جامعه

افزایش ضریب انتقال ویروس با استفاده طولانی مدت از یک ماسک

افزایش ضریب انتقال ویروس با استفاده طولانی مدت از یک ماسک

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به ارتقا quality کیفیت ماسک های تولید شده در کشور تأکید کرد که مراجع ذی صلاح باید با تولیدکنندگان بدون ماسک برخورد کنند.

به گزارش آپارات نیوز ، دکتر محمدرضا شن ساز ، رئیس سازمان غذا و دارو در کمیته بهبود کیفیت ماسک که با حضور مدیران مربوطه سازمان غذا و دارو برگزار شد ، گفت: طبق توصیه های دقیق بهداشت جهانی سازمان و مراجع بهداشت بین الملل ، استفاده از ماسک و ضد عفونی کننده ها همچنان مهمترین ابزار برای پیشگیری و مبارزه با این بیماری است.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری ها و همکاری های بین بخشی در زمینه تولید ماسک ، وضعیت تأمین کنونی کشور بسیار مطلوب است و کمبودها در زمینه مواد اولیه مورد نیاز برای تولید ماسک های با کیفیت برطرف می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان غذا و دارو ، معاون وزیر بهداشت با تأکید بر لزوم آگاهی و اطلاع رسانی عمومی در مورد استفاده صحیح از ماسک ، گفت: “متأسفانه ، برخی افراد شناخت کافی از نحوه استفاده از آن ندارند . این ماسک به درستی و گاهی ماسکی استفاده می شود که اثر بخشی و محافظت در برابر ویروس فقط چند ساعت ، حتی چند روز است که می تواند سرعت انتقال ویروس را به دلیل ناکارآمدی ماسک های مورد استفاده افزایش دهد.

شانزاز با بیان اینکه سازمان غذا و دارو با جدیت سعی در بهبود کیفیت ماسک های تولید شده دارد ، افزود: روند تسهیل ماسک برای تولید ماسک ، تسهیل شناسایی و کار با تولیدکنندگان غیرمجاز ، امکان اصالت ماسک The سطح عرضه یکی از برنامه های این سازمان در زمینه تولید و توزیع انواع ماسک ها است که طبق خواست خداوند با همکاری وزارت صمت ، وزارت امور داخلی و بسیج اصناف.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا