بین الملل

آلمان اولین معامله اینتکس را می پذیرد


افزایش اخبار Sun:

براساس بیانیه منتشر شده در توییتر ، برلین ، پاریس و لندن با موفقیت اولین توافقنامه تجاری خود را با ایران برای تسهیل در تحویل تجهیزات پزشکی به ایران انجام دادند.

در این بیانیه ابراز امیدواری شد که اینتکس و همتای ایرانی این کشور برای توسعه این سازوکار و انجام معاملات بیشتر با یکدیگر همکاری کنند.

آلمان اولین معامله اینتکس را می پذیرد

ابزار پشتیبانی بورس تجاری (INSTEX) یا سیستم پشتیبانی از معامله تجاری یک ابزار تخصصی مالی است که در ماه فوریه توسط فرانسه ، آلمان و انگلستان برای تسهیل تجارت غیر دلاری با ایران ایجاد شده است. .

دفتر مرکزی اینتکس در پاریس پایتخت فرانسه است.

شرکت های اروپایی تاکنون از ترس تحریم های آمریکا از استفاده از این سازوکار خودداری کرده اند.

سه کشور اروپایی – انگلیس ، آلمان و فرانسه – پیش از این پنج میلیون یورو برای کمک به تلاش های ایران برای مقابله با ویروس Corona اهدا کرده اند. ایران این کمک هزینه را از طریق سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی دریافت کرده است.

Josip Borrell ، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، در آوریل گذشته با تأکید بر لزوم ادامه کمک به ایران ، اظهار داشت: 5 میلیون یورو کالا در هفته های آینده به ایران ارسال می شود.

وی در یک کنفرانس ویدئویی گفت: “مهم است که مبادلات بشردوستانه ، از جمله غذا و دارو در سطح همکاری های بشردوستانه انجام شود.” اما این موضوع باید مورد تأکید قرار می گرفت ، زیرا بسیاری از مردم بر این باورند که در صورت همکاری ، تحت تحریم های آمریکا قرار خواهند گرفت.

او بورلی را نادرست تفسیر کرد و مجدداً ذهنیت شرکت را تأیید کرد ؛ باید بدانید که هیچگونه ممنوعیتی برای معاملات انسانی وجود ندارد.


نوشته های سایت طبق سامانه جامع و هوشمند بررسی و درج خودکار اخبار، اقدام به انتشار خبر می نماید، در نتیجه مسوولیت این نوشته از سایت بر عهده منابع اصلی بوده و آپارات نیوز هیچ مسوولیتی در قبال تمامی نوشته های سایت ندارد.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا