جامعه

از تبادل همکاری با صندوق کودکان یونیسف در ایران تا ثبت اصفهان به عنوان شهرکاندیدای دوستدار کودک

از تبادل همکاری با صندوق کودکان یونیسف در ایران تا ثبت اصفهان به عنوان شهرکاندیدای دوستدار کودک

امضای موافقت نامه های همکاری با لهستان و قرقیزستان ، تفاهم نامه بین مراسم اربعین بین ایران و عراق ، توسعه داخلی همکاری ها در روابط خارجی ، به ویژه همسایگان مرزی ، توسعه دیپلماسی شهری ، ایجاد دبیرخانه دیپلماسی شهری و تهیه دستورالعمل ها برای دیپلماسی شهری ، امضا و مبادله برنامه همکاری با صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در ایران ، امضا و مبادله توافق نامه همکاری سه جانبه با وزارت بهداشت و دفتر ایدز سازمان ملل متحد در ایران و ثبت اصفهان به عنوان یونیسف دوستدار کودکان شهر بین المللی کاندیدا در دولت یازدهم و دوازدهم

به گزارش آپارات نیوز ، مهمترین اقدامات عرصه بین المللی در دولت های یازدهم و دوازدهم اعلام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، این اقدامات به شرح زیر است:

– امضای موافقت نامه های همکاری با لهستان و قرقیزستان.
– امضای تفاهم نامه با کشورهای سوریه ؛ ارمنستان و عراق
– همکاری با کشورهای همسایه ، به ویژه عراق ، افغانستان ، پاکستان ، ارمنستان ، آذربایجان و ترکیه
– اقدامات و هماهنگی های لازم برای سفر وزرای ترکیه ، عراق ، آذربایجان و تاجیکستان به تهران.
– برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم برای سفر مقامات استانی به کشورهای هدف.
– برگزاری جلسات کارگروه همکاری مشترک جمهوری اسلامی ایران با چین ، پاکستان و ترکیه برای اجرای اسناد همکاری بین دو کشور.
هماهنگی اجرای تفاهم نامه بین وزارت امور داخلی ایران و وزارت امور داخلی عراق.
توسعه همکاری های استانی در زمینه روابط خارجی ، به ویژه همسایگان مرزی.
یک جلسه مجازی از نقاط تماس پلیس ایران و ترکیه برگزار کنید.
– جلسات مجازی مقامات استانی با در نظر گرفتن تحریم ها و شرایط کرونا ، با تمرکز بر توسعه دیپلماسی شهری و ارتقای نقش و موقعیت شهرها در تعاملات بین المللی و منطقه ای ، با مقامات مربوطه ترکیه و روسیه برگزار می شود.
– اقدامات لازم جهت راه اندازی دبیرخانه دیپلماسی شهری و تهیه دستورالعمل دبیرخانه دیپلماسی شهری.
افزایش چشمگیر تعداد قراردادهای دوقلو بین شهرهای کشور ما و سایر شهرهای جهان منعقد شده است ، به عنوان مثال ، در سال های اخیر یادداشت های خواهر دوقلوی با شهرهای سراسر جهان امضا شده است.
– تمایز عضویت شهرهای بندرعباس و سنندج در شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو در زمینه صنایع دستی ، هنرهای محلی و موسیقی
پیگیری و ملاقات با سران دفاتر نمایندگی سازمان های بین المللی از جمله UNHCR ، UNICEF ، برنامه جهانی غذا ، صندوق جمعیت ملل متحد ، دبیرکل ECO ، معاون نماینده ویژه دبیرکل در امور افغانستان و غیره برای توسعه همکاری.
همکاری با دفاتر سازمانهای بین المللی و منطقه ای ، از جمله صندوق جمعیت ملل متحد (UNFPA) ، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) ، آژانس همکاری بین المللی ژاپن (JICA) ، کمیسیون ملی یونسکو ، سازمان همکاری اقتصادی (ECO) و غیره
امضا و مبادله اسناد پروژه همکاری صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در زمینه های مختلف از جمله کاهش مرگ و میر کودکان در مواجهه با بحران ها و بلایای طبیعی ، حوادث و سوانح جاده ای ، شهر دوستدار کودکان و …
امضا و مبادله تفاهم نامه سه قسمتی همکاری با دفتر ایدز سازمان ملل متحد در ایران (UNAIDS) و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی.
– همکاری با آژانس همکاری بین المللی ژاپن (JICA) و پیگیری و اجرای طرح ها و پروژه های مشترک با این سازمان در زمینه پسماند و حمل و نقل ، مدیریت بحران و … با هدف تربیت کارشناسان و استفاده از تجربیات موفق.
– همکاری با سازمان همکاری اقتصادی (ECO) ، از جمله مشارکت و حضور در جلسات سالانه هیئت برنامه ریزی منطقه ای ECO و نشست توسعه چارچوب منطقه ای برای مدیریت بلایای طبیعی و پیگیری موضوعات مرتبط ، از جمله Ecopel.
– پذیرش هیئت های اروپایی شامل هیئت های اتحادیه اروپا ، کشورهای آسیایی و …
شرکت در جلسات و مجامع بین المللی از جمله ؛
وزیر کشور و هیئت همراه در هفتادمین نشست کمیته اجرایی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ژنو و یک نشست سطح بالا در زمینه کاهش بی تابعیتی شرکت کردند.
حضور معاون وزیر امنیت و امور انتظامی در دیدار شش جانبه ترکیه.
اعزام یک هیئت تخصصی به کنفرانس بین المللی شهرهای دوستدار کودک یونسف کلن آلمان با هدف انتقال تجربیات و اقدامات کشورمان در زمینه کودکان و ارائه گزارش در دو پنل تخصصی این کنفرانس.
هماهنگی و تسهیل سفرهای خارجی کارکنان دفتر داخلی (ستاد و صف ها) و شهرداران و کارکنان شهرداری برای شرکت در جلسات و مجامع تخصصی بین المللی مرتبط.
پیگیری سازماندهی کودکان خیابانی اتباع خارجی با همکاری نهادهای محلی و بین المللی مربوطه و سفارت افغانستان.
-ترویج پروژه شهر دوستدار کودک با همکاری معاونت های مربوطه و دفتر یونیسف در ایران و زمینه سازی برای پیوستن شهرها به شبکه شهرهای دوستدار کودک.
ثبت اصفهان به عنوان شهر کاندیدای دوستدار کودک یونیسف و اعطای نشان شهر یونیسف شهر دوست کودک برای اصفهان برای اولین بار از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا