بین الملل

ابراز اشتیاق پاکستان برای عضویت کامل ایران در شانگهای

ابراز اشتیاق پاکستان برای عضویت کامل ایران در شانگهای

بلاول بوتو زرداری در نشست امروز وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که به میزبانی دولت ازبکستان در تاشکند برگزار شد، گفت: در حال ورود به دهه سوم تاسیس این سازمان هستیم، بنابراین باید سازماندهی مجدد، اصلاح، تقویت و ساده سازی روش ها و مکانیسم های کاری محیط سازمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: پاکستان از آمادگی برخی کشورها برای پیوستن به سازمان شانگهای به عنوان اعضای ناظر و شریک گفتگو استقبال می کند.

زرداری گفت: ما مشتاقانه منتظر هستیم تا کشور برادرمان ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی سازمان همکاری شانگهای جایگاه خود را بگیرد.

وی گفت: گسترش عضویت سازمان همکاری شانگهای نشان از اهمیت روزافزون آن در معماری چندجانبه جهانی است، بنابراین پاکستان به خواست جمهوری عربی سوریه، جمهوری آذربایجان، عربستان سعودی، قطر، مصر واقف است. ، مالدیو، ارمنستان و امارات متحده عربی برای پیوستن به خانواده. از شانگهای به عنوان اعضای ناظر یا شریک گفتگو استقبال می شود.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه سخنان خود شرایط کنونی افغانستان را حساس دانست و بر لزوم رعایت حقوق بشر، رعایت حقوق زنان و حق تحصیل دختران توسط حاکمان موقت این کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به معضل تروریسم و ​​چالش های ناشی از آن پیش روی جامعه جهانی از جمله اعضای شانگهای گفت: عزم جمعی ما برای مبارزه با تروریسم و ​​افراط گرایی باید به طور مستمر تقویت شود و راهبردهای کشورهای عضو نیز بر این اساس تعدیل شود. .

وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه نشست وزیران سازمان شانگهای در تاشکند با امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه دولت طالبان دیدار کرد و طرفین آخرین تحولات افغانستان را بررسی کردند.

311311

دکمه بازگشت به بالا