جامعه

افزایش پایگاه‌های مدیریت بحران پایتخت به ۱۰۷ پایگاه/ جانمایی برای ساخت ۵ پایگاه جدید

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران آخرین تعداد سوله‌ها و پایگاه‌های مدیریت بحران در تهران را اعلام کرد و از برنامه‌ریزی برای ساخت پنج پایگاه جدید خبرداد.

علی نصیری در گفت‌وگو با آپارات نیوز، درباره تعداد پایگاه‌ها و سوله‌های مدیریت بحران در شهر تهران گفت: در حال حاضر تقریبا می‌توان گفت که در هر محله تهران یک پایگاه مدیریت بحران ایجاد شده است. تعدادی از محلات نیز باقی مانده که برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای ساخت آنها در دستورکار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۴ پایگاه و سوله مدیریت بحران در شهر تهران فعال است، گفت: روز شنبه و در مراسمی با حضور شهردار تهران سه پایگاه جدید پشتیبانی مدیریت بحران نیز افتتاح شده و به بهره‌برداری خواهد رسید که با احتساب این سه پایگاه، باید گفت که در حال حاضر مجموع پایگاه‌های مدیریت بحران در شهر تهران ۱۰۷ پایگاه است.

افزایش پایگاه‌های مدیریت بحران پایتخت به ۱۰۷ پایگاه/ جانمایی برای ساخت ۵ پایگاه جدید
علی نصیری

به گفته رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران این سه پایگاه جدید در  ناحیه ۹ منطقه ۱ در محله اراج،   ناحیه ۶ منطقه ۱۵ در محله مسعودیه و ناحیه ۱ منطقه ۲۲ در شهرک چشمه واقع شده است.  

وی درباره امکانات سه پایگاه جدید مدیریت بحران در شهر تهران نیزاظهارکرد: هر پایگاه با سطح اشغال ۹۰۰ متر مربع و با زیربنایی حدود ۱۲۵۰ متر مربع فضای مسقف احداث شده است که اجزای تشکیل دهنده پایگاه ها شامل قسمت اداری، اتاق کنترل و بی‌سیم، سالن فرماندهی منطقه یا ناحیه، قسمت پشتیبانی شامل انبارهای تخصصی و انبار اصلی تجهیزات و اقلام اضطراری است.

نصیری افزود: همچنین در فضاهای پیرامونی این پایگاه‌ها مخزن ۱۵ هزار لیتری سوخت اضطراری و مخزن ۱۷ هزار لیتری آب اضطراری نیز پیش‌بینی شده است.  

برنامه‌ریزی و جانمایی ساخت پنج پایگاه جدید مدیریت بحران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرتهران از برنامه‌ریزی برای ساخت پنج پایگاه مدیریت بحران جدید نیز خبر داد و گفت: اقدامات برای ساخت این پایگاه‌ها در سال جاری با جانمایی و پیش‌بینی زمین انجام شده و  مراحل عملیات احداث آنها آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به لرزه خیزی بالای شهر تهران و همچنین تراکم زیاد جمعیت و بافت نامطلوب شهری در بسیاری از مناطق پایتخت، گفت: در صورت وقوع بحران‌های طبیعی بزرگ نظیر زلزله، کارهای امدادرسانی و کمک به بازماندگان حادثه بسیار دشوار خواهد بود. بر این اساس ایجاد پایگاه های پشتیبانی و مدیریت بحران با هدف مهیا کردن  بستر عملیاتی و تاکتیکی مناسب در سطح مناطق برای تحقق اقدامات پیشگیری، آمادگی و مقابله امری لازم و ضروری است.  

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مقالات اجتماعی

تحقیقگر جامعه‌شناسی با تجربه در مطالعه تمدن‌ها و ارتباطات بین فرهنگ‌ها.
دکمه بازگشت به بالا