بین الملل

آمریکا ۷ شرکت چین را تحریم کرد

آمریکا ۷ شرکت چین را تحریم کرد

وزارت بازرگانی و امنیت در بیانیه ای اعلام كرد كه هفت ابر شركت برای فعالیتهایی كه مغایر امنیت و سیاست خارجی آمریكا است ، چین را در لیست تحریم ها قرار داده اند.

در این بیانیه ادعا شده است كه این شركت ها در ساخت ابر رایانه های مورد استفاده ارتش چین مشاركت داشته اند.

روابط واشنگتن و پکن طی سالیان گذشته به دلیل موضوعاتی مانند جنگ تجاری ، شیوع ویروس کرونا و فعالیت رسانه ای در دو کشور تیره شده است.

مسئله تایوان یکی از موضوعاتی است که اخیراً منجر به تنش در روابط دو کشور شده است. پکن تایوان را بخشی از چین می داند ، و حرکت ایالات متحده و فروش اسلحه به تایوان را نقض حاکمیت خود و نقض سیاست “چین واحد” می داند. با این حال ، ایالات متحده با ارسال کشتی به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان تنش ها را افزایش داد. با این حال ، کشورهای عضو سازمان ملل تایوان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی شناسند.

ماه گذشته ، ایالات متحده در گزارشی از چین به عنوان تنها رقیبی یاد می کند که می تواند از قدرت اقتصادی ، دیپلماتیک ، نظامی و فناوری خود برای به چالش کشیدن نظم بین المللی موجود استفاده کند.

در اواخر دسامبر سال گذشته ، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا ده ها شرکت چینی را به عنوان وابسته به ارتش تعیین کرد.

چین بارها و بارها از واشنگتن خواسته است سیاست تحریم های خود را کنار بگذارد و برای حل تنش ها مذاکره کند و تأکید کرد که به دنبال دخالت در امور داخلی هیچ کشوری نیست.

311311

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا