جامعه

آیا دوربین‌ها افراد بدون ماسک را جریمه می‌کنند؟ تکلیف متخلفان کرونا در اتوبوس‌ها

آیا دوربین‌ها افراد بدون ماسک را جریمه می‌کنند؟ تکلیف متخلفان کرونا در اتوبوس‌ها

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در اتوبوس ها به افراد بدون نقاب اخطار داده می شود و ما به آنها اطلاع داده ایم كه مأموران به طور تصادفی اتوبوس ها را متوقف كرده و هشدار می دهند.

سردار حسین رحیمی در مصاحبه با آپارات نیوز ، وی با بیان اینکه گشت های مشترک پلیس ، وزارت بهداشت ، اصناف و … پس از تأیید و درخواست ستاد مبارزه با فساد کرونا در تهران راه اندازی شده است ، گفت: تقریباً سه هفته است که اخطارها را شروع کرده ایم ، همراه و غیره ، و برای حدود یک هفته جریمه با اصناف و وسایل نقلیه همراه با ادامه اخطار برخورد شد و هر دو راهنما و جریمه انجام شد.

وی با بیان اینکه این موضوع بهداشت عمومی بالاترین اولویت در بین پلیس است ، ادامه داد: تأمین ایمنی و بهداشت و هشدار به افرادی که پروتکل ها و مقررات را رعایت نمی کنند و زندگی و سلامتی دیگران را به خطر می اندازند. است. طبق ستاد ملی مبارزه با کرونا ، استفاده از ماسک در خانه اجباری است و همه شهروندان باید از آنها استفاده کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ، با بیان اینکه تاکنون ده ها هزار اخطار صادر شده است ، گفت: چنین خودروها و اصنافی که مطابق پروتکل ها نیستند نیز جریمه و پلمب شده اند.

رحیمی درباره جریمه های عابران پیاده نیز گفت: در مورد عابران پیاده در حال حاضر فقط موضوع اخطارها مطرح می شود و گشت های ما بیشتر به این افراد هشدار می دهند و قانون و جریمه ای وجود ندارد. البته همانطور که قبلاً گفتیم افراد داخل ماشین باید ماسک بزنند و فقط وسایل نقلیه تک سرنشین به دلیل استفاده نکردن از ماسک جریمه نمی شوند وگرنه برای راننده بدون نقاب و برای هر مسافر یا مسافر 100 هزار تومان پرداخت می شود که ماسک ندارد ، 20،000 تومان جریمه نقدی صادر می شود.

وی همچنین در مورد ساعت کاری گشت های نظارتی و تیم های پلیس گفت: استفاده از ماسک برای تمام ساعات شبانه روز است و حضور پلیس و رسیدگی به تخلفات و جریمه ها 24 ساعت انجام می شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به این س whetherال که آیا بازداشت افراد به دلیل پوشیدن ماسک و رعایت نکردن پروتکل ها امکان پذیر است ، گفت: بحث بازداشت وجود ندارد و فقط اخطار و جریمه نقدی است.

به گفته رحیمی ، نگرش متفاوتی به سودجویان ، مجرمان ، ذخایر مقالات بهداشتی و … وجود دارد و قطعاً دستگیر خواهند شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ، خواه ماشین های افراد بدون نقاب با دوربین جریمه شوند یا خیر ، گفت: موضوع دوربین منتفی است و ماموران ما با چشم خود این پرونده را مشاهده می کنند.

وی همچنین در مورد انطباق با پروتکل ها در ناوگان حمل و نقل عمومی ، به ویژه اتوبوس ها گفت: “در مترو که از ورود افراد غیرمسلح جلوگیری می شود ، به افراد غیر ماسک نیز در اتوبوس ها اخطار داده می شود و علاوه بر این ما تصادفی بودن افسران را اعلام کردیم ” اتوبوس نگه دارید و هشدار دهید. در این بین هیچ اشاره ای به مسافر نشده است اما این فقط یک هشدار است.

رحیمی افزود: در تمام این موارد ، مأموران پلیس ماسک رایگان بین غیرنظامیان ، به ویژه افرادی که توانایی خرید و تهیه ماسک را ندارند ، توزیع کردند.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا