اقدامات جدید گوگل برای رفع مشکلات بررسی های جعلی در انگلیس

اقدامات جدید گوگل برای رفع مشکلات بررسی‌های جعلی در انگلیس

گوگل اعلام کرد برای مقابله با بررسی های جعلی در سایت های خود اقدامات بیشتری انجام خواهد داد این اقدام پس از تحقیقاتی طولانی از سوی نهاد نظارتی رقابت و بازار بریتانیا (CMA) صورت می گیرد.

به گزارش رویترز طبق اعلام این نهاد گوگل همچنین متعهد شده است که هشدار هایی را در پروفایل کسب وکار های بریتانیایی که از بررسی های جعلی برای افزایش رتبه بندی خود استفاده کرده اند نمایش دهد. تحقیق رسمی علیه گوگل و آمازون در سال ۲۰۲۱ آغاز شد زیرا نگرانی هایی درباره مقابله ناکافی این دو شرکت با بررسی های جعلی مطرح شده بود بررسی هایی که میلیون ها نفر از آنها برای اطلاع از خرید های آنلاین خود استفاده می کنند.

در این بیانیه آمده است: تحقیقات علیه آمازون همچنان ادامه دارد. طبق اعلام CMA سالانه تا ۲۳ میلیارد پوند (معادل ۲۹ میلیارد دلار) از هزینه های مصرف کنندگان بریتانیایی تحت تاثیر بررسی های آنلاین قرار دارد به طوری که ۸۹% از مصرف کنندگان هنگام جست و جو برای یک محصول یا خدمت از این بررسی ها استفاده می کنند.

سارا کاردل مدیر اجرایی CMA گفت: تغییراتی که از گوگل گرفته ایم تضمین می کند که فرآیند های قوی در جای خود قرار دارند تا مردم بتوانند با اطمینان به بررسی ها نگاه کنند و بهترین انتخاب ها را داشته باشند. این مسئله عدالت است هم برای کسب وکار ها و هم برای مصرف کنندگان – و از کل بخش خواست که به این موضوع توجه داشته باشد.

از ماه اپریل CMA به اختیار های جدیدی دست پیدا خواهد کرد که به آن اجازه می دهد بدون نیاز به ارجاع پرونده به دادگاه تصمیم بگیرد که آیا قوانین مصرف کننده نقض شده است یا نه. این نهاد نظارتی در حال افزایش نظارت خود بر شرکت های بزرگ فناوری است و اخیراً دو تحقیق جدید آغاز کرده است یکی علیه خدمات جستجوی گوگل و دیگری علیه اکوسیستم های موبایلی اپل و گوگل.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا