جامعه

آغاز فرایند سنجش «جهش تحصیلی» از فردا

آغاز فرایند سنجش «جهش تحصیلی» از فردا

به گفته رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، روند سنجش جهش تحصیلی از فردا سه شنبه 30 خردادماه آغاز و تا 11 مردادماه ادامه دارد.

به گزارش آپارات نیوز، همانطور که حمید طریقی حسینی چندی پیش اعلام کرد، پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان که از ابتدای تیرماه تا پایان شهریورماه آغاز به کار می کند، در راستای سنجش سلامت و جهش تحصیلی فعال خواهند بود. علاوه بر سنجش سلامت دانشجویان جدیدالورود، فرآیند سنجش جهش تحصیلی نیز در مبانی در حال پیگیری است و بازه زمانی آن از 31 خرداد تا 20 مرداد خواهد بود.

دانشجویان متقاضی جهش تحصیلی چگونه ارزیابی می شوند؟

در مرحله اول، مدیران مدارس ابتدایی با رعایت ضوابط و مقررات توسط سامانه سنجش در خصوص جهش تحصیلی داوطلب می شوند. اطلاعات شخصی و خانوادگی را ثبت کنید و اخذ عملکرد تحصیلی و نوبت به انجام مراحل سنجش هوش، اقدام و ارجاع آنها به پایگاه های تخصصی.

مدارک مورد نیاز جهت ارزشیابی شامل اصل شناسنامه دانش آموز به همراه پرینت برگه نوبت جهش و ضمیمه عکس دانش آموز و ممهور به آنلاین مدرسه می باشد.

– دانش آموزان متقاضی پرش از (اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم، چهارم به ششم) و پرش نوبت دوم با رعایت شرایط لازم و سایر مقررات، در استان انجام می شود.

– دانشجویانی که در سال های گذشته درخواست پرش تحصیلی داده اند و حداقل نمره لازم را کسب نکرده اند، می توانند در صورت درخواست مجدد نوبت به نوبت مراجعه و به پایگاه های تخصصی مراجعه کنند.

دانشجوی متقاضی در پایگاه تخصصی تست هوش می دهد و در صورت قبولی در آزمون شهریور در پایگاهی که قصد پریدن از آن را دارد شرکت می کند. مثلاً اگر فردی بخواهد از سوم به پنجم ابتدایی برود پس از طی مراحل اولیه تست هوش می زند و پس از قبولی در امتحانات پایه چهارم شهریور ماه شرکت می کند و در صورت قبولی قبولی. مارک، او به کلاس پنجم می رود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا