استانها

آخرین جزییات کسری خدمت و معافیت از زبان رییس سازمان وظیفه عمومی فراجا

آخرین جزییات کسری خدمت و معافیت از زبان رییس سازمان وظیفه عمومی فراجا

به گزارش خبرگزاری آپارات نیوز از گرگان ، سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در جلسه قرارگاه تامین نظم و امنیت نوروز 1403 در ستاد فرماندهی انتظامی گلستان اظهار کرد: فلسفه وجودی پلیس، خدمت به مردم است و همه ما افتخار می کنیم در این لباس مقدس خدمت رسان شهروندان عزیز هستیم.

سردار مهری با اشاره به مشوق های قانونی برای سربازان وظیفه، گفت: مشمولان دارای چهار فرزند از خدمت وظیفه عمومی معاف می شوند ضمن اینکه مشمولان بالای 40 سال سن که دارای سه فرزند باشند نیز از خدمت معاف هستند.

وی خاطرنشان کرد: برابر قانون، افراد متأهل از 2 ماه کسری خدمت برخوردار بوده و برای فرزند اول، دوم و سوم نیز به ترتیب سه، چهار و پنج ماه کسری خدمت شامل حال مشمولان می شود.

مهری با بیان اینکه خدمت سربازی برای افراد غیربومی 18 ماه، برای مناطق عملیاتی ویژه 14 ماه و برای افراد بومی 21 ماه می باشد، گفت: با توجه به کسورات تشویقی بیان شده، بطور میانگین خدمت وظیفه عمومی 14 ماه می باشد.

سردار مهری خاطرنشان کرد: همچنین برای آن دسته از مشمولانی که پروژه های تحقیقاتی مورد تایید ستاد کل نیروهای مسلح را انجام بدهند نیز کسوراتی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه، گفت: برای تمام سربازانی که به دوره آموزشی اعزام می شوند دوره های مهارت آموزی همراه با ارائه مدرک معتبر در نظر گرفته شده که پس از پایان خدمت علاوه بر امکان ایجاد شغل مناسب می توانند از تسهیلات بانکی نیز بهره ببرند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا افزود: حقوق سربازان وظیفه نیز برابر قانون و با توجه به شرایط خدمتی، بین 60 تا 90 درصد حداقل حقوق کارکنان پایور می باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا