جامعه

اجرای طرح «من شهردارم» در راستای تحقق دموکراسی مشارکتی

اجرای طرح «من شهردارم» در راستای تحقق دموکراسی مشارکتی

سخنگوی شهرداری تهران در مجمع شهرداران گروه G۲۰ گفت: طرح «من شهردارم» در راستای دموکراسی مشارکتی اجرا شد.

به گزارش آپارات نیوز، عبدالمطهر محمدخانی که به نمایندگی از سوی شهردار تهران در مجمع شهرداران آسیایی شرکت کرده بود، در پنل تخصصی «استفاده از داده ها در راستای کمک به مردم» به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: طرح « من شهردارم»  در راستای دموکراسی مشارکتی اجرا شد.

وی افزود: این طرح یکی از اولین اقدامات شهرداری تهران در راستای دموکراسی مشارکتی و جلب مشارکت شهروندان در سیاست گذاری و مدیریت شهر است.

سخنگوی شهرداری تهران با معرفی کامل اجرای این طرح در شهر تهران و پیش بینی ها برای توسعه آن در حوزه های دیگر و در بودجه سال ۱۴۰۳، به استفاده از زیرساخت های شهر هوشمند در اجرای طرح «من شهردارم» پرداخت و ادامه داد: داده های جمع آوری شده از مردم در موضوع مدیریت شهری اهمیت ویژه دارد.

بر اساس این گزارش، محمدخانی در حاشیه این اجلاس که در شهر احمد آباد هند برگزار شد، با معاون سازمان C۴۰ و همچنین دبیر منطقه ای این سازمان که یکی از مهمترین سازمان های بین المللی در حوزه آب و هوایی است، دیدار و گفتگو کرد و این ملاقات به درخواست این سازمان و تمایل آن به همکاری با تهران برگزار شده است.

سخنگوی شهرداری تهران همچنین با رئیس سازمان محیط زیست شهرداری مسکو و مسئولین بین الملل مسکو دیدار و گفتگو کرد.

طی این دیدار از شهردار تهران برای شرکت در فروم شهری مسکو دعوت و همکاری در حوزه های مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد پس از بازگشت به پایتخت ها، رئوس موضوعات جهت همکاری ها تبادل شود تا در دیدار شهرداران دو شهر، تفاهم اجرایی همکاری دو شهر به امضای طرفین برسد.

بر اساس گزارش سایت شهر، همچنین در حاشیه این پنل، محمدخانی با دیگر مهمانان این مجمع که شهرداران دیگر شهرهای شرکت کننده و نمایندگانی از شرکتهای مهم فعال در زمینه داده، بودند از دو طرح تحقیقاتی «موسسه ملی مسائل شهری» که در واقع اتاق فکر وزارت راه و شهرسازی هند است، رونمایی کردند. هر دو طرحهای رونمایی شده در حوزه استفاده از داده در مدیریت شهری است.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مقالات اجتماعی

تحقیقگر جامعه‌شناسی با تجربه در مطالعه تمدن‌ها و ارتباطات بین فرهنگ‌ها.
دکمه بازگشت به بالا