جامعه

اطلاع از سلامت جنین، حق مادر است/ از ابتدا هم “اجبار” در کار نبود

اطلاع از سلامت جنین، حق مادر است/ از ابتدا هم "اجبار" در کار نبود

یکی از اعضای انجمن پریناتولوژی ایران ، ضمن تأکید بر اهمیت کنترل بارداری ، در پاسخ به اظهارات “حذف تعهد انجام این معاینات” گفت: “این حق مسلم مادر باردار به اطمینان از سلامت جنین او در اوایل بارداری با یک بارداری سالم ادامه دهید. کسانی که تصادفاً می خواهند بگویند فقط لغو اجبار غربالگری با کلمات بازی می شود تا حواس مردم را پرت کند. چون قبلاً اجباری نبوده است.

دکتر. آمنه آبیری ، متخصص زنان و زایمان ، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مصاحبه با آپارات نیوز ، وی با اشاره به اهمیت غربالگری در دوران بارداری اظهار داشت: سلامت جنین یکی از مهمترین نگرانی های هر والدین است و والدین بدنبال راهی برای آگاهی از سلامت جنین خود هستند. “

وی توضیح داد: “حدود 20 سال پیش ، با پیشرفت علم پزشکی در جهان ، روش های تشخیص و پیش بینی اختلالات جدی ژنتیکی و ساختاری مانند سندرم داون و تریزومی 13 و 18 به زنان وارد شد و اکنون بخشی از مراقبت معمول. ” مصرف آن به همه مادران باردار توصیه می شود. اگرچه والدین ممکن است این کار را انجام دهند یا نکنند. واضح است که این روشها که حاصل سالها تلاش دانشمندان ، اساتید و دانشگاهیان کشور عزیزمان اسلامی است ، باعث شده است که بسیاری از مادران کشور با اطمینان و آرامش خاطر به بارداری خود ادامه دهند.

وی گفت: برای همه افراد باید روشن باشد که آزمایشات غربالگری نشانه مثبت یا غیرطبیعی بودن جنین نیست. “همانطور که از نام آن پیداست ، این روش ها فقط برای برخی از افرادی که باید آنها را جستجو کنند انتخاب شده است.” تشخیص قطعی دهید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: بنابراین ابتدا باید مشاوره مناسب و کاملی با والدین انجام شود و واژه غربالگری را به آنها سپرد تا از اضطراب و نگرانی و تصمیمات اشتباه آنها جلوگیری شود. در عین حال باید توجه داشت که این آزمایشات غربالگری دارای تعدادی مثبت کاذب است و وجود این آزمایشات مثبت کاذب جز an لاینفک تمام روش های غربالگری در تمام شاخه های پزشکی است و معنی کلمه غربالگری تایید کننده آن است باید حذف شود افرادی که پاسخ پرخطری دارند باید سالم و تحت تأثیر قرار بگیرند.

این متخصص زنان ادامه داد: وقتی کلمه “پرخطر” در گزارش آزمایشگاهی فردی ذکر شده باشد ، به این معنی نیست که 100٪ ناهنجاری ژنتیکی دارد. به عنوان مثال ، اگر نتیجه در یک آزمون فردی 1 در 80 باشد. این بدان معناست که از 80 مادری که شبیه این مادر هستند ، یک کودک دارای کودک آلوده و 79 کودک سالم است. در واقع ، این وظیفه انسانی ، اخلاقی و شرعی ما است که همه را از وجود روشهای غربالگری مفید برای تحقق عدالت در مادران باردار آگاه کنیم ، اما تصمیم نهایی برای انجام یا عدم انجام آن تصمیم گیری شد در والدین

این عضو انجمن پریناتولوژی خاطرنشان کرد: طبق آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور تقریباً 9000 پروانه قانونی سقط جنین در سال 1998 صادر شده است که از این تعداد 8361 مورد دارای اختلالات جنینی بوده اند. از این تعداد ، 1800 شامل سندرم داون و ناهنجاری های کروموزومی و 6000 اختلال شدید جسمی و ساختاری جنین بود. همچنین 649 مورد مجوز سقط جنین به دلیل مشکلات تهدید کننده زندگی وجود دارد. لازم به ذکر است که طبق همه پرسی ، در مواردی که مراقبت و آموزش کودک معلول ، عقب مانده و معلول برای والدین بیش از حد معمول باشد ، در حدی که در پریشانی رخ دهد ، قبل از دمیدن روح سقط جنین انجام می شود. او هیچ مانعی ندارد و این یک امر مذهبی است.

وی ادامه می دهد: پروانه سقط جنین طبق موازین شرعی و قانونی توسط سازمان پزشکی قانونی صادر و صادر می شود. در این میان ، ممکن است برخی از افراد جامعه ، طبق اعتقادات خود ، در برابر مواد گفته شده مقاومت کنند و حتی مایل به داشتن فرزندی با معلولیت های ذهنی و جسمی شدید هستند. این دلیلی بر تعمیم باورهای آنها به کل جامعه و به ویژه افراد بی دفاع نیست.

وی در پاسخ به س aboutالی در مورد تعداد موارد آزمایشات مثبت کاذب ، توضیح داد: “در عین حال ، باید توجه داشت که یک سری آزمایشات در هر صورت مثبت کاذب هستند ، انتظار داریم که در بین کسانی که تست های انتخاب را می گذرانند. درصد کمی در گروه مثبت کاذب قرار دارند. این درصد در سراسر جهان حدود 5 درصد قابل قبول است. در کشور ما هیچ مطالعه دقیق و آینده نگرانه ای در این زمینه انجام نشده است که بتوانیم نرخ مثبت کاذب را با دقت فاش کنیم. اگرچه اخیراً یک مطالعه گذشته نگر از طریق تلفن و بدون دیدن نتایج آزمایش توسط محققان این مطالعه ، درصد مثبت کاذب 12٪ در کشور ما اعلام شده است ، اما در روش مطالعه آنها خطاهایی وجود دارد که نتیجه را از نظر ما غیرقابل اعتماد می کند .

این متخصص زنان و زایمان افزود: در هر صورت امیدواریم مطالعات آینده و گزارش های دقیق از وزارت بهداشت میزان مثبت کاذب واقعی را در کشور ما مشخص کند و اگر بالاتر از استانداردهای بین المللی باشد ، وزارت بهداشت بر آن نظارت می کند و استاندارد کردن. ” نه اینکه صورت را کاملاً پاک کنید. با حذف آموزش غربالگری در شبکه های بهداشتی ، مادرانی که در مناطق دور افتاده کشور زندگی می کنند مورد تبعیض قرار گرفته و از دسترسی به این روشهای مفید محروم می شوند.

وی همچنین در مورد هزینه این نمایش ها صحبت کرد: اگرچه برخی از روشهای غربالگری موجود تحت پوشش بیمه هستند ، اما برخی از روشهای دقیق تر ، که فقط برای جمعیت محدودی از زنان باردار مورد نیاز است ، مشمول این بیمه نیستند و باید در اینجا به بیمه گران توجه شود. لازم به ذکر است که پوشش این خدمات از نظر مقرون به صرفه بودن بسیار مقرون به صرفه است زیرا برخی از زنان باردار هنوز به دلیل عدم پوشش بیمه ای برخی خدمات و مطمئناً تولد حتی یک معلول چنین کاری نکرده اند کودک و هزینه های بعدی که فقط روش های تشخیصی ، درمانی و حمایتی بسیار بسیار بیشتر خواهد بود.

دکتر. عبیری اظهار داشت: اگر آزمایش های غربالگری حذف شود ، این ظلم به افراد جامعه است. این حق مسلم مادر باردار است که از سلامت جنین خود در اوایل بارداری اطمینان حاصل کند تا بارداری را با ذهنی آرام و ذهن سالم ادامه دهد. من در اینجا تأکید می کنم که کسانی که می خواهند اشتباه کنند می گویند که فقط اجبار الک کردن اجباری با کلمات بازی می کند تا مردم را منحرف کند چون قبلاً اجباری نبوده است. اما اخیراً این افراد ذکر کرده اند که مادر باردار حتی نباید از وجود چنین روشهای جدیدی مطلع شود. این چیزی نیست جز ظلم و ستم علیه مادران ، به ویژه مادرانی که در مناطق دور افتاده کشور هستند و از علم پزشکی آگاهی ندارند ، زیرا مادران و مادرانی که به هر قیمت مطلع می شوند به منابع علمی دسترسی دارند. آنها به دنبال تحقیق خواهند بود و این اختلافات طبقاتی بین اقشار مختلف جامعه را ارتقا خواهد داد.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا