جامعه

آغاز پویش #من-ماسک-می‌زنم – آپارات نیوز

آغاز پویش #من-ماسک-می‌زنم - آپارات نیوز

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک و اعلام آغاز اسکن ‘# II ماسک’ از امروز ، معاون وزیر بهداشت گفت: “رعایت فاصله فیزیکی یک متر 82٪ ، ماسک 85٪ و استفاده از محافظ چشم 78٪ انتقال را پوشش می دهد. ” ویروس را کاهش دهید.

به گزارش آپارات نیوز ایرج حریریچی در یک کنفرانس ویدئویی با خبرنگاران اظهار داشت: “اکثر کشورهای جهان اکنون بازگشایی کرده اند تا معیشت و دلایل اقتصادی مردم را تأمین کنند.” در زمینه کنونی فعالیت اقتصادی و اجتماعی ، ظاهر تاج ظاهر یک متر با دیگران و استفاده از محافظ چشم و استفاده از ماسک است.

# ماسک می پوشم

حریرچی اظهار داشت: با در نظر گرفتن فاصله فیزیکی یک متر ، استفاده از ماسک 85 درصد کاهش می یابد و استفاده از محافظت از چشم در 78 درصد باعث کاهش ویروس می شود که این آمار بسیار مهم و مؤثر است. ” خوشبختانه استفاده عمومی از ماسک امروز با هشتگ “I-Mask-I-Knock” در کشور آغاز می شود که انتظار داریم همه در این کار خارق العاده با هر نظر و عقیده کار کنند. یکی از مهمترین نمونه های معروف و یکی از مهمترین نمونه های نوعدوست و علاقه به ایران عزیز استفاده از ماسک توسط خود ما و توصیه به استفاده از ماسک برای دیگران است.

چالش برای بیماران بدون علامت

وی گفت: “جوانان و نوجوانان و حتی کودکانی که به نظر سالم می رسند یا علائم خفیفی از بیماری عروق کرونا ویروس قلب دارند ، عامل اصلی انتقال این بیماری به دیگران به ویژه والدین و سالمندان است.” براساس مراکز کنترل بیماری های ایالات متحده ، ده نفر دیگر در جامعه وجود دارند که برای هر بیمار مبتلا به بیماری قلبی تشخیص داده نمی شوند.

وی اظهار داشت: در افراد جوانتر از 50 سال و به ویژه در جوانان و نوجوانان ، خطر ابتلا به علائم بدون علامت و پایین بسیار زیاد است. به طور ناخودآگاه و ناخودآگاه ، جوانان پیرامون خود آلوده می شوند و گاه منجر به مرگ طولانی مدت و بستری شدن در بیمارستان می شوند.

هر بیمار بدون علامت 406 نفر است

حریریچی ادامه داد: در این مقطع حساس ، جوانان می توانند با رعایت دستورالعمل های ساده و بهداشتی مانند استفاده جهانی از ماسک در خارج از منزل و شستشوی منظم دست و ترویج این اقدامات ، نقش بسیار مهمی در کاهش میزان بروز این بیماری داشته باشند. “” . فراموش نکنیم کسی که دارای معلولیت اجتماعی است ، می تواند به طور مستقیم و غیرمستقیم 406 نفر را به تاج آلوده کند.

وی گفت: “افرادی که قبلاً کرونا ویروس داشته اند و افرادی که آنتی بادی های آنها مثبت آزمایش شده و فکر می کنند که بی خطر هستند ، باید هنوز هم فاصله اجتماعی را حفظ کنند.” زیرا از شواهد علمی مشخص نیست که این افراد برای تاج ایمن هستند. تعداد افرادی که با Covid-19 در جهان زندگی می کنند حدود 10 میلیون نفر است و آمار کشته شدگان نیم میلیون نفر زنگ خطر جدی است.

هر 33 ثانیه یک ایرانی یک تاج می شود

هر بیمار کرونا هر 13 دقیقه یکبار در کشور می میرد

وی اضافه کرد: “هر 33 ثانیه در کشور ما ، یک نفر از تاج رنج می برد و هر 13 دقیقه یک نفر در کشور از تاج می میرد. این یک علامت هشدار دهنده است که باید سعی کنیم بیشتر به مسافت توجه کنیم.”

حریریچی ادامه می دهد: اگرچه ایران از نظر تعداد افراد آلوده فقط و به علت خالص مرگ و میر ناشی از کووید -19 به ترتیب در رتبه دهم و نهم در جهان قرار دارد و این بخش بیشتر مورد توجه است اما از نظر تعداد موارد و تعداد خالص است. ” مرگ و میر سرانه در 47 و سیام 4761 در جهان با 1،256 مرگ و میر به ازای هر جمعیت و 121 مرگ به ازای هر 1 میلیون جمعیت است.

وی افزود: خوشبختانه اقدامات مردم و وزارت بهداشت کافی نیست ، اگرچه ما توانسته ایم بیماری را کنترل کنیم در برخی استان ها با شدت بیماری روبرو هستیم و اقدامات استانی و شهری ما انجام می شود. به خصوص در شهرهای سرخ تا آنجا که ممکن است باید انجام شود که این امر نیاز به همکاری مردم و حمایت هر فرد دارد و از شما می خواهیم از پروتکل ها برای سلامتی خود حداکثر استفاده کرده و مشکلات متخصصان بهداشت را برطرف کنید.

پیش برو

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا