بین الملل

الکاظمی در جلسه فوق‌العاده شورای امنیت ملی: عراق میدان تسویه حساب‌ها نیست

الکاظمی در جلسه فوق‌العاده شورای امنیت ملی: عراق میدان تسویه حساب‌ها نیست

طبق اخبار خاورمیانه ، نخست وزیر عراق تأکید کرد که کشورش بر اساس خروج نیروهای رزمی خود از عراق در مراحل مذاکره با ایالات متحده به مراحل پیشرفته رسیده است.

طبق بیانیه دفتر الكاظمی ، شورای امنیت ملی عراق جلسه ای اضطراری به ریاست مصطفی الكاظمی ، نخست وزیر و فرمانده كل ارتش عراق تشکیل داد تا درباره عواقب بمباران آمریكا در عراق بحث كند. برج های مرزی و برق سوریه بازرسی شدند.

شورای امنیت ملی عراق با تأکید بر اینکه این حمله نقض آشکار حاکمیت عراق است ، با نقض همه قوانین و موازین بین المللی ، حملات هوایی آمریکا را به موضعی در نزدیکی مرز عراق و سوریه محکوم کرد.

این شورا برای جلوگیری از تکرار حملاتی که موجب نقض حریم هوایی و سرزمین عراق می شوند و همچنین تحقیقات گسترده در مورد شرایط حادثه و تلاش برای تکرار آنها در آینده ، تمام روش های درمانی موجود را بررسی کرده است.

شورای امنیت ملی عراق ، اگرچه به شدت مخالف تبدیل عراق به شهرک سازی یا استفاده از خاک و هوا برای حمله به همسایگان خود است ، اما اظهار داشت: “دولت عراق گامهایی را برای دنبال کردن سیاست آرامش و گفتگو برمی دارد. از تشدید درگیری ها و تحقق امنیت و ثبات در عراق و منطقه جلوگیری کنند.

شورا گفت: “دولت جلسات و گفتگوهای منظم با طرف آمریكایی را برگزار كرده است و این گفتگوها در مورد بحث در مورد جزئیات لجستیكی عقب نشینی نیروهای جنگی از عراق به مراحل پیشرفته ای رسیده است كه جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.” گفت. .

شورای امنیت ملی عراق با تأکید بر حمله نیروگاه ها و برج های برق توسط گروه های خرابکارانه و تروریستی خاطرنشان کرد: “در حالی که تولید برق به بیش از 20،000 مگاوات رسیده است که بالاترین میزان در تاریخ عراق است ، علاوه بر برق وارداتی و افتتاح برخی از پروژه های عوامل تأخیر . “برای تأمین برق موردنیاز شهروندان به راه افتید. برخی از خرابکاران و گروه های تروریستی در تلاشند با هدف قرار دادن نیروگاه ها و برج ها وضعیت را بی ثبات کنند. حملاتی که باعث ایجاد اختلال در برق رسانی به مناطقی از بغداد و شهرهای جنوبی می شود و درد و رنج غیرنظامیان را تشدید می کند.

شورای امنیت درخواست کرد علاوه بر بازرسی های مداوم توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در ایران ، از مراحل مورد نیاز شورای آژانس انرژی هسته ای نیز پیروی کند. وزارت برق برای تأمین برق مورد نیاز شهروندان.

311311

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا