جامعه

اعتراض نوذرپور به حذف نام برخی کاندیداها در لیست نهایی کاندیداهای انتخابات شورای ششم

اعتراض نوذرپور به حذف نام برخی کاندیداها در لیست نهایی کاندیداهای انتخابات شورای ششم

علی نوذرپور به حذف نام خود و برخی از نامزدهای تایید شده از لیست نهایی نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورا که روز گذشته توسط استاندار تهران اعلام شد ، معترض است.

علی نوذرپور در گفت وگو با آپارات نیوز وی در این باره گفت: “طبق روال قانون ، ما ثبت نام کردیم و مراحل بررسی صلاحیت در شورای اجرایی که براساس استعلام از چهار مقام انجام می شود ، تصویب و در نهایت تصویب شد ، اما این تایید صلاحیت به شورای شهر اگر تصویب نکند ، اعلام نخواهد شد.

وی افزود: بعد از اینکه هیئت های نظارت بر شهرستان و استان صلاحیت فرد را تأیید کردند ، موضوع توسط فرماندار برای کاندیداها اعلام می شود. از نظر بند 53 قانون شوراها ، به شخص مورد تأیید شورای اجرایی و نظارت بر شهرستان استان از طرف فرماندار برای تأیید صلاحیت وی پیامکی ارسال می شود. این پیامک برای من ارسال شده و تأکید شده است که به دلیل شیوع تاج ملاقات حضوری وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به ارسال این پیامک و تأیید من در شورای اجرایی و هیئت نظارت صلاحیت داریم و با توجه به اینکه هیئت نظارت بر استان فقط موضوع مناسب بودن در موارد عدم تطابق را بررسی می کند ، یک نامزد ، مطمئناً یک نامزد خواهد بود. “مشکلی وجود ندارد ، ما محتوای تبلیغاتی را تهیه کردیم و برای تهیه لیستی با دوستان اصلاح طلب مشورت کردیم.

وی ادامه داد: بدون شک افرادی که به عنوان آخرین مرحله در شورای استان رد صلاحیت شده اند ، امکان اعتراض به این رد صلاحیت را دارند. از طرف دیگر ، مطابق تبصره 4 ماده 63 قانون شوراها ، که تأکید می کند “اقدامات شورای شهر و شورای استان ، به استثنای تأیید مناسب بودن نامزدها و تأیید انتخابات ، از اختیارات در در صورت اعتراض به تصمیمات هیئت نظارت استان ، موضوع توسط هیئت نظارت مرکزی بررسی می شود. اگر کسی به تصمیم و رأی هیأت نظارت استان اعتراض کند ، موضوع برای بررسی به شورای مرکزی ارجاع می شود ، اما اگر کسی به آن اعتراض نکند ، صلاحیت وی توسط شورای مرکزی بررسی نمی شود. .

وی تأكید كرد: “بر این اساس ما اطمینان یافتیم كه مورد تأیید قرار گرفته ایم ، اما روز گذشته ، هنگامی كه لیست نهایی نامزدها توسط فرمانداری در تهران منتشر شد ، من تعجب كردم كه دیدم نام من برداشته شده و این اقدام توسط هیئت نظارت مرکزی ، یعنی پس از تصویب. “، هیئت نظارت مرکزی نام من را حذف کرد. به دنبال این ، استانداری در تهران اعلام کرد که من توسط هیئت نظارت مرکزی برکنار شده ام و این موضوع نیز از طریق تلفن به من اطلاع داده شد ، در حالی که موضوع به صورت قانونی به صورت کتبی خطاب به من باید بودم

نوذرپور ادامه می دهد: ‘این شیوه برخورد با نیروهایی که مطابق قانون و مقررات سعی در ساخت این کشور و این سیستم داشته اند صحیح نیست و نوعی تحقیر حقوق شهروندان و قانونگذار و مورد بررسی تلقی می شود. توسط مجلس “انجام امور مربوط به خود شوراها است و محل قانونگذاری است.

وی ادامه داد: “بزرگترین مشکل این است که استانداری ها مجبور بودند لیستی از افراد مورد تأیید هیئت های اجرایی و نظارتی استان و افراد مورد تأیید هیئت نظارت مرکزی پس از بررسی به این لیست را منتشر کنند. ‘شستشو.

نودرمور ادامه داد: “در حال حاضر ، وزارت کشور ، فرماندار و فرماندار تهران به عنوان نماینده دولت انتظار دارند که اجازه ندهند این اتفاق بیفتد و آنها بر خلاف قانون مرکز تصمیم گیری می کنند و مجبورند مقاومت کنند. هیئت نظارت. “در شرایطی که هیئت مدیره تحت تأثیر انتخابات ریاست جمهوری کمتر ارجح است ، مقابله دوستان با جریانات سیاسی مخالف آنها صحیح نیست ، در حالی که همه مردم نماینده مردم هستند.

وی گفت: پنج نفر در شورای شهر فعلی مورد تأیید قرار گرفته اند و مشاهیر دیگر نیز از فراکسیون اصلاحات حذف شده اند. این نوع تقابل از چنان ماهیتی برخوردار است که دیگر نمی توان آن را رقابت نامید.

شایان ذکر است که مرتضی طلایی روز گذشته نیز نامه ای به وزیر کشور در اعتراض به حذف نام وی و برخی از نامزدهای تأیید شده از لیست نهایی نامزدهای ششمین دوره انتخابات شوراها که دفتر فرمانداران اعلام شد ، اعتراض کرد. .

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا