جامعه

افزایش ابتلا به کرونا در ۲ رده سنی/نتیجه عادی انگاری‌ها تا دو هفته دیگر

افزایش ابتلا به کرونا در ۲ رده سنی/نتیجه عادی انگاری‌ها تا دو هفته دیگر

معاون درمان ستاد تاجگذاری در کلان شهر تهران از بروز بیماری چهارم عروق ویروس کرونا در کشور در اواسط فوریه ابراز نگرانی کرد و گفت: “تصور اینکه میزان بیماری کاهش یافته و بیماری عملا ناپدید شده است. ”

در مصاحبه با دکتر توکلی نزدیکتر با آپارات نیوز وی در مورد وضعیت بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میرهای ناشی از تاجگذاری در استان تهران گفت: در چند روز گذشته از زمان رفع محدودیت ها طبیعی به نظر می رسد که این موضوع می تواند تعداد موارد مراجعه و ارجاع را افزایش دهد. مراجعات و بیماری های زیاد معمولاً دو هفته پس از رفتارهای پرخطر رخ می دهد.

عوامل مربوط به وقوع موج تاج چهارم

وی اظهار داشت که ما در بخش سرپایی شاهد افزایش آماری بوده ایم و برخی از بیمارستان ها تعداد مراجعه به بخش سرپایی را افزایش داده اند. با این حال ، طبق آنچه در جامعه می بینیم ، مراکز خرید بسیار شلوغ تر شده اند و در عمل در ساعات عصر و شب ، برخی از ترافیک افزایش یافته و موج سرما در حال حاضر در تهران افزایش یافته است ، که نشان می دهد “تعدادی از عوامل این ما را در مورد بیماری موج چهارم در کشور نگران می کند.

افزایش بیماری ویروس کرونا قلب در کودکان و نوجوانان زیر 20 سال

توکلی ادامه داد که در شرایط فعلی تصور اینکه مردم از میزان بیماری کاسته شده و عملاً از بین رفته است فکر بسیار خطرناکی برای مردم است. از طرف دیگر ، ما شاهد شیوع این بیماری در کودکان و نوجوانان در طی دو تا سه ماه گذشته هستیم. ‘افراد زیر 20 سال نیز افزایش یافته اند ، که این خطر دیگری است. از سوی دیگر ، موضوع بازگشایی مدارس توسط آموزش و پرورش مطرح شده است. اینها برخی از عواملی است که باعث می شود این احتمال وجود داشته باشد که در اواسط ماه فوریه شاهد شروع موج چهارم بیماری باشیم و این بسیار خطرناک است. زیرا واکسیناسیون هنوز آغاز نشده است.

وی گفت: “درست است که تعداد مرگ های ما نسبت به چند ماه گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته است.” “در حالی که ما در حال جمع آوری برخی از عواملی هستیم که ذکر کردم و از طرف دیگر مردم به این موضوعات توجه نمی کنند ، این وضعیت به خوبی ایجاد نمی شود و در آینده منجر به مشکلاتی می شود.

نتیجه عادی سازی 2 هفته دیگر

توکلی گفت که در تعطیلات گذشته شاهد افزایش سفر به استانهای شمالی و جنوبی کشور بودیم. با اطمینان می توان گفت که بیشتر عفونت ها در جامعه به دلیل رفتارهای پرخطر در خانواده ، دوستان و آشنایان و غیره است و این اجتماعات بزرگترین عامل خطر بیماری های قلبی هستند. همزمان بسیاری از بیمارانی که می میرند متاسفانه دیر به بیمارستان می روند. البته تجربه و هماهنگی در کادر پزشکی بیش از گذشته برای درمان بیماری عروق ویروس کرونا قلب افزایش یافته است ، اما این دلیل نمی شود که افراد از آن پیروی نکنند.

وی گفت: “ما نباید موج چهارم بیماری را نادیده بگیریم.”

توکلی در مورد این بیماری در کودکان و نوجوانان اظهار داشت: “البته ، شدت بیماری در این گروه سنی بیشتر نیست ، اما مشکل این است که میزان بروز در این گروه سنی در حال افزایش است و خطر این افراد وجود دارد. ممکن است منتقل کند. ویروس برای افراد مسن “

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا