جامعه

آموزش ۳۷۰۰ اورژانس یار/ احداث ۱۰۰ پایگاه جاده ای از سوی خیرین

آموزش ۳۷۰۰ اورژانس یار/ احداث ۱۰۰ پایگاه جاده ای از سوی خیرین

معاون آموزش عمومی ، مهارت ها و اعتباربخشی سازمان اورژانس ملی از آموزش 3700 داوطلب اضطراری خبر داد.

در مصاحبه ای با آپارات نیوز ، دکتر سید پژمان آقازاده در این باره گفت: “از سال گذشته ، وقتی بیماری کوید 19 وارد کشور شد و اقدامات گسترده ای را در چندین زمینه انجام داد ، در وهله اول آموزش پرسنل اورژانس 115 و در مرحله دوم شهروندان به طور عمومی دنبال می شوند .

در مورد آموزشهای ارائه شده به پرسنل اورژانس 115 ، معاون آموزش عمومی ، مهارتها و اعتباربخشی سازمان اورژانس ملی گفت: ‘در مارس 1998 ، ما آموزش تخصصی نیروهای خود را آغاز کردیم. در آن زمان ، اطلاعات کمی در مورد این بیماری وجود داشت ، اما به همان اندازه که در جهان وجود داشت و با مطالعات انجام شده ، موارد آموزشی را برای پرسنل اورژانس انجام دادیم. این آموزش هنوز ادامه دارد و ما از فرصت استفاده کردیم.

به گفته وی ، برای اولین بار یک سیستم آموزش مجازی در اورژانس کشور راه اندازی شده است که از پایان سال گذشته 17000 پرسنل اورژانس توانسته اند از آن لذت ببرند.

وی با اشاره به دستورالعمل های صادر شده توسط ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کرونا ، که چاپ نهم آن توسط وزارت بهداشت در دسامبر گذشته منتشر شده است ، گفت: با استفاده از دستورالعمل های صادر شده از سوی وزارت بهداشت ، آموزش های مبتنی بر تحقیق را انجام دهید. ارائه شده و ما هنوز در حال تمرین هستیم.

آقازاده در خصوص ارائه آموزش همگانی به مردم نیز گفت: با توجه به امکان آموزش حضوری به صورت حضوری ، این کار را به صورت تیزر و گزارش که از تلویزیون و فضای مجازی پخش شده است ، انجام داده ایم. به عنوان مثال آخرین مرحله بحث در مورد سینما و فیلم هایی است که نمایش داده می شوند و ما پروتکل ها و دستورالعمل ها را در قالب یک تیزر ویدیویی ارائه خواهیم داد.

آقازاده در ادامه درباره فعالیت های داوطلبان اورژانس اظهار داشت: در سراسر کشور برای اولین بار این امکان را فراهم کرده ایم که اگر وی بخواهد داوطلبانه در خدمات اورژانس کشور داوطلب شود ، بتواند از این سرویس استفاده کند.

ثبت نام 8500 نفر در سیستم های مربوط به داوطلبان اضطراری

معاون آموزش عمومی ، مهارت ها و اعتباربخشی سازمان اورژانس کشور افزود: از ابتدای این طرح مکانیزمی را ارائه داده ایم كه اگر شخصی بخواهد با اورژانس 115 كار كند ، امكان پذیر خواهد بود. روند كار به شرح زیر است: “و فرم های داوطلب در سراسر اتاق اورژانس موجود است ، و افراد فرم ها را پر می كنند ، سپس فرم ها توسط سازمان اورژانس بررسی می شوند ، سپس با داوطلبان تماس گرفته می شود و آموزش های مجازی برای این افراد كه دوره ها را گذرانده اند برگزار می شود. با “گواهی شریک اضطراری یا داوطلب اضطراری.

وی گفت: از زمان آغاز طرح داوطلبانه حدود 8500 نفر در سیستم های مختلف اضطراری ثبت نام کرده و حدود 3700 نفر آموزش دیده اند.

آقازاده گفت: این آموزش ها در سطح آموزش همگانی است و همه باید بدانند که چگونه این وضعیت و مسائل را کنترل کنند. این برای یک رشته خاص نیست و افراد با تمام مدرک از همه رشته ها ، یا حتی بدون آموزش و بدون محدودیت سنی ، می توانند شرکت کنند ، اما البته ما می توانیم دروس بیشتری را برای افرادی که تحصیلات مربوط به پزشکی دارند ارائه دهیم.

وی افزود: این افزایش می تواند به سازمان اورژانس در مناطق مختلف با توجه به شرایط کمک کند ، به عنوان مثال آنها می توانند به عنوان داوطلب در اردوگاه های نوروزی فعالیت کنند ، به س questionsالات مردم پاسخ دهند و غیره. بر اساس توانایی این افراد و نیازهای ما ، همکاری لازم با آنها انجام خواهد شد.

معاون آموزش عمومی ، مهارت ها و اعتبار سازمان اورژانس در کشور گفت: “مردم با حضور در این کلاس ها می توانند از اطلاعات خود و خانواده خود به عنوان پرسنل اورژانس استفاده کنند. همچنین برای نجات جان دیگران مهم است که اکثر افراد جامعه می توانند از این فرصت استفاده کنند.

پروژه احداث 100 پایگاه جاده ای توسط اهدا کنندگان اورژانس

آقازاده نحوه عمل اهداکنندگان اورژانس را تشریح کرد و گفت: ‘خوشبختانه امسال اهدا کنندگان اقدامات اساسی بسیاری را انجام دادند که فراتر از انتظار ما بود ، مانند دادن ماسک ، دستکش و غیره. می توانیم ذکر کنیم: که پروژه ساخت 100 ایستگاه جاده ای در سراسر کشور توسط این عزیزان آغاز شد.

به گفته وی ، این یک پروژه بسیار بزرگ است که توسط خیرین عزیز با همکاری وزارت بهداشت و وزارت مسکن و شهرسازی انجام می شود و ساخت 100 ایستگاه جاده ای در حال انجام است. در حال حاضر اورژانس 3000 پایگاه دارد که 1665 پایگاه جاده است.

وی ادامه داد: سازوکاری در سراسر کشور اجرا شده است که کمک های مردمی و خیرین را در سراسر کشور ، اورژانس منطقه و استان جهت حل مشکلات هدایت می کند.

شکاف را با استانداردهای جهانی دوباره تأیید و اندازه گیری کنید

معاون آموزش عمومی ، مهارت ها و اعتباربخشی سازمان اورژانس ملی در مورد اعتباربخشی گفت: اعتبار بخشی را می توان به عنوان اقدامی جدید دانست. ملاک ها و معیارهای اعتبارسنجی سازمان باید بازبینی شوند ، در حالی که ما مراحل بررسی را انجام دادیم. در حال حاضر هیچ اطلاعات دقیق و موثقی در مورد بررسی اخیر وجود ندارد ، اما ما در حال تهیه این معیارها هستیم. وقتی بحث اعتباربخشی به پایان می رسد ، ما دقیقاً می فهمیم که چقدر از استانداردهای جهانی فاصله داریم.

وی افزود: به نظر من مطالعاتی که تاکنون انجام شده است باید مورد بازبینی قرار گیرد زیرا بسیاری از فعالیت های اضطراری دستخوش تغییرات اساسی شده اند و این موارد نیاز به بررسی مجدد دارند ، به عنوان مثال شروع پروژه های راه اندازی موتور.

مشکلات ارائه خدمات اورژانس و اورژانس در بزرگراه تهران شمال

آقازاده در مورد مشکلات روشنایی در بزرگراه شمال تهران و تحقیقات انجام شده در این محور گفت: به. “تا آنجا که من می دانم ، البته تصمیم بر این است که مکان نیروهایی که باید بازرسی شوند ، بررسی شود. ، و محل بلوک های هلی کوپتر و برخی از مسائل امنیتی.

معاون آموزش عمومی ، مهارت ها و اعتباربخشی سازمان اورژانس کشور در مورد تعداد هلی کوپترها در سازمان اورژانس کشور گفت: “ما 47 هلی کوپتر در پایگاه هایی داریم که خدمت می کنند ، به اندازه کافی بلوک هلی کوپتر وجود دارد و در توسعه اساسی نیاز دارد. طرح. “ما این کار را انجام دادیم و می توانیم بگوییم که از پوشش خوبی برخوردار هستیم ، اما معایبی نیز وجود دارد ، یعنی اینکه ما هلی کوپتر دید در شب نداریم ، به عنوان مثال اینکه باید در هوای تاریک و نامساعد پرواز کنیم. در واقع ، علاوه بر چند شرط ، شما باید شرایط کیفیت را نیز در نظر بگیرید.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا