جامعه

انتقاد وزیر بهداشت از سفرهای نوروزی / روزهای سختی پیش رویمان است

وزیر بهداشت در صفحه اینستاگرام خود متنی را در انتقاد از اجازه سفرها و تصمیمات اخیر مسئولان برای نوروز 1400 منتشر كرد و نوشت: “روزهای سختی در پیش است. خداوند به ما كمك كند تا اجرای باشكوه سخت روزهای تحریم آسان است ، بگذارید از کسانی که کنار ما ایستاده اند و ما را همراهی می کنند شرمنده شویم و از روحیه بالای مدافعان بهداشت و خانواده های آنها شرمنده نشویم و به ما کمک کنید عزیز شریف دیگری را از دست ندهیم.

به گزارش آپارات نیوز ، دکتر سعید نمکی در این پست اینستاگرامی نوشت: “ویروس سرکش انگلیس از راه رسیده است ، خوزستان را آلوده کرده است ، ما شبانه روز برای کنترل آن در استان تلاش کرده ایم که بیش از سه پیک قبلی کشور را آلوده کرده است. ما عملاً طعم انگشت شست ویروس جهش یافته ، ویروس مهاجم از هوا و خاک را به دلایلی خارج از محدوده این مقاله در همه جا گسترش داده ایم.

نوشتیم … گفتیم … التماس کردیم … دو سه هفته قسم خوردیم که صبور باشیم. به ما فرصت دهید تا مانند سال قبل از فرصت تعطیلات سال نو استفاده کنیم و با تشدید تشخیص بیماری ها در طرح شهید سلیمانی ، شعله های آتش کوچک را از خانه به خانه دیگر شناسایی و کنترل کنیم ، تا آنها به هم نپیوندند. و آتش به کشور ما سرایت نمی کند. ما گفتیم که مسافرت و جمعیت مایع اجازه نمی دهد این طرح اجرا شود و بیماری از مناطق آسیب دیده به مراکز نظافت منتقل می شود.

گفتیم: صف های طولانی برای تهیه غذای عید ساعت ها جمعیت سالمند را در این صف ها به دام می اندازد. ما گفتیم که می دانیم تاب آوری مردم مهم است ، اما تاب آوری طرفداران سلامت خسته پس از 14 ماه کار سخت و فداکاری در مدیریت قله های مداوم نیز مهم است.

گفتیم: اقتصاد جهانگردی مهم است ، اما سرمایه اجتماعی سیستم بهداشت و هزینه شرایط بیماری و پیامدهای آن برای اقتصاد خرد و کلان کشور بی اهمیت نیست.

گفتیم: اگر آنها به سخنان متخصصان ما گوش ندهند ، بهار سختی در پیش است. شاید به این دلیل بود که آنها اعتقاد نداشتند که اولاً آنها از وزن ویروس جهش یافته در محاسبات اپیدمیولوژیک ما نمی دانند ، و ثانیا اینکه آنها سه قله سنگین قبلی را بی سر و صدا ، بی سر و صدا و ظالمانه مدیریت کردند ، و برخی فکر کردند که منحنی ها می توانند فتوشاپ باشند!

چند روز گذشته با روسای خسته و غمگین دانشگاه های علوم پزشکی در ارتباط بوده ام. آنها بسیار نگران هستند ، بیمارانشان در حال افزایش هستند و تخت هایشان پر می شود. آنها می دانند که زنجیره کنترل غول سرکش بیماری با ویروس جدید در این قیام جدید گسترده تر است و ثانیا ، آنها و مدافعان آنها خسته شده اند. روزهای سختی در پیش است. باشد که خداوند به ما کمک کند تا ماندن نمانیم ، تا دستاورد باشکوه روزهای سخت تحریم فقط از دست نرود. تا از کسانی که ما را حمایت کرده اند شرمنده نشویم و از روحیه بالای مدافعان سلامت و خانواده های آنها شرمنده نشویم تا عزیز شریف دیگری را از دست ندهیم.

به خواست خدا “

انتهای پیام

انتقاد وزیر بهداشت از سفرهای نوروزی / روزهای سختی پیش رویمان است

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا