دانش و سلامت

افزایش سریع تعداد مبتلایانِ کرونا / عروسی‌های ۲۰۰ نفره در دل “دلتا”

افزایش سریع تعداد مبتلایانِ کرونا / عروسی‌های ۲۰۰ نفره در دل "دلتا"

دبیر کمیته علمی ملی کووید 19 با اشاره به شیوع و بروز دلتا ویروس کرونا در کشور.

در مصاحبه ای با آپارات نیوز ، دکتر عاطفه عابدینی وی با اشاره به بروز بیماری عروق ویروس کرونا قلب در کشور گفت: بر اساس آماری که وزارت بهداشت ثبت کرده است ، با افزایش تعداد موارد مثبت بیماری ، متأسفانه افزایش بیماری و مرگ و میر نیز داریم. . “با این حال ، ویروس Delta از جنوب کشور و استانهای جنوبی مانند سیستان و بلوچستان ، کرمان ، هرمزگان و بوشهر شروع به گسترش کرده است و اکنون می بینیم که بیشترین درگیری را در این استان ها داریم.

دلتا جهش غالب در کشور

بازهم ، آنها به نصیحت گوش نمی دهند

وی افزود: “از آنجا که مردم ، با وجود همه توصیه ها ، هنوز گوش نمی دهند و ترافیک همچنان ادامه دارد ، تقریبا می توان گفت که با وجود تعداد زیادی از شهرهای قرمز و نتایج آزمایشات ویروسی ، به نظر می رسد جهش ها در کشور جهش دلتا است.

افزایش سریع تعداد بیماران مبتلا به بیماری ویروس کرونا قلب

عابدینی ، اظهار داشت که ویژگی جهش دلتا بسیار سریع بودن عفونت آن است ، گفت: بنابراین اگر نمودار این بیماری را در کشور مشاهده کنیم ، می بینیم که شاهد افزایش بسیار سریع و رو به بالا در تعداد بیماران

عوامل انتشار Delta Corona

عروسی برای 200 نفر در قلب دلتا

وی در مورد عوامل کلیدی انتشارات Delta Corona در کشور گفت: یکی از این عوامل سفر بین استانی است. از طرف دیگر واقعیت این است که ممکن است ما به موقع مرزهای شرقی کشور را نبسته باشیم. از طرف دیگر مردم دیگر پروتکل های بهداشتی را دنبال نمی کنند. در راش دوم و سوم ، همکاری مردم بیشتر بود و در ماه آوریل و مه ما توانستیم مراکز خرید بزرگ را برای چند هفته تعطیل کنیم ، بازارها را ببندیم و مکان های مختلف را کنترل کنیم. اکنون نه تنها می توانیم این موارد را کنترل کنیم ، بلکه مردم دیگر با ما نیستند. حتی می بینیم که مردم حتی توجه زیادی به پوشاندن ندارند.

ترس از ریزش کرونا

وی گفت: “قبلاً ترس از تاج وجود داشت و شاید اکنون ترس فروکش کرده یا مردم خسته شده اند.” با این حال ، ما می پذیریم که مشکلات اقتصادی وجود دارد ، اما واقعیت این است که میزان انطباق بسیار کاهش یافته است. به طوری که حتی می توانیم در این شرایط عروسی های 200 نفره و 150 نفره برگزار شود.

وجود جهش های دلتا در بیش از 100 کشور جهان

این سختگیرانه نیست و مردم اطاعت می کنند

عابدینی ادامه می دهد: حتی در کشورهایی که واکسن بهتری نسبت به ما دارند ، اکنون تجمع در مراکز بسته واقعا ممنوع است و در این باره به ما هشدار داده شده است. از آنجا که جهش های دلتا اکنون در بیش از 100 کشور به ویروس غالب تبدیل شده اند ، اکنون که این دلتا فرا رسیده است ، در مناطقی که بیماری ها کنترل شده اند ، میزان مرگ و میر و بیماری ها کاهش یافته و پروتکل نیز شکسته شده است. واکسیناسیون پیشنهاد شده و دقیقاً اعمال می شود ، اما در ایران سختگیرانه نیست و مردم آن را رعایت نمی کنند و واقعاً مشکلاتی را ایجاد کرده است.

آنها دیگر از پروتکل ها پیروی نمی کنند

انتقال سریع صفت جهش دلتا

وی افزود: هم اکنون تهران را ببینید. در تهران ، تخت ها هر روز کاملاً پر و خالی می شوند. البته ما از شر آن خلاص شدیم ، اما تعداد تخت ها واقعاً در حال افزایش است. در عین حال ، علی رغم اینکه ما در تهران مراکز سرپایی تزریق دارو داریم و این مراکز به صورت 24 ساعته فعالیت می کنند ، تخت های خالی همچنان رو به کاهش است. البته این خاصیت جهش دلتا است. صحنه هایی که از هند دیدیم همان بود. تعداد زیادی می توانند در یک تماس کوچک نقش داشته باشند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که با یک فرد نقابدار بدون بیماری ویروس کرونا قلب مکالمه داشته باشید و به راحتی به این بیماری مبتلا خواهید شد. اکنون در شرایطی با این ویروس سر و کار داریم که مردم ما دیگر تقریباً از آن اطاعت نمی کنند.

2 استان پرجمعیت

افزایش سریع آمار تهران

وی همچنین گفت: بزرگترین مشکل ما در حال حاضر استان های کرمان و هرمزگان است. البته اکنون میزان بستری شدن در بیمارستان در تهران بسیار سریع در حال افزایش است طبق نمودار تهران ، تعداد مشتریان و بیماران بستری سریعاً افزایش یافته است البته این رفتار ویروس دلتا برای ما بیگانه نیست. چون اتفاق می افتد متأسفانه جشن ها ، مهمانی ها ، مراکز خرید و … هنوز باز است و هیچ یک از پروتکل ها در این مراکز ، حتی در استانهایی که ما با مشکل روبرو هستیم ، رعایت نمی شود.

عابدینی ادامه می دهد: ‘علی رغم اینکه در چند هفته گذشته میزان واکسیناسیون ما بسیار افزایش یافته است و ما روزانه حداقل 250 000 نفر را واکسینه می کنیم ، ما هنوز در روند صعودی هستیم و به نظر نمی رسد که این روند را ادامه دهیم. “اما اگر مردم پروتکل ها را رعایت نکنند ، به نظر می رسد طی یک یا دو هفته آینده شاهد افزایش درگیری ها خواهیم بود و متأسفانه مرگ ما قطعاً افزایش خواهد یافت.

مداخلات مختلف برای کاهش مرگ و میر

وی گفت: برخی از مسائلی که در پیک های چهارم و پنجم داشتیم که خدا را شکر هنوز میزان مرگ و میر ما را به میزان قابل توجهی افزایش نداده این است که استفاده از داروهای ضد ویروسی برای بیماران خیلی زود آغاز می شود. زیرا در بیماران سرپایی افراد می توانند داروهای ضد ویروسی را بدون اجازه دریافت کنند. بنابراین ، درمان اولیه بیماری کمک زیادی به کاهش مرگ و میر آن کرده است.

عابدینی ادامه می دهد: مراکز درمانی هنوز خدمات خوبی به مردم ارائه می دهند و علی رغم پر بودن تختخواب ها باعث عقب ماندن مردم در بیمارستان نمی شود. ممکن است مدتی به تأخیر بیفتند ، اما در نهایت در شرایط سرپایی ملاقات می شوند. از طرف دیگر ، درمان ها تا حدودی متفاوت شده و کارکنان درمان تجربه بیشتری در درمان Covid به دست آورده اند و درمان های ضد ویروسی نیز در دسترس هستند. در حالی که در پیام رسان اول و دوم هیچ درمان ضد ویروسی نداشتیم ، دارویی مانند RemedSivar در ایران وجود نداشت که اکنون به تولید داخلی رسیده باشد.

وی گفت: “خوشبختانه ما مجبور نیستیم تعداد زیادی مرگ داشته باشیم.” مداخلات انجام شده به خواست خدا در روند درمان بیماری اطمینان حاصل می کند که میزان مرگ و میر بالاتر از قبل نیست.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا