عمومیکسب و کار برتر

افزایش سرعت گوشی با ریست فکتوری اندروید

یکی از مشکلاتی که کاربران با آن مواجه هستند کند شدن گوشی پس از چند سال استفاده یا حتی پس از مدت کوتاهی استفاده است. به طور کلی سرعت گوشی هوشمند تا حد زیادی به تراشه و مقدار رم آن و در مجموع سخت افزار بستگی دارد ولی این همه ماجرا نیست و در بسیاری از مواقع از طریق بهبودهای نرم افزاری می‌توان سرعت گوشی را بهتر کرد. در ادامه همراه ما باشید تا ترفند افزایش سرعت موبایل را با هم مرور کنیم.

افزایش سرعت گوشی با ریست فکتوری اندروید

مجموعه قسطی آنلاین با امکان خرید گوشی قسطی با اقساط 3 تا 12 ماهه با کمترین کارمزد، شرایط را برای تمام افرادی که به دنبال خرید گوشی های پرچمدار هستند را فراهم کرده است. برای اطلاعات بیشتر میتوانید سایت فروشگاه قسطی آنلاین را مشاهده کنید و یا با شماره تماس های بالا تماس بگیرید.

ترفندهای افزایش سرعت گوشی

 به نقل از قسطی آنلاین و تکنولایف بالا بردن سرعت گوشی از تنظیمات خود گوشی قابل انجام است. با اجرا کردن راهکار های زیر می توانید سرعت گوشی خود را بهبود دهید:

گوشی را ری‌استارت کنید

گوشی خود را آپدیت کنید

حافظه داخلی را خالی کنید

پر شدن گوشی باعث افت سرعت گوشی می‌شود و پیشنهاد می‌کنیم هیچگاه گوشی را تا آخر پر نکنید. برای نمونه اگر گوشی شما 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد آن را بیشتر از 32 گیگابایت پر نکنید. یا مثلا اگر گوشی 64 گیگابایت است آن را در نهایت تا 60 گیگابایت پر کنید.

یکی از راه‌های خالی کردن حافظه گوشی حذف کردن برنامه‌های اضافی است. به سراغ لیست برنامه‌ها بروید و گزینه‌هایی که استفاده نمی‌کنید را حذف کنید. با این کار هم فضای داخلی گوشی خالی می‌شود و هم باتری کمتری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حافظه پنهان برنامه‌ها را حذف کنید

انیمیشن‌های گوشی را کاهش دهید

از نسخه سبک برنامه‌ها استفاده کنید

بسیاری از برنامه‌ها دارای دو نسخه هستند، یکی نسخه اصلی و دیگری نسخه لایت (Lite). نسخه لایت برنامه‌ها سریع‌تر و سبک‌تر است و فضای کمتری نیز درون گوشی اشغال می‌کند. شما می‌توانید برنامه‌هایی مانند فیسبوک، اینستاگرام، اسپاتیفای، توییتر و بسیاری از عناوین دیگر را به این صورت دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهید تا با افزایش سرعت موبایل مواجه شوید.

ویجت‌های کمتری را به روی صفحه اصلی قرار دهید

هرچقدر تعداد ویجت‌های بیشتری به روی صفحه قرار دهید پردازنده و حافظه رم بیشتر درگیر می‌شوند و در نتیجه سرعت گوشی پایین می‌آید. اگر سخت افزار گوشی شما قوی است یا حافظه رم بالایی دارید قطعا متوجه این موضوع نخواهید شد، اما اگر گوشی اقتصادی با رم 4 گیگابایتی یا کمتر دارید قطعا این تفاوت را احساس خواهید کرد.

گزینه Sync را خاموش کنید

گوشی را برای وجود ویروس یا برنامه مخرب چک کنید

اگر در پی آموزش افزایش سرعت گوشی هستید باید بگوییم که گاهی نصب کردن یک برنامه مخرب باعث می‌شود پردازنده گوشی شما بی‌دلیل درگیر شود و گوشی هنگ کند و با کندی مواجه شود. حتی گاهی ممکن است بهینه نبودن یک برنامه با نسخه اندروید گوشی شما چنین مشکلی را به وجود بیاورد. با نصب آنتی ویروس‌های خوب می‌توانید این موضوع را چک کنید. خود گوشی‌های اندرویدی هم معمولا دارای آنتی ویروس از پیش نصب شده هستند که از آن‌ها نیز می‌توانید کمک بگیرید.

 

گوشی را ریست فکتوری کنید

جمع بندی

در این مطلب روش‌های افزایش سرعت گوشی اندروید را با هم مرور کردیم. همچنین به تنظیمات افزایش سرعت موبایل نیز اشاره کردیم تا بتوانید گزینه‌ها را بر اساس نیاز خود بهینه کنید تا سرعت گوشی نیز بیشتر شود. اگر با انجام راه حل های گفته شده سرعت گوشی شما افزایش نیافت، می توانید از سرویس کسری پارس استفاده کنید.

سوالات متداول

راه افزایش سرعت موبایل چیست؟ در مطلب روش‌هایی را برای افزایش سرعت گوشی عنوان کرده‌ایم. شما با انجام این کارها می‌توانید سرعت گوشی را تا 20 یا حتی 30 درصد افزایش دهید.

چرا سرعت گوشی پایین است؟ شما از طریق بهینه سازی‌های نرم افزاری می‌توانید سرعت گوشی را تا حد زیادی افزایش دهید اما به طور کلی سخت افزار گوشی اهمیت بالایی دارد و نقش اصلی را تراشه و حافظه رم ایفا می‌کند.

 

دکمه بازگشت به بالا