بین الملل

اظهارات مداخله‌جویانه مقام انگلیس درباره انتخابات ایران

اظهارات مداخله‌جویانه مقام انگلیس درباره انتخابات ایران

به گزارش آپارات نیوز، طارق احمد روز دوشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) ادعا کرد:‌ یک بار دیگر، مردم ایران از حق انتخابات آزاد و عادلانه محروم شدند.

وی با زیر سوال بردن جایگاه شورای نگهبان مدعی شد: ایران صلاحیت نامزدهایی را که موافق آن‌ها نبود (برای شرکت) در انتخابات‌ اخیر رد کرد. مردم ایران باید بتوانند درباره آینده این کشور تصمیم بگیرند.

او در حالی این مطلب را بیان کرد که مشروعیت دولت لندن طبق بیشتر نظرسنجی‌ها به پایین‌ترین حد در تاریخ معاصر این کشور رسیده است و افکار عمومی از عملکرد حاکمیت به ستوه آمده‌اند.

تا پیش از جنگ غزه، لندن صحنه تظاهرات عمومی علیه برنامه‌های شکست‌خورده اقتصادی دولت انگنلیس بود و طی پنج ماه گذشته، حامیان فلسطین با برگزاری راهپیمایی‌های گسترده اعتراضی علیه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی و حمایت تمام قد دولت لندن، پایه‌های حاکمیت در این کشور را سست کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان هفته پیش در گفت‌وگو با کانال چهار انگلیس تصریح کرد: اگر یک همه‌پرسی (پرفراندوم) به طور هم زمان در ایران و انگلیس برگزار شود و موضوع آن، حمایت مردم از نظام باشد، تردید نکنید که در این رفراندوم انگلیس بازنده خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: دموکراسی و حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران به مراتب قوی‌تر از دموکراسی و حقوق بشر در انگلیس است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار شد.

نامزدهای این انتخابات برای دستیابی به ۲۹۰ کرسی قوه مقننه و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات ایران فرآیند اخذ رای برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح روز جمعه ۱۱ اسفند ماه آغاز شد و تمامی شعب در سراسر کشور آماده اخذ رای از واجدان شرایط (متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ماقبل آن) بودند. ساعت رای گیری در انتخابات نیز تا ساعت ۲۴ (۱۲ شب) تمدید شد.

310310

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا