جامعه

ابراز همدردی کشورهای آمریکای لاتین با زلزله‌زدگان ترکیه

ابراز همدردی کشورهای آمریکای لاتین با زلزله‌زدگان ترکیه

کشورهای حوزه آمریکای لاتین با انتشار پیامی جان باختن شماری از شهروندان ترکیه در زلزله روز دوشنبه را تسلیت گفته و با بازماندگان ابراز همدردی و همبستگی کردند.

به گزارش آپارات نیوز، وزارت امور خارجه کلمبیا در پی وقوع زمین‌لرزه در مناطق جنوب شرقی ترکیه با انتشار پیام همدردی اعلام کرد: دولت کلمبیا مراتب تاسف و تاثر عمیق خود را از تلفات غیرقابل جبران جانی زلزله و پس لرزه‌ها ابراز می‌دارد.

– برزیل

“لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا”، رئیس جمهوری برزیل نیز در حساب کاربری خود در توئیتر ضمن ابراز نگرانی و دنبال‌ کردن این فاجعه دردناک، نوشت: برزیل همبستگی خود را با مردم دو کشور (ترکیه و سوریه)، خانواده قربانیان و تمام کسانی که به نوعی آسیب دیده‌اند، اعلام می‌دارد.

– ونزوئلا

وزارت امور خارجه ونزوئلا نیز در حساب توئیتر ضمن عرض تسلیت به مردم ترکیه و سوریه، اعلام کرد: آماده ارائه کمک فوری به مناطق خسارت‌دیده هستیم. برای بهبودی سریع مجروحان دعا می‌کنیم.

– اکوادور

دولت اکوادور نیز با انتشار پیام تسلیت، اعلام کرد: زلزله بسیار شدید صبح امروز ترکیه، تکان‌دهنده بود. با خانواده‌های قربانیان این زلزله اعلام همبستگی می‌کنیم.

– کوبا

“برونو رودریگز پاریلا”، وزیر امور خارجه کوبا نیز با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: غم و اندوه عمیق و همبستگی خود را با مردم و دولت ترکیه ابراز می‌کنم. به خانواده و بستگان قربانیان تسلیت می‌گویم.

– مکزیک

“مارسلو ابرارد”، وزیر امور خارجه مکزیک نیز اظهار داشت: به مردم ترکیه بابت تلفات جانی ناگوار ناشی از زلزله در جنوب این کشور تسلیت می‌گوییم. در این روزهای دشوار مراتب همبستگی خود را با شما ابراز می‌داریم.

– پاراگوئه

وزارت امور خارجه پاراگوئه هم در پیامی ضمن تسلیت صمیمانه خود به دولت و ملت ترکیه، برای بهبودی مجروحان ابراز امیدواری کرد.

– جمهوری دومینیکن

“روبرتو آلوارز”، وزیر امور خارجه جمهوری دومینیکن در توئیتر نوشت: به مردم و دولت کشور برادر ترکیه بابت تلفات جانی و خسارات مادی در زلزله جنوب این کشور تسلیت می‌گویم.

– آرژانتین

“سانتیاگو کافایرو”، وزیر امور خارجه آرژانتین در توییتر با مردم ترکیه و سوریه ابراز همدردی و با خانواده قربانیان اعلام همبستگی کرد.

– شیلی

دولت شیلی نیز در پیامی ضمن ابراز تاسف از وقوع زلزله در ترکیه و سوریه اعلام کرد: شیلی همبستگی خود را با قربانیان زمین لرزه استان‌های جنوبی ترکیه و شمال سوریه، اعلام می‌دارد. امیدواریم مصدومان هر چه زودتر بهبود یابند و مفقودان نجات پیدا کنند.

– بولیوی

دولت بولیوی با انتشار پیامی ضمن اعلام همبستگی با مردم ترکیه و سوریه، مراتب تسلیت صمیمانه خود را به خانواده‌های جان‌باختگان زلزله امروز اعلام کرد.

– پرو

وزارت امور خارجه پرو در پیامی با مردم ترکیه و سوریه همبستگی و با خانواده قربانیان و زلزله‌زدگان ابراز همدردی کردند.

به گزارش آناتولی، روز گذشته (دوشنبه) دو زلزله‌ بزرگ شهرستان‌های پازارجیک و البستان در استان قهرمان‌ماراش واقع در جنوب شرق ترکیه را لرزاند.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا