جامعه

آیین‌نامه پسادکترا تا دو هفته دیگر ابلاغ می‌شود/حل مشکل سربازی پژوهشگران پسادکترا

آیین‌نامه پسادکترا تا دو هفته دیگر ابلاغ می‌شود/حل مشکل سربازی پژوهشگران پسادکترا

دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه آیین نامه فوق دکتری حداکثر تا دو هفته دیگر ابلاغ می شود، گفت: در بحث پژوهشگران پسا دکتری همکاری خوبی با ستاد کل انجام شد. نیروهای مسلح. و مشکل نظامی آنها حل شد. این یک رویداد تاریخی است. در گذشته نیروهای فرماندهی باید روی پروژه های نظامی کار می کردند، اما اکنون چنین محدودیتی وجود ندارد.

به گزارش آپارات نیوز، دکتر. پیمان صالحی در پنجاه و هفتمین نشست معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه ها، آموزش عالی، مراکز تحقیقاتی و فناوری کشور با اشاره به تعداد نشریات ایرانی نمایه شده در اسکوپوس گفت: نمایه سازی 20 نشریه در اسکوپوس در یک سال بی سابقه است. و به همین منظور هفت کارگاه آموزشی برای مدیران داخلی، مدیران مسئول و سردبیران برگزار کردیم.

وی ادامه داد: همچنین برای کمک به نمایه سازی نشریات با یک شرکت خصوصی قرارداد بسته ایم تا طی سه سال 150 مجله آماده نمایه شوند. این قرارداد به گونه ای منعقد می شود که هر نشریه ای که نمایه می شود حق الزحمه شرکت را پرداخت می کند.

معاون پژوهشی وزارت علوم درباره وضعیت تصویب آیین نامه فوق دکتری توضیح داد: آیین نامه فوق دکتری را تدوین و در شورای عالی عذرخواهی به تصویب رساندیم. ابتدا این آیین نامه به تصویب کمیسیون عالی شورای عطاف رسید و نظرات اعضای شورا به نمایندگی از تمامی وزارتخانه ها در مورد این آیین نامه جمع آوری شد. در روز افتتاحیه، متن نهایی آیین نامه برای جلب نظر دستیاران پژوهشی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی اعلام شد.

وی با اعلام اینکه آیین نامه فوق دکتری حداکثر تا دو هفته دیگر ابلاغ می شود، گفت: پس از این ابلاغ امسال تحول ویژه ای در رشته فوق دکتری خواهیم داشت.

صالحی با اشاره به اینکه در این آیین نامه سه نوع مدرک فوق دکتری به سه صورت پیشنهاد شده است، تصریح کرد: فوق دکتری مربوط به تحقیقات بنیادی است. در نوع دیگر در زمینه تحقیقات مرتبط با صنعت و جامعه فعالیت می کند و در نوع سوم پژوهشگران فوق دکتری در شرکت های خصوصی، صنعتی و دانش بنیان شرکت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث پژوهشگران فوق دکتری همکاری خوبی با ستاد کل نیروهای مسلح صورت گرفت و مشکل نظامی آنها حل شد و این یک اتفاق تاریخی است.

دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه این شیوه فرماندهی پژوهشگران فوق دکتری با فرماندهی قدیم بسیار متفاوت است، گفت: در گذشته نیروهای فرماندهی باید روی پروژه های نظامی کار می کردند، اما اکنون وجود دارد. نه چنین محدودیتی وجود ندارد و مثلا در شرکت فولاد کار می کنند که فوق دکترا انجام می دهند و در عین حال مشکل سربازی آنها نیز حل می شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به وضعیت تصویب شبکه ملی آزمایشگاهی در شورای عالی عطاف گفت: این مصوبه در شورای عتف تصویب شد و رئیس جمهور آن را ابلاغ کرد و ما موظف به تدوین شدیم. مقررات آن دو هفته پیش دو آیین نامه فوق دکتری و شبکه سراسری آزمایشگاهی را به کمیسیون دائمی ارائه کردیم که نظرات همه اعضا جمع آوری شد. آیین نامه شبکه سراسری آزمایشگاه های کشور و مقطع فوق دکتری به زودی اعلام می شود

وی پیوند آزمایشگاه های دانشگاه آزاد، وزارتخانه های نفت، کشاورزی، علوم و بهداشت را موضوعی بسیار تاریخی در کشور دانست و گفت: بستر و نرم افزارهای مورد نیاز آن آماده است هرچند ممکن است 5 تا 6 ماه طول بکشد. برای فعال کردن آن .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا