بین الملل

آغاز انتخابات پارلمانی کویت در سایه تدابیر شدید امنیتی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین آپارات نیوز، مردم کویت از صبح امروز (سه شنبه) برای انتخاب نمایندگان جدید در پنج حوزه انتخاباتی پای صندوق‌های رأی رفته‌اند.

به نوشته الجزیره، انتخاب نمایندگان هفدهمین دور مجلس الامه کویت (پارلمان) در سایه تدابیر شدید امنیتی صبح امروز آغاز شد و ۷۹۳۴۶۴ نفر برای انتخاب ۵۰ نماینده حق رأی دارند.

همچنین ۱۹۴ مرد و ۱۳ زن برای کسب کرسی‌های پارلمان برای یک دوره چهار ساله رقابت می‌کنند. درب مراکز رأی‌گیری نیز در ساعت شش عصر به وقت محلی بسته خواهد شد تا شمارش آرا آغاز شود. به گفته رسانه‌ها، انتخابات امروز مجلس الامه کویت طبق قانون «تک رأیی» برگزار می‌شود؛ طوری که هر رای‌دهنده حق دارد که در حوزه انتخاباتی‌اش که ۱۰ عضو از آن پیروز می‌شود، تنها نام یک نامزد را به صندوق بیندازد.

همزمان نیروهای امنیتی کویت در جای جای شهرهای مختلف این کشور مستقر شده‌اند؛ بنا به تصویب هیأت دولت کویت تمامی ادارات و نهادهای عمومی نیز امروز تعطیل هستند.

آغاز انتخابات پارلمانی کویت در سایه تدابیر شدید امنیتی

 

دادگاه قانون اساسی در مارس گذشته، انتخابات پارلمان سال ۲۰۲۲ را باطل اعلام و پارلمان منتخب سال ۲۰۲۰ را احیا کرده بود.

 پارلمان کویت (مجلس ملی کویت) با ۵۰ عضو دارای اختیارات وسیعی است و علاوه بر قانونگذاری مسئول نظارت بر عملکرد دولت هم هست اما تصمیم گیری نهایی در مسائل مهم بر عهده امیر کویت است. وجود این پارلمان و فعالیت تقریبا آزاد احزاب موجب شده است تا کویت در شاخص دموکراسی جایگاه بهتری در مقایسه با دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس داشته باشد.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا