جامعه

آغاز برگزاری امتحانات دانش آموزان از فردا

سال تحصیلی جاری با تمام سختی ها و فراز و نشیب هایی که داشت به پایان رسید و امتحانات دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از فردا اول خردادماه برگزار می شود.

به گزارش آپارات نیوزدر شیوه نامه ارسالی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، نحوه طراحی سوالات و آزمون نهایی و غیر نهایی دانش آموزان نوبت دوم سال تحصیلی 1400-1401 از ابتدای خرداد ماه حفظ شده است. اعلام کرد. بر این اساس ارزیابی عملکرد آموزشی نوبت دوم در مقاطع مختلف تحصیلی به روش حضور برگزار خواهد شد.

ارزیابی عملکرد آموزشی دانش آموزان ابتدایی

1- در دوره اول ابتدایی (پایه اول – دوم – سوم) در دو درس فارسی و ریاضی و در دوره دوم ابتدایی (پایه چهارم و پنجم) در زبان فارسی، ریاضی و علوم، علاوه بر انواع ابزارهای ارزشیابی کیفی توصیفی، در پایان سال تحصیلی. امتحانات کتبی برگزار خواهد شد.

این آزمون به صورت زیبا و تمامی مراحل آن اعم از طراحی سوالات، برگزاری آزمون و تصحیح اوراق به عهده استاد می باشد.

۲- در کلاس ششمبر اساس مصوبه هشتصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، علاوه بر چندین ابزار ارزشیابی توصیفی کیفی، آزمون های هماهنگ کننده منطقه ای برای کلیه دوره ها (با سوالات واحد و برنامه مشخص و همزمان توسط آموزش و پرورش ناحیه) در مدرسه برگزار می شود.

3- مهلت برگزاری امتحانات کتبی در کلیه مقاطع تحصیلی یکشنبه اول تا پنجشنبه 12 خرداد 1401 و در مناطق گرمسیری تصمیم گیری در مورد زمان برگزاری امتحانات به عهده ستاد آزمون هر استان می باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این خصوص گفت: آزمون کتبی مقطع ابتدایی از 1 تا 12 خردادماه برگزار می شود. البته رویکرد ارزشیابی این بخش همچنان «کیفی و توصیفی» است. برگزاری آزمون به معنای تغییر رویکرد توصیفی به ارزشیابی کیفی نیست. بنابراین مدارس و معلمان نباید در برگزاری امتحانات به دانش آموزان نمره بدهند و رویکرد ارزشیابی مانند گذشته و تشریحی خواهد بود و به هیچ وجه از نظام نمره دهی استفاده نخواهند کرد.

نحوه برگزاری امتحانات دبیرستان

در دوره اول و دوم متوسطه ارزشیابی عملکرد آموزشی در مدارس روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد بر اساس آیین نامه ارزیابی عملکرد آموزشی برگزار می شود.

ارزیابی عملکرد آموزشی دوره های غیر نهایی در مدارس بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران، داوطلبان آزاد، متقاضیان تغییر رشته و بر اساس قوانین، مقررات و مقررات مربوط.

همچنین تدریس کلیه دروس اعم از صلاحیت های عمومی، فنی، غیر فنی و پایه در شاخه های فنی، حرفه ای و حرفه ای و همچنین ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در مدارس و دوره های مختلف اعم از روزانه، بزرگسالان، از راه دور. آموزش و پرورش، جانبازان، داوطلبان آزاد، متقاضیان تغییر رشته و … و با رعایت قوانین، مقررات و آیین نامه های مربوطه. ارائه دوره های کارآموزی / کارورزی به صورت فشرده و حضوری ملاک است.

اما امتحانات نهایی پایه دوازدهم نوبت دوم دبیرستان بزرگسالان آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد شاخه نظری تاریخ از اول خرداد شروع و تا 28 همین ماه ادامه دارد.

امتحانات دانش آموزان از فردا آغاز می شود

محسن زارعی، رئیس مرکز سنجش و نظارت بر کیفیت آموزش و پرورش در خصوص برگزاری امتحانات پایان ترم که به طور خلاصه به شرح زیر است، توضیح داد:

با عنایت به تداوم تدریس حضوری دانش آموزان در سال تحصیلی جاری و تدریس کلیه مطالب کتب درسی، ارزیابی عملکرد تحصیلی برای نوبت دوم کلیه دوره های تحصیلی به صورت «حضوری» انجام می شود. -به صورت حضوری و بر اساس مقررات آموزشی و ارزشیابی.

سوالات امتحان نهایی مدارس روزانه پایه دوازدهم، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد شاخه نظری در نوبت خرداد ماه سال تحصیلی 1400-1401 بر اساس بار تعیین شده توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی طراحی شده است. بدون حذفیات و به صورت الکترونیکی به حوزه های امتحانی ارسال به سراسر کشور.

انتظار می رود والدین دانش آموزان با فراهم آوردن شرایط مناسب در روزهای باقی مانده از سال تحصیلی برای رسیدن به زحمات و خدمات آموزشی فرزندان خود در سال تحصیلی 1400-1401 همکاری نزدیک تری داشته باشند و البته دانش آموزان نیاز به برنامه ریزی دارند. با پشتکار و پشتکار از این فرصت نهایت استفاده را ببرید.

– دانش آموزان مبتلا یا مشکوک به آزمایش بیماری عروق بیماری کرونا قلب در مکان جداگانه (قرنطینه). .

برنامه دروس دوره دوم متوسطه و برنامه امتحانی خرداد ماه در پایگاه رسمی اطلاع رسانی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی www.aee.medu.ir قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا