جامعه

استفاده غیر اصولی از ۳۰۰۰ آمبولانس / ۴ سال است که حتی یک دستگاه آمبولانس خریداری نشده است

استفاده غیر اصولی از ۳۰۰۰ آمبولانس / ۴ سال است که حتی یک دستگاه آمبولانس خریداری نشده است

رئیس سازمان اورژانس کشور از دولت و مجلس خواست تا در بودجه 1402 به تامین آمبولانس توجه جدی داشته باشند.

به گزارش آپارات نیوز، جعفر میادفر گفت: حدود 3000 آمبولانس اورژانس بالای 15 سال قدمت دارند و استفاده از آنها غیراخلاقی است. رزرو کنید تا اگر آمبولانس با مشکلی مواجه شد خدمات رسانی کند و در ارائه خدمات به مردم اختلالی ایجاد نشود.»

وی با بیان اینکه حدود چهار سال است که حتی یک آمبولانس خریداری نشده است، افزود: حداقل طول عمر آمبولانس ما حدود پنج سال و حداکثر آن بیش از 15 سال است، بنابراین برای رفع کمبودها حداقل سه هزار دستگاه آمبولانس جایگزین شده است. از کار افتادن آمبولانس های فرسوده رخ داده است “عملیات اورژانس به صورت مستمر و 24 ساعته است و در حالی که عمر آمبولانس ها در دنیا پنج سال است، هنوز از آمبولانس های 15 ساله استفاده می کنیم.”

میادفر با یادآوری اینکه در شرایط اقتصادی کنونی کشور امکان اعزام یکباره 3000 آمبولانس وجود ندارد، ادامه داد: از دولت و مجلس انتظار داریم در بودجه سال 1402 برای تامین آمبولانس فکری جدی کنند؛ در بسیاری از مراکز، تنها خدمات آمبولانس است و آمبولانس کم هزینه ترین در حوزه وزارت بهداشت است، در واقع تجهیزات و فعال سازی بیمارستان ها بسیار گران است و ضریب اشغال تخت آنها نیز بسیار پایین است. هزینه‌های بیمارستان‌ها کاهش می‌یابد، دولت خدمات به مردم را بهبود می‌بخشد.»

رئیس سازمان اورژانس کشور تقویت ناوگان آمبولانس و نیروی انسانی در اورژانس پیش بیمارستانی را گامی جدی در جهت ارتقای خدمات رسانی به مردم دانست و گفت: انتظار داریم این امر به عنوان دغدغه مردم و رئیس جمهور در لایحه بودجه 1402؛ دو هفته پیش در جلسه شورای عالی بهداشت مصوب شد که سالانه 15 درصد ناوگان فرسوده آمبولانس تعویض شود و این می طلبد که مجلس و برنامه ریزی و سازمان بودجه به تحقق این امر کمک می کند و در صورت عدم تامین آمبولانس های لازم مردم با مشکل مواجه خواهند شد.

بر اساس اعلام خانه ملت، وی گفت: 150 دستگاه آمبولانس در اغتشاشات اخیر منهدم شد که برخی از آنها بلااستفاده و برخی دیگر آسیب جدی دیده اند و باید اعتبار لازم برای جایگزینی و واردات آنها تامین شود. در واقع هر آمبولانس در ساعت 24 ساعت پنج ماموریت انجام می دهد و با انهدام 150 دستگاه، مردم از 750 ماموریت و خدمات روزانه محروم می شوند و در صورت تامین نشدن آمبولانس های لازم قطعا مردم با مشکل مواجه خواهند شد. . . در هیچ کجای دنیا آمبولانس ها در چنین حوادثی آسیب نمی بینند. نمی تواند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا