دانش و سلامت

امضای توافق‌نامه سلامت کشورهای عضو شانگهای با محوریت جمهوری اسلامی

امضای توافق‌نامه سلامت کشورهای عضو شانگهای با محوریت جمهوری اسلامی

وزیر بهداشت، ارتقای دیپلماسی سلامت را از برنامه های دولت برشمرد و از راه اندازی دبیرخانه بهداشت و درمان پیمان شانگهای در ایران خبر داد.

به گزارش آپارات نیوز دکتر بهرام عین اللهی رضوی در حاشیه بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت ملک آباد در سفر به خراسان گفت: ایران قوی ترین حوزه سلامت را در منطقه دارد و باید از فرصت موجود برای تقویت دیپلماسی سلامت استفاده کرد. نشست گروه 5 مانند هفته گذشته با حضور وزرای بهداشت افغانستان، پاکستان، عراق و نماینده سازمان جهانی بهداشت در تهران برگزار شد.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور برای شرکت در اجلاس شانگهای، موافقتنامه سلامت به امضای اعضا رسید و مقرر شد کشورهای عضو سازمان شانگهای در حوزه سلامت با یکدیگر همکاری کنند و ما این سازمان از ایران دعوت می کند. برای تقویت همکاری های بهداشتی

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت ممتاز جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت، همکاری در حوزه سلامت شانگهای یکی از موفق ترین تعاملات منطقه ای ما خواهد بود.

به گزارش وبدا، عین اللهی با اشاره به اینکه دامنه همکاری های بهداشتی فراتر از مرزهای جغرافیایی است، گفت: می خواهیم مرزهای کشورهای منطقه را برای همکاری مشترک در حوزه سلامت، برگزاری همایش های علمی، تبادل استاد و اساتید حذف کنیم. دانشجویان و تحقیقات مشارکتی
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا