بین الملل

انتخابات سرنوشت‌ساز در ایران و آمریکا؛ چه کسانی از پیروزی ترامپ خوشحال خواهند شد؟

زتاب‌ننیوز:

خدمات بین المللی اگر بایدن به توافق هسته ای با ایران بازگردد ، احتمالاً فشارهای دولت وی برای دستیابی به توافق با پیونگ یانگ بیشتر می شود. توافق نامه ای که کره شمالی را قادر می سازد غنی سازی اورانیوم را در سطح پایین ادامه دهد.

طبق گزارشات آفتاب‌نیوز؛ “علی رغم تصمیم بایدن برای مذاکره سریع با ایران در مورد احیای شورای امنیت سازمان ملل ، وی ، علیرغم علاقه ترامپ به وی ، وی با رهبر کره شمالی کیم جونگ اون ملاقات نخواهد کرد مگر اینکه کره شمالی موافقت کند. خلع سلاح هسته ای ، اوباما ترجیح می دهد با تهران کار کند تا کره شمالی. در نتیجه ، احتمالاً بایدن غنی سازی اورانیوم سطح پایین و بازیافت سوخت را در ایران قبول کند.

چه کسی از پیروزی ترامپ خوشحال خواهد شد؟

بازگشت بایدن به بورژام باعث افزایش فشار بر دولت وی برای مقابله با کره شمالی خواهد شد. در چنین حالتی ، لازم است که غنی سازی اورانیوم در سطح پایین کره شمالی را بپذیریم. با این وجود ، بایدن راه دشوار را پیش رو دارد. “برای ایران دشوار است و برای کره شمالی متقاعد کردن کره جنوبی و ژاپن ، متحدان ایالات متحده ، کار ساده ای با کره شمالی نیست.”

دعای سخت کار کنید

آسیا تایمز همچنین می نویسد که بایدن بیش از ترامپ پیروز است ، در این صورت او یک بحران عمیق در روابط ایران و آمریکا را تجربه خواهد کرد که میراث دوره ترامپ است و کار دشواری خواهد داشت.

این روزنامه نوشت: “این بدان معناست كه بایدن همچنین می خواهد كه تحریم ها علیه ایران ادامه یابد.” بایدن و معاون وی ، هریس ، هر دو خواستار بازگشت ایالات متحده به آژانس انرژی هسته ای هستند ، اگرچه تهران محدودیت های جدیدی را برای برنامه هسته ای ایران می پذیرد. مشخص نیست که چگونه آنها انتظار دارند که دولت ایران راضی و مایل به دستیابی به توافق هسته ای دیگری با ایالات متحده باشد.

اصلاح طلبان ایرانی با اضطراب در انتظار نتیجه انتخابات نوامبر هستند. آنها امیدوار هستند که پیروزی بایدن ایالات متحده را به سیاست اوباما بازگرداند. ایران همچنین انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را برگزار می کند. پیروزی بایدن به اصلاح طلبان کمک می کند. در مقابل ، پیروزی ترامپ به نفع اصولگرایان در ایران ، که مجلس را کنترل می کنند ، خواهد بود. سیاست های تهاجمی و رویارویی ترامپ علیه ایران به نفع آنهاست. بایدن مخالف سیاست های افرادی چون ترامپ ، دیک چنی و رامسفلد است که دولت ایران را به عنوان یک دولت سرکش تصویر می کرد. “او از یک سیاست واقع گرایانه و چند جانبه ای شبیه به اوباما دفاع می کند.”

چه کسی از پیروزی ترامپ خوشحال خواهد شد؟

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا