بین الملل

امیرعبداللهیان: روابط عمیق ایران و پاکستان همواره رو به جلو بوده است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین آپارات نیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (سه شنبه، 24 خرداد) در تهران پذیرای بالاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه جدید پاکستان بود، در نامه ای نوشت. توییت: امروز در تهران برادر عزیزم وزیر خارجه پاکستان بودم.

وی افزود: روابط عمیق دو کشور بزرگ و تاثیرگذار جهان اسلام ایران و پاکستان همواره امیدوارکننده و آینده نگر بوده است.

وزیر امور خارجه افزود: رایزنی های مهمی در زمینه روابط سیاسی و امنیتی، گردشگری، تجارت، ورود زائران، افغان ها و رفع تحریم ها داشته ایم.

امیرعبداللهیان: روابط عمیق ایران و پاکستان همواره رو به جلو بوده است

امیرعبداللهیان امروز در نشست خبری مشترک با همتای پاکستانی خود گفت: امروز روابط دوجانبه را در ابعاد مختلف همکاری مناطق مرزی، پایانه ها و بازارچه های مرزی و توسعه تجارت محلی و همکاری های استانی در راستای اتخاذ رویکردهای سیاسی مشترک و توسعه همکاری های بین المللی مورد بحث و بررسی قرار دادیم. مواضع بین دو کشور». ما در مورد توسعه همکاری های فرهنگی، گردشگری، همکاری در سازمان های منطقه ای و بین المللی و همچنین در زمینه های اقتصادی و تجاری گفتگو کردیم.

وی گفت: در دو حوزه ای که مدت هاست در دستور کار دو کشور بوده و اسناد اولیه امضا شده و حتی اقدامات عملی در میدان نیز در این زمینه ها انجام شده است، بحث صادرات گاز از ایران به پاکستان و همچنین افزایش روزافزون است. صادرات برق به کشور همسایه پاکستان یا تبادل برق به پاکستان که در مورد آن صحبت کردیم. علیرغم تحریم های یکجانبه ایالات متحده، مکانیسم هایی در مسیر قوانین بین المللی وجود دارد که می تواند این همکاری را به بهترین وجه افزایش دهد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه همچنین اظهار داشت: درباره مسائل منطقه ای آخرین تحولات افغانستان، اوکراین، یمن و فلسطین را مورد بررسی قرار داده ایم. ما مخالف ادامه جنگ در اوکراین و تاکید بر راه حل سیاسی هستیم و به عنوان جمهوری اسلامی ایران بین اوکراین و روسیه تلاش می کنیم تا بحران اوکراین را هر چه سریعتر از طریق مذاکره و راه حل سیاسی توسط بنیانگذاران و ریشه ها به پیش ببریم. این بحران را درک کنید (ادامه مطلب)

انتهای پیام/




برای جلد پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا