استانها

آیین اختتامیه جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی برگزار شد

آیین اختتامیه جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری آپارات نیوز از گرگان؛ اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعدگرگانی در گلستان برگزار شد.

 آیین اختتامیه با حضور اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین وزیر، مدیران کل وزارتی، علی محمد زنگانه استاندار گلستان، غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا، مدیران ارشد استانی و هنرمندان سراسر کشور و میهمانان ویژه از کشورهای ارمنستان و تاجیکستان در تالار فخرالدین اسعدگرگانی برگزار شد. در این مراسم گروه هنرمندان ترکمن (آیین هودی خوانی و ذکر خنجر) توسط گروه هنری ملانفس به سرپرستی استاد حاجی محمد ایری و قره جه هنرمند هودی خوان و گروه هنرمندان کتول (آیین چکه سماع) توسط گروه هنری نجوای کتول به سرپرستی استاد محمدرضا برزگر هنرنمایی کردند.

همچنین، پیشکسوتان ملی و استانی نمایش‌های آیینی و سنتی تجلیل شدند و از نمایندگان گروه‌های خارجی(بخش بین الملل) و نمایندگان گروه‌های شرکت کننده در جشنواره(بخش آزاد) تقدیر شد.

بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با دبیری احمد جولایی، از یکم تا یازدهم آنلاین، در بخش‌های «رادیو تئاتر» و «نمایشگاه هنر‌های نمایشی» به میزبانی تهران، «صحنه‌ای» (ویژه-آزاد) و «بین‌الملل» به میزبانی استان گلستان (گرگان و کردکوی)، «شبیه‌خوانی» به میزبانی استان مرکزی (تفرش)، «نمایش‌های فردی، نقالی، روایت‌های ملی و کارآواها» و «معرکه‌ها، آیین‌ها و بازی‌های نمایشی» به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد)، «عروسکی» و «دانشجویی صحنه» به میزبانی خراسان شمالی (بجنورد) و «سمینار‌های پژوهشی» و «نمایشنامه‌نویسی» به میزبانی آذربایجان شرقی (تبریز) برگزار شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا