جامعه

آب‌های شمال و جنوب کشور در تلاطم/ بارش برف و باران در ۱۹ استان

آب‌های شمال و جنوب کشور در تلاطم/ بارش برف و باران در ۱۹ استان

سازمان هواشناسی طی روزهای آینده از افزایش ارتفاع موج در دریای خزر و خلیج فارس و بارش برف و باران در 19 استان خبر داد.

به گزارش آپارات نیوز سازمان هواشناسی با هشدار نارنجی پیش بینی می شود از عصر چهارشنبه (19 آبان) تا عصر جمعه (21 آبان) ارتفاع موج دریا در نواحی “ساحلی” نیمه غربی دریای خزر تا 3.5 متر و در نیمه شرقی دریای خزر به حدی باشد. دریای خزر خواهد بود. ارتفاع دریا تا 2 متر و در مناطق «دریایی» نیمه غربی دریای خزر تا 5 متر و در نیمه شرقی دریای خزر تا 4 متر است.

در این شرایط جوی آسیب به تاسیسات دریایی و ساحلی، خطر غرق شدن قایق های سبک و نیمه سنگین و اختلال در تردد شناورهای سنگین و آسیب به قفسه ها و تورهای ماهیگیری دور از دسترس نیست. فعالیت ها. فعالیت‌ها و هر گونه فعالیت دریایی، به‌ویژه در مناطق دریایی، جمع‌آوری تورها و آلات ماهیگیری و انجام اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از هرگونه آسیب را توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با هشدار زردرنگ از شامگاه پنجشنبه (20 آبان) تا جمعه (21 آبان) ارتفاع موج در نواحی ساحلی به 1.5 متر و در سواحل شمالی و غربی خلیج فارس، نواحی ساحلی و در امتداد سواحل بوشهر تا 2.5 متر افزایش یافت. خوزستان قابل پیش بینی است.

در چنین مواقعی احتمال آسیب به تله ها و تورهای ماهیگیری، احتمال آسیب به قایق ها و شناورهای کوچک و احتمال اختلال در فعالیت های دریایی وجود دارد.توصیه تمامی فعالان دریایی.

سازمان هواشناسی با هشدار زردرنگ بارش برف و باران، گاهی وزش باد شدید موقت، در نواحی جنوبی گاهی همراه با رعد و برق، در ارتفاعات و مناطق سردسیر، بارش برف در روز چهارشنبه (19 آبان) برای استان‌های گیلان، غرب مازندران، شمال و شرق اردبیل، شمال شرق و شمال شرق. آذربایجان شمالی آذربایجان غربی پیش بینی کرد.

وقوع این شرایط جوی در روز پنجشنبه (20 آبان) برای استان های گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، همدان، البرز، ارتفاعات. تهران، سمنان و گلستان روز جمعه (21 آبان) برای استان های گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی، قم، تهران، خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری و جنوب پیش بینی می شود. استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل. .

احتمال آبگرفتگی، لغزندگی معابر با کاهش دید به ویژه در گردنه های کوهستانی و احتمال تاخیر در پرواز وجود دارد. با توجه به توصیه سازمان هواشناسی، احتیاط در تردد و بی وقفه در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی، احتیاط در عبور از جاده های کوهستانی و با تجهیزات زمستانی، آمادگی راه ها برای برف روبی و کنترل و بازگشایی آبراه ها. .

به گزارش آپارات نیوز، در این هشدار نارنجی پیش بینی می شود سازمان هواشناسی اثرات نامطلوبی بر جو و خسارات احتمالی داشته باشد. اخطار نارنجی برای آمادگی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده زیانبار صادر می شود. زردرنگ این بدان معنی است که پدیده های جوی رخ خواهد داد که می تواند سفر و فعالیت های روزانه را مختل کند. این هشدار به منظور افزایش آگاهی عمومی صادر می شود تا آنها بتوانند برای مقابله با پدیده های جوی که اندکی جدی تر از حد معمول هستند، آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز متوجه این هشدارها هستند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا