بین الملل

الان وقت تخریب سرمربی تیم ملی بسکتبال نیست

بسکتبال ایران به جام جهانی می‌رود

الان وقت تخریب سرمربی تیم ملی بسکتبال نیست

کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال گفت: الان وقت آن نیست تیم ملی بسکتبال یا سرمربی‌اش را تخریب کنیم و این تیم به جام جهانی می‌رود.

عباس مرشدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در مورد اینکه تیم ملی بسکتبال ایران برای صعود به جام جهانی نیاز به کسب نتایج مطلوب در پنجره ششم انتخابی این رقابت‌ها دارد و در چنین شرایطی امکان برگزاری بازی تدارکاتی میسر نیست، اظهار داشت: پنجره آخر انتخابی جام جهانی، پنجره‌ای حساس و بسیار سخت است چون تیم‌های ملی ژاپن و چین رقبای آماده‌ای هستند. در دیدارهای رفت نتوانستیم نتایج خوبی برابر رقبا بگیریم و می‌طلبد فدراسیون بسکتبال هر آنچه لازم است برای تیم ملی فراهم کند تا بهترین نتیجه را به دست بیاورد. ملی‌پوشان همگی در رقابت‌های لیگ بازی کرده‌اند و آمادگی خوبی برای ححضور در مقابل رقبا دارند. بیشتر بازیکنان ملی‌پوش نیاز به هماهنگی دارند و سرمربی تیم ملی هم از این نکته غافل نمی‌ماند.

**تیم ملی بسکتبال صعود خواهد کرد

وی افزود: تیم ملی بسکتبال ایران نسبت به دو حریف شرق آسیایی خود ضعیف نیست. ظرفیت خوبی در تیم ملی بسکتبال وجود دارد و بچه‌ها با انگیزه هستند و با حمیت و پشتکار به مصاف رقبای خود خواهند رفت. پیروزی مقابل تیم‌های شرق آسیا دور از دسترس نیست. یک هفته در ژاپن اردو خواهیم داشت و در این مدت با آب و هوای محل برگزاری مسابقه آشنا خواهیم شد. ضمن اینکه تمامی نفرات به غیر از حدادی فرصت تمرین دارند تا بتواند به خواسته‌های مدنظر سرمربی نزدیک شوند. برای اینکه خیال طرفداران تیم ملی بسکتبال آسوده شود باید در مصاف با ژاپن و چین برنده از زمین بیرون بیاییم تا صعودمان قطعی شود هر چند به نظر می‌رسد در نهایت تیم ملی ایران بتواند جواز صعود را کسب کند.

**وقت آن نیست تیم ملی یا سرمربی‌اش را تخریب کنیم

کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال در مورد انتقاداتی که به سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی می‌شود را تا چه اندازه می‌پذیرد، تصریح کرد: هیچ‌کسی بدون ایراد نیست. هر کسی دارای تفکراتی است که مورد پسند عده‌ای قرار می‌گیرد و عده‌ای هم موافق نیستند. ارمغانی با حضور در تیم ملی بسکتبال در تلاش است تا آینده این تیم را بسازد. من هم شنیدم انتقاداتی از ارمغانی شده از جمله اینکه او با تیم ملی بزرگسالان کار نکرده، با بسکتبال ایران آشنا نبوده و … همه این‌ها وجود دارد ولی سرمربی تیم ملی بسکتبال سعی کرده تا مثبت کار کند. الان وقت آن نیست تیم ملی یا سرمربی‌اش را تخریب کنیم. وظیفه رئیس فدراسیون است که پس از این پنجره‌ها عملکرد تیم ملی را بررسی نند و درباره سعید ارمغانی تصمیم بگیرد. اینکه به نظر جواد داوری سرمربی تیم ملی اثرگذاری لازم را داشته یا نیاز به تغییراتی است. در مجموع ارمغانی از قهرمانان ملی ما بوده، قبلاً هم در تیم ملی کار کرده و با بسکتبال ایران هم غریبه نیست. امیدوارم با او بتوانیم در پنجره ششم انتخابی جام جهانی موفق باشیم.

**فدراسیون بسکتبال قدردان استعدادها باشد

مرشدی در خصوص اینکه محمد امینی یکی از ۴۰ بازیکن برتر متولد ۲۰۰۵-۲۰۰۴ از نظر فیبا و NBA شناخته شده و از این بازیکن برای حضور در کمپ بدون مرز با حضور ستارگان NBA در سالت لیک‌سیتی آمریکا دعوت به عمل آمده تا زیرنظر مربیان مجرب فیفا تمرین کند، عنوان کرد: کم‌کاری که در دوران قبل انجام شده، دودش به چشم کسانی می‌رود که به تازگی در فدراسیون سمت گرفته‌اند. سال‌های سال است از تیم ملی جوانان بازیکنی به تیم ملی بزرگسالان نیامده که مورد انتظار باشد. این موضوع باعث ایجاد شکاف بین تیم ملی جوانان و تیم ملی بزرگسالان شده است. در ادوار قبلی هم نمایندگانی در کمپ‌های فیبا و NBA داشتیم. آنچه مسلم است باید به محمد امینی تبریک گفت و امیدوارم فرصت‌طلب باشد تا پیشرفت خوبی کند. از سویی دیگر فدراسیون بسکتبال قدردان این نفرات باشد و در آینده هم سرمایه‌گذاری به مراتب بیشتری کند تا نفرات ارزنده‌ای از تیم ملی جوان به تیم ملی بزرگسالان برسند.

انتهای پیام/

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا