بین الملل

اندونزی ۲۰۲۱ روی خط بحران؛ از سقوط هواپیما تا زلزله کُشنده «سولاوسی»

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین آپارات نیوز ، مرجع مدیریت بحران اندونزی روز یکشنبه آمار جدیدی از تلفات و خسارات ناشی از زلزله شدید جمعه گذشته در این کشور را منتشر کرد.

سخنگوی اداره مدیریت بحران اندونزی به نقل از رویترز گفت که تعداد کشته های زلزله 6.2 ریشتری در سولاوسی هفته گذشته به حداقل 73 نفر رسیده است.

به گفته رادییتیا جاتی ، تعداد زخمی ها و مجروحان زلزله روز جمعه در سولاوسی به بیش از 820 نفر افزایش یافته و بیش از 27800 نفر از ساکنان آن را بی خانمان کرده است.

اندونزی ۲۰۲۱ روی خط بحران؛ از سقوط هواپیما تا زلزله کُشنده «سولاوسی»

شاهدان عینی در اندونزی به رسانه ها گفتند که تعدادی از افراد بی خانمان در زلزله سولاوسی به مناطق کوهستانی پناه بردند و دیگران نیز به اردوگاه های ایجاد شده توسط دولت پناه بردند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران اندونزی همچنین اعلام کرد که پس از زلزله پلیس و ارتش برای مقابله با غارت های احتمالی آسیب خواهند دید.

Dojikorita Karnavati مدیر هواشناسی ، اقلیم شناسی و ژئوفیزیک اندونزی با استناد به تاریخچه زلزله 2018 در سولاوسی در بیانیه ای هشدار داد که زمین لرزه دیگری در منطقه می تواند باعث سونامی شود.

در 28 سپتامبر 2018 ، سولاوسی چهار زمین لرزه را لرزاند و در برخی مناطق باعث سونامی شد. بزرگی یکی از این زمین لرزه ها 7.5 ریشتر بوده است. طبق یک سازمان بشردوستانه غیرانتفاعی ، بیش از 2،700 نفر کشته و بیش از 330،000 نفر بی خانمان شدند (جزئیات بیشتر).

اندونزی ۲۰۲۱ روی خط بحران؛ از سقوط هواپیما تا زلزله کُشنده «سولاوسی»

رویترز در گزارش روز یکشنبه خود ، بحران های متعددی را در اندونزی ، چهارمین کشور پرجمعیت جهان ، در چهارده روز اول سال 2021 پوشش داد.

طی دو هفته گذشته ، جاری شدن سیل در شمال سولاوسی و استان کالیمانتان در جنوب اندونزی باعث رانش زمین و رانش زمین در استان جاوه شده است. حداقل 10 نفر در اثر سیل و حداقل 29 نفر دیگر در رانش زمین جان خود را از دست دادند.

در تاریخ 9 ژانویه ، هواپیمای Srijijaya Air SUJ 182 اندونزی سقوط کرد و منجر به کشته شدن 62 سرنشین شد.

اندونزی ۲۰۲۱ روی خط بحران؛ از سقوط هواپیما تا زلزله کُشنده «سولاوسی»

فوران کوه سمرو در اندونزی که از اواخر شب گذشته آغاز شد ، یکی دیگر از حوادث اخیر در این کشور است. تاکنون هیچ تلفاتی گزارش نشده است.

انتهای پیام /


تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا