بین الملل

آغاز بررسی آیین‌نامه پیشنهادی ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی

افتخاری خبر داد؛

آغاز بررسی آیین‌نامه پیشنهادی ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از آغاز بررسی آیین‌نامه پیشنهادی ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  جلسه 201 شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

ایمان افتخاری دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از این جلسه با تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانش، در خصوص بررسی آیین‌نامه پیشنهادی ستاد علم، فناوری و نوآوری بیان کرد: ستاد راهبری و نظارت علم، فناوری و نوآوری بر اساس سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است که به عنوان مرجع حوزه علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی متولی تقسیم کار ملی، انسجام بخشی به اقدامات دستگاه‌های مختلف، راهبری مصوبات و اجرایی‌سازی آنها و نظارت و ارزیابی اقدامات در چارچوب مصوبات و اسناد شورای عالی در این حوزه‌هاست تا از این طریق بتواند زمینه‌های مورد نیاز برای پیشرفت در عرصه‌های ملی و بین‌المللی را تمهید کند.

وی افزود: با توجه به اهمیت ستاد علم، فناوری و نوآوری در این جلسه بخش‌هایی از آیین‌نامه این ستاد که براساس سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب جلسات ۸۴۹ الی ۸۵۳ و ۸۵۸ و همچنین آیین‌نامه داخلی شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب جلسه ۸۸۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور طراحی، سازماندهی، برنامه‌ریزی و مدیریت امور مرتبط با حوزه علم، فناوری و نوآوری ایجاد شده است مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ابتدا بخش جایگاه با تأکید بر اهمیت جهت‌دهی علم، فناوری و نوآوری و تربیت نیروی متخصص و نیز اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان مطرح شد، سپس ترکیب اعضای شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور که طبق ماده ۴۱ آیین‌نامه داخلی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان شورای این ستاد است مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در پایان بخش‌های جایگاه و ترکیب اعضای شورای ستاد با اصلاحات جرئی تصویب شد.

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا