جامعه

آن روی سکه کاهش ساعت سرویس دهی مترو و اتوبوس

آن روی سکه کاهش ساعت سرویس دهی مترو و اتوبوس

شهرداری در تهران محدودیت هایی را برای ساعات کار مترو و اتوبوس وضع کرده است که این امر ازدحام ایستگاه های مترو و اتوبوس را دو برابر کرده و موجب شکایت مسافران بر این اساس شده است.

به گزارش آپارات نیوز ، روز دوشنبه ، 10 نوامبر در ساعت 8 شب ، شهرداری تهران اعلام کرد که با اجازه ستاد ملی تاج ، ساعات سرویس مترو و اتوبوس را کاهش می دهد. صدور این اطلاعیه یک روز قبل از اجرای طرح ملی ، اگرچه هشدارهای جایگزینی خاصی پذیرفته نشد ، اما شرایط ترافیکی را برای بسیاری از شهروندان دشوار کرد.

کاهش ساعات سرویس مترو و اتوبوس که تنها راه سفر برخی شهروندان است ، مشکلاتی را ایجاد کرده است ، زیرا در چند ساعت گذشته شاهد ازدحام جمعیت بیشتر و حق استفاده از مترو و اتوبوس برای “کار شبانه” بوده ایم ، نادیده گرفته شد که باعث شکایت شهروندان شد ، به طوری که علی که کارگر واحد فنی واحد ارائه دهنده خدمات است او پیشنهاد می کند ، می گوید: من یک کارگر در بخش فنی هستم و باید تا ساعت 22:00 در محل کار بمانم و تا زمانی که کار وجود دارد ، همانطور که می بینید ، من یک ماسک دارم و تا آنجا که ممکن است فاصله اجتماعی می گیرم به خاطر داشته باشم و خدا را شکر هنوز تاجی نداشته ام.

وی می افزاید: من مترو را از ارم سبز به ایستگاه شوش می رسانم و تا امروز مشکلی پیش نیامده است اما اکنون به من گفته اند که ساعات کار مترو 20 ساعت بیشتر نیست. بنابراین ، در مورد من و امثال من که این کار را انجام می دهیم چطور؟ در طی چند روزی که این طرح اجرا شد ، مجبور شدم با تاکسی یا اتومبیل از ارم سبز به پایانه آزادی بروم و مسیری را که می توانم طی یک ساعت طی کنم با دو یا سه ساعت رانندگی مداوم ، رانندگی کنم. تغییر دهید ، یا موتور را خاموش کنید. واقعاً سخت است باران و هوای سرد.

فرزانه همچنین کارمند یک شرکت بخش خصوصی است ، با اشاره به جمله “سوار از عابران پیاده نمی داند” می گوید: “من کارمند یک شرکت خصوصی هستم که کرونا را تشخیص نمی دهم و تصویب ارتباطات از راه دور توسط دولت و ستاد ملی در کرونا را تأیید نمی کند. ” ما هیچ اعتراضی نداریم و البته واقعیت این است که ما جرات بحث در مورد این از دست دادن شغل را نداریم. من باید الان چه کار کنم؟ آنها ساعت کار مترو و اتوبوس را در حالی که ساعت حدود 9 شب بود کاهش دادند تا اینکه من کارم را تمام کردم و می خواستم دفتر را ترک کنم.

وی ادامه می دهد: من قبلاً با اتوبوس از ونک به راه آهن سفر کرده ام. اما حالا چه کار کنم؟ در طی یک یا دو روز می توانم از راننده مجموعه خود بخواهم که حداقل آخرین اتوبوس را زودتر تحویل بگیرد ، اما چه مدت می توان این کار را انجام داد یا چه مدت می توانم با تاکسی اینترنتی سوار شوم در حالی که کرایه ها بسیار متغیر و بالا است شما نمی توانید مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید. خوب ، مقامات به جای اینکه خدمات را کاملاً متوقف کنند ، حداقل تعداد اتوبوس ها را به جای کاهش کل ساعت خدمات اتوبوس ، کاهش داده اند.

نوشا و دوستش نیز مسافران ثابت مترو هستند که با مترو از ایستگاه تئاتر شهر به ایستگاه کرج می رفتند ، اما این روزها آنقدر از ازدحام مردم در کالسکه ها ترسیده بودند که از دادن مترو به رقبای خود خودداری کردند. و گفت: کرونا مشکل این دوره است. ما آن را با اتوبوس یا مترو نداشتیم ، زیرا ساعت حدود هفت بود که ساعت کاری ما تمام شد و من به مترو رسیدم و بیشتر کالسکه های دیگر ، حداقل در قسمت زنان ، خالی بودند و به راحتی می توانستیم مسافران دیگر را رد کنیم. با نگاه کردن به مسافت بایستید ، اما با اجرای طرح کاهش مترو ، واگن ها به گونه ای هستند که از ترس نمی توانیم رانندگی کنیم.

وی گفت: “مسافران شلوغ بیش از حد با هم نشسته اند و در بخش مردان دو برابر است و اوضاع به حدی وخیم بود که ما تصمیم گرفتیم تا زمان بهبود وضعیت از مترو استفاده نکنیم ، بنابراین حداقل در تاج نیست.” او گفت.

به گزارش آپارات نیوز ، این اعتراض و انتقاد تنها بخشی از مسافران مترو و اتوبوس بود. اما پس از اجرای این طرح ، اعضای شورای شهر نیز نسبت به این تصمیم اقدام و اعتراض كرده و خواستار اصلاح آن شدند. مجید فراهانی ، رئیس کمیته بودجه شورای شهر وی اولین کسی بود که به هیئت رئیسه شورای شهر اخطار داد و خواستار تغییر رویه شد و نوشت: ‘این تغییر زمان که بدون شک براساس اعلامیه معاون توسط مجوز شهرداری است. ساخته شده منجر به ازدحام بیش از حد خواهد شد. در پایان فعالیت خطوط بسته خواهد شد که این امر احتمال آلودگی و انتقال ویروس کرونا را افزایش می دهد و این تصمیم منجر به عدم پرداخت حق شهر و تحمیل هزینه های سفر به شهروندان با سایر وسایل حمل و نقل خواهد شد. “این تصمیم مناسب نیست و براساس احترام به حقوق عمومی است.”

وی خواستار لغو این طرح شد و گفت: “شهروندان تهرانی انتظار داشتند شبکه حمل و نقل عمومی ظرفیت خود را در هنگام شیوع تاج با تقویت نیروی دریایی افزایش دهد تا از لحاظ اجتماعی از یکدیگر فاصله بگیرند ، انتظار که برآورده نشد ، و اکنون شهرداری “حمایت دولت در برآورده ساختن این انتظار موفق نبود. ما نباید شاهد اجرای تصمیماتی باشیم که سلامت و زندگی شهروندان عزیز ما را به خطر می اندازد. همه ما از سلامتی و حق زندگی شهروندان تهرانی مسئول هستیم ، از کارآفرینان گرفته تا کیسه های خواب. “

علی آتا ، سخنگوی شورای شهر ، گفت: این نوع تصمیم گیری ساعتی نه تنها باعث تاج گذاری می شود بلکه باعث ازدحام و نارضایتی در آخرین ساعات ناوگان حمل و نقل عمومی می شود. “این تصمیم که بدون حمایت قوی متخصصان گرفته شده و با مشورت با شورای اسلامی شهر تهران و سبک زندگی تعداد زیادی از شهروندان نادیده گرفته شده است ، مشکلاتی را برای اقشار کم درآمد و آسیب پذیر ایجاد می کند و شهرداری باید” در مواجهه با کرونا ، او بر اساس نظرات و مطالعات کارشناسی و با در نظر گرفتن سبک زندگی عموم مردم ، اقدامات خود را برنامه ریزی و اجرا می کند ، به طوری که شهروندان دیگر باعث نگرانی و نگرانی نمی شوند. “

همچنین ناهید خداکرمی ، رئیس کمیته بهداشت شورای شهر تهران “مقدمات مقر فرماندهی کرونا تا به امروز بیشتر مبتنی بر اقتصاد شهری بوده است که پیامدهای بسیار منفی داشته است ، زیرا نه تنها به معیشت مردم کمک کرده بلکه مشکلات کنترل تدریجی و قطره ای را نیز پیچیده کرده است.” او در مصاحبه ای گفت.

وی می افزاید: متأسفانه هنوز تعادل ، هماهنگی و ادغام در تصمیم گیری ها وجود ندارد ، زیرا می بینیم که شهرداری تهران و مقر کرونا بدون اطلاع و مشورت با کمیسیون بهداشت در مورد اتوبوس ها و متروها ، قرار ملاقات بگذارید! مرکز مطالعات شهرداری تهران دو مرحله از مطالعات گسترده در مورد مسیر بزرگ شدن تاج با بیماران را انجام داد ، که از تحقیقات نشان داد فقط دو تا سه درصد بیماران کرونا در دو هفته قبل از بیماری خود از اتوبوس و مترو استفاده می کردند . “و نه تنها مطالعات در ایران بلکه مطالعات جهانی نیز تأثیر کم حمل و نقل عمومی بر بروز تاجگذاری را نشان می دهد و ما باید یاد بگیریم که کلمات و تصمیمات خود را مطابق با داده های علمی اتخاذ کنیم.”

جزئیات نامه شوراها به شهردار تهران

تظاهرات علیه این حکم تا سال ادامه دارد زهرا صدر اعظم نوری ، رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر وی در مصاحبه ای ، شهردار تهران را در مورد نامه اعتراض شورای شهر خلاصه کرد و گفت: با این حال ، کاهش ساعات حمل و نقل عمومی باعث افزایش جمعیت و افزایش اوج حجم مسافر و تراکم جمعیت می شود که منجر به انتقال ویروس و شیوع بیشتر ، و بنابراین اعضای کمیسیون بهداشت و حمل و نقل شورا. “در نامه ای به این شهر ، ما از حناچی خواستیم كه از نزدیک شرایط حمل و نقل عمومی را زیر نظر بگیرد و موضوع كاهش ساعات حمل و نقل عمومی را بررسی و اصلاح كند.”

از سوی دیگر ، مناف هاشمی ، معاون حمل و نقل شهرداری تهران در پاسخ به این اعتراضات گفت: “شهرداری تهران پیشنهاد کاهش ساعات حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوس) را نداد و تصمیم توسط ستاد ملی در کرونا. “ستاد ملی علیه کرونا به شهرداری کلانشهر دستور داده است تا ساعت حمل و نقل عمومی را کاهش دهد.”

وی این تصمیم را منوط به نظر ستاد ملی کرونا دانست و گفت: “آیا تصمیم برای کاهش ساعات فعالیت حمل و نقل عمومی آگاهانه بود یا خیر ، باید از این ستاد س askedال شود ، اما کاهش ساعات کار فعالیت حمل و نقل عمومی باعث می شود رانندگان مترو و اتوبوس تا 200000 مسافر کاهش داشته باشند و این محدودیت در فعالیت های حمل و نقل عمومی اعمال می شود و تا یک ماه ادامه خواهد داشت. اگر تصمیمات دیگری توسط ستاد ملی ضد کرونا در حمل و نقل عمومی اتخاذ شود ، شهرداری تهران منصوب می شود. “

به گزارش آپارات نیوز ، کاهش ساعت خدمات مترو و اتوبوس ، صرف نظر از نحوه کار مسافران در مشاغل ضروری که ممکن است بعد از ساعت 6 عصر کار کنند و همچنین ازدحام متروها و پناهگاه های اتوبوس که تصاویر آن طی چند روز گذشته در فضای مجازی منتشر شده است. “منجر به اعتراض و گله مندی شده است ، و شاید اجرای این طرح باید در همان روزهای اول تجدید نظر شود ، به طوری که شهروندانی که حداقل برای گذران زندگی در این روزهای تاج مجبور به ترک خانه خود می شوند ، حداقل” سفری امن تر و راحت تر خواهید داشت. بودن.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا