جامعه

«از چوبه دار تا سایه مجنون» منتشر شد

«از چوبه دار تا سایه مجنون» منتشر شد

در آستانه روز ملی محیط زیست ، مجموعه خاطرات تعدادی از محیط بانان کشور در کتاب “از گانگستر تا سایه مجنون” منتشر شد.

به گزارش آپارات نیوز ، این کتاب که شامل 71 خاطره از 46 محیط زیست است ، در 184 صفحه با 1000 نسخه در انتشارات ایران شناسی منتشر شده است.

ناشر کتاب می گوید: “عنوان کتاب از” شرایط دشوار در مناطق مختلف آب و هوایی ایران عزیز گرفته شده است. آنها چوبی را در سایبان علفزارهای دیوانه نوشیدند و مانند سایبان توانا در شرایط بد آب و هوای کویری ریشه درآوردند و از خود در برابر بیابان زدایی دفاع کردند و از زیبایی بیابان ها در زمین خشک و سوخته منطقه دفاع کردند. . . “

این کتاب شامل خاطرات تلخ و شیرین و خوانا از طرفداران محیط زیست است که وظیفه دارند از حیات وحش ، اکوسیستم ها ، جلوگیری از آلودگی محیط زیست ، جلوگیری از تجاوز در مناطقی که تحت کنترل آژانس حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی در منطقه حفاظت شده قرار دارند ، محافظت کنند. آنها مسئول به خطر انداختن جان خود هستند.

آگاهی از فعالیت های این افراد و فداکاری های آنها برای حفاظت از محیط زیست و حیات وحش کشور می تواند نقش مهمی در نگرانی مردم از محیط زیست داشته باشد. این کتاب با عنوان “از چوبه دار تا سایه مجنون” ، با بیان خاطرات متخصصان محیط زیست ، مخاطبان را با بخش کوچکی از سختی ها و سختی هایی که این دوستداران طبیعت برای محافظت از محیط زیست ایران با آن آشنا هستند ، بازگو می کند. “

پیش بینی می شد این کتاب در تاریخ 4 ژوئیه و همزمان با روز ملی محیط زیست رونمایی شود ، اما به دلیل شرایط و لزوم حفظ فاصله اجتماعی به تعویق افتاد.

به گفته این ناشر ، 15 درصد از فروش این کتاب از وب سایت انتشارات ایران شناسی به حساب حامی اکولوژی ایران گنججه واریز می شود تا آن را برای موضوعات مرتبط با محیط زیست کشور خرج کند.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا