جامعه

از رونمایی قطار ملی مترو در دهه فجر تا بهره برداری از ۲۴ ایستگاه تا سال ۱۴۰۰

از رونمایی قطار ملی مترو در دهه فجر تا بهره برداری از ۲۴ ایستگاه تا سال ۱۴۰۰

مدیرعامل مترو تهران با اشاره به اقدامات مترو در زمان مدیریت شهر جدید گفت: در دهه فجر از اولین قطار ملی مترو که با تلاش شرکت های دانش بنیان ساخته شده رونمایی می شود.

علی امام در مصاحبه با آپارات نیوز ، در مورد چشم انداز مترو تهران ، با بیان اینکه ما در تلاشیم تا افق سال 1420 را بررسی کنیم ، یک نقشه راه درست و قابل اجرا برای ادامه روند ساخت در مترو تدوین کنیم ، گفت: تهران ، که در در آخرین روزهای فوریه 2017 تکمیل شده است ، اکنون حداقل برای 20 سال آینده برنامه و آدرس خاصی برای شبکه سرمایه دارد ، که در صورت تأمین منابع مالی و ترجیح این مأموریت ملی ، می تواند 100٪ اجرا شود. آنجاست.

وی با بیان اینکه در مطالعات جدید شرکت مترو 4 خط جدید (8 تا 11) و 2 خط پرسرعت در افق خود دارد ، افزود: در 3 سال گذشته 32 کیلومتر مسیر و 17 ایستگاه مطابق برنامه ها و طبق برنامه ها اضافه شده است. . ایستگاه برج میلاد به زودی در نوامبر ماه جاری افتتاح می شود ، در حالی که قرار است 12 ایستگاه در نیمه دوم سال راه اندازی شود و تقریباً به همان تعداد ایستگاه های دیگر در نیمه اول سال 1400 افتتاح می شود. .

امام با بیان اینکه در این مدت سعی کردیم دسترسی مردم به مترو را تسهیل کنیم و بر این اساس تاکنون 7 ورودی جدید ساخته شده و باید تا سال آینده 8 ورودی جدید ساخته شود ، گفت: همچنین در این مدت آنجا 3 ایستگاه برق جدید ساخته شده است. این امر به حفظ ایمنی تردد قطارها بسیار کمک می کند و قابلیت اطمینان خوبی برای تأمین نیروی محرکه واگن ها ، همراه با ایجاد 50 سیستم مربوط به تکمیل فن های بین تونلی ، آسانسورها و پله برقی برای خطوط قبلی است ، دو مورد دیگر پستهای برق به زودی راه اندازی می شوند

وی گفت: توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی در سال های اخیر یکی از نگرانی های مداوم مدیریت شهری برای کاهش فاصله بین قطارها ، ایجاد راحتی بیشتر برای مسافران و جلوگیری از ازدحام بیشتر در واگن ها بوده است. : در این مدت دولت شهر 133 واگن به ناوگان مترو افزود و از طرف دیگر به منظور کاهش وابستگی به شرکت های واگن دار خارجی و صرفه جویی ارزی در خارج از کشور ، پروژه ملی ساخت قطار بر اساس ظرفیت آغاز شد. از کارشناسان محلی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ، اولین نمونه از رم قطار ساخت داخل به مرحله تولید می رسد که طبق خواست خداوند تا دهه فجر امسال تکمیل می شود.

به گفته امام ، تجهیزاتی مانند قطعات واگن ، ریل ، آسانسور ، پله برقی ، سیستم های تهویه ، سیستم تغذیه و توزیع در کشور و چندین شرکت واقع شده اند که می توانند استانداردهای بین المللی مورد تأیید شرکت مترو را داشته باشند. پاس ، مشخص شده است.

وی گفت: “یکی از مهمترین اقدامات احداث ترمینال و پارکینگ برای قطارها بود.” “ممکن است در نگاه اول مهم به نظر نرسد ، اما واقعیت این است که یکی از ضروریات اساسی برای بهره برداری از خطوط مترو و تأثیر آنها است.” اگر فاصله سفر قطارها را به میزان قابل توجهی کاهش دهید ، افزایش ناوگان و تعداد مسافران و همچنین مراقبت و نگهداری از کالسکه ها امکان پذیر است.

به گفته وی ، بهره برداری از فاز اول ترمینال اکباتان به عنوان اولین ترمینال مترو زیرزمینی کشور طبق برنامه شرکت مترو در سال جاری خوشحال کننده است و از طرف دیگر احداث 50 هکتار آزادگان پایانه های متصل به خط 3 مترو در نوامبر سال جاری برگزار می شوند. اگر بودجه به موقع تأمین شود ، مرحله اول در سال 1400 آغاز می شود.

در آغاز ساخت خط 10 و توسعه شمالي خط 7 ، امام گفت كه با ساخت خط 10 يك راهرو 43 شرقي- غربي در تهران ايجاد مي شود. ، مناطق 1 تا 5 و همچنین مناطق 22 که مناطق مورد علاقه شبکه حمل و نقل ریلی هستند یا علاقه چندانی ندارند ، شرایط جدیدی را تجربه خواهند کرد. علاوه بر این ، مطالعه ساخت خطوط 8 ، 9 و 11 به عنوان اولویت های بعدی اجرایی مترو در دستور کار تبدیل شبکه فعلی از مرکز به یک شبکه کامل و جامع است.

امام فرمود: امید است حفاری مکانیزه مسیر توسعه جنوبی خط 6 با یک دستگاه حفاری تمام قد (TBM) قبل از پایان سال جاری به اتمام برسد.

مدیرعامل مترو تهران با بیان اینکه در این دوره از مدیریت شهری از منابع مالی جدید مانند اثرات مشارکت ، احیای مجدد شرکت های مجتمع ایستگاه و TOD با پشتکار در دستور کار قرار گرفت ، افزود: “خوشبختانه مقدار 2000 میلیارد تومان به منابع مالی در 3 سال گذشته از زمان انتشار اوراق مشارکت ، به شبکه مترو تزریق شده است و این مهم نیز در سال جاری در حال پیگیری و انجام است.

وی افزود: تخصیص منابع به دلیل صدور مجوزهای ساخت در شعاع 300 متری ایستگاه های مترو برای توسعه حمل و نقل عمومی ، فروش مجتمع های ایستگاه ها و همچنین استفاده از منابع دولتی مربوط به کاهش آلودگی محیط زیست و صرفه جویی در مصرف سوخت ، از جمله موارد. که نتایج امیدوار کننده ای داشته و با دستیابی به 100٪ از نتایج آنها ، که البته به زمان خود نیاز دارد ، درآمد پایداری به شبکه مترو تهران تعلق می گیرد تا با کاهش نسبی نگرانی مداوم ، قدم های محکم تری برای دستیابی به اهداف بردارد تأمین مالی بودن.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا