارد. حدود 1650 مجازات وجود دارد. برای ذکر مثالی می بینید که اگر تحریم ها علیه همه بانک های ایرانی برداشته شود ، اما فقط تحریم های بانک مرکزی باقی بماند ، به عنوان مثال به بهانه تروریسم ، لغو تحریم های دیگر هیچ فایده ای نخواهد داشت. اگرچه توافقاتی برای لغو کلیه تحریم ها حاصل شده است ، اما ایالات متحده در یک نگاه سریع گفته است که این تحریم ها را لغو نخواهد کرد ، اما آنها را به حالت تعلیق در خواهد آورد. این دولت ایالات متحده لغو را قبول نکرد و همه اینها مشکلاتی ایجاد کرد. در چنین شرایطی ، ایران باید صبر کند تا ایالات متحده هر سه یا شش ماه یکبار تعلیق خود را تمدید کند.

تمایل رئیس برای رسیدن به توافق در دولت روحانی

المیادین سپس پرسید که ایالات متحده برای بازگرداندن اعتماد بین المللی چه کاری باید انجام دهد ، که چین می گوید ، و هیدرولوژیست گفت که متعهد به تعهدات بین المللی خود بسیار ساده است. آنچه را که او قول داده است انجام دهید … طبق اطلاعاتی که من دارم ، آقای رئیسی این مسئله را در دولت روحانی حل می کند و درگیر درگیری در این پرونده نمی شود. یک دلیل دارد آقای. رئیسی مانند تیمش به کل معامله اعتقادی ندارد زیرا آنها معتقدند آمریکایی ها این سیاست را فریب داده اند و ادامه خواهند داد. این به معنای مذاکره برای مذاکره درباره کارهایی است که دولت روحانی انجام داده است. برخی از رسانه های غربی گفته اند که این مسئله تحت هدایت رهبر ایران است ، اما نه ، این به دولت بستگی دارد. من فکر می کنم به نفع ایالات متحده و اروپایی ها است که قبل از تحقق دولت روحانی با دولت توافق کنند.

آبشناس در المیادین:‌ به سود آمریکاست تا دولت روحانی هست به توافق بازگردد

تفکر اصلی؛ صحبت های همه را بشنوید و تصمیم بگیرید

المیادین از دولت وحدت ملی یا آشتی ملی در ایران پرسید و گفت آیا چنین چیزی با توجه به تحولات فعلی راه حل مشکلات است؟ و عماد آبشناس گفت: “من آقای را می شناسم افکار رئیسی. “من با روسای جمهور ایران و ذهن آنها کار کرده ام.” هیچ مهمانی در ذهن او نیست و به حرف های همه گوش می دهد. وی معتقد است که همه باید شنیده شوند و سپس باید تصمیم بگیرند. این ویژگی مهم اوست که حتی برای حل مشکلات از رقبا کمک می گیرد. چنین رویکردی دیگران را بر آن داشت تا درباره تشکیل دولت وحدت ملی صحبت کنند. یکی از مشکلات بزرگ در ایران ، ایده تعصب است. امروز فرصتی برای حل مشکلات بر اساس منافع ملی است.

قیام ایالات متحده از افغانستان تا استعفای سعد الحریری

در بخش دیگری از برنامه ، آبشناس وقایع عراق و لبنان را به وقایع عمومی ایران و منطقه پیوند داد و گفت كه ایالات متحده به دنبال ناآرامی و اختلاف است. استعفای سعد الحریری از تشکیل دولت و سایر رویدادها همه به عنوان یک سیاست عمل می کنند. دیدید که سعد الحریری به مصر رفت و برگشت و منصرف شد. شما می دانید که مصر هیچ تاثیری در سیاست لبنان ندارد. شاید جلسات مخفی بود که نمی خواستند بگویند جلسه چیست و چه برنامه ای دارد. ایالات متحده هنوز به طور کامل از افغانستان خارج نشده است و شاید همه چیز در منطقه ، از افغانستان گرفته تا عراق و لبنان ، همه در خدمت یک برنامه کلی ایالات متحده برای دامن زدن به ناآرامی ها در منطقه باشد.

انتهای پیام / ص


تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا