عمومی

انواع مختلف نرم افزارهای CRM

نمونه های CRM بر اساس نوع مرتب شده اند، مانند استفاده عمومی، مدیریت، ردیابی فروش، ردیابی اجتماعی و یک سیستم کاملاً یکپارچه. بیشتر راه حل های نرم افزاری به یک یا دو نوع یا بیشتر CRM بستگی دارد. به عنوان مثال CRM پارس ویتایگر، یک CRM بازاریابی داخلی است اما دارای ابزارهای جامعی نیز می باشد. بسیاری از برنامه های CRM با یک پیشنهاد که اولویت خاصی را برطرف می کند، طراحی شده اند.

در مثالهای CRM زیر، نحوه طبقه بندی این راه حلهای نرم افزاری را خواهید فهمید، بنابراین می توانید انتخابهای خود را به نوع خاصی از تجارت محدود کنید. طبقه بندی ثابت نیست.

در عوض، بسیاری از راه حل های CRM ویژگی های مختلفی دارند یا به طور منظم ویژگی های جدیدی را معرفی می کنند که نمی توان آنها را در یک گروه واحد ذکر کرد. امروزه بسیاری از مشاغل CRM در قلب سیستم سازمانی خود قرار دارند. تعجب آور نیست وقتی فکر می کنید تجارت در اطراف مشتری است. وفاداری آنها یکی از مهمترین شاخص های موفقیت در تجارت است.

انواع مختلف نرم افزارهای CRM

همچنین به خاطر داشته باشید که ۱۳٪ شرکت ها سرمایه گذاری را در اولویت کاری خود می دانند. چرا؟ با استفاده از استراتژی و فناوری CRM مناسب، محل های کار از مزایای CRM بهره مند می شوند و در نتیجه باعث عدم اتوماسیون فرایندهای مربوط به مشتری مانند مدیریت پایه، تولید سرنخ، مدیریت خط لوله و خدمات به مشتری می شود.

با این حال، همانطور که قبلا ذکر شد، راه حل های CRM به اشکال مختلف ارائه می شوند. ما در مورد توزیع یا نوع تجارت یا حتی مدل های قیمت CRM صحبت نمی کنیم. اینها به راحتی توصیف می شوند. در عوض، آنها با توجه به عملکردی که در زیر به شما ارائه می دهیم، انواع CRM هستند. عملکرد اولویت شما هرچه باشد، نرم افزاری که انتخاب می کنید راه حل را تعیین می کند.

بیایید مثالهای CRM را با توابع اولویت به اشتراک بگذاریم:

نمونه های CRM براساس نوع

CRM درونی

برخی از CRM ها را می توان با ویژگی های خاص طبقه بندی کرد که روی یک عملکرد اصلی تمرکز دارند، مانند ارتقا marketing بازاریابی داخلی یا رویکرد فاز فروش سنتی. در حالی که این CRM ها هم ویژگی های استانداردی را ارائه می دهند و هم برای استفاده افقی سازگار هستند، فروشندگان محصولات خود را در کنار تجربه خاص یا رهبری فکری قرار می دهند.

به عبارت دیگر، آنها رویکرد فروش یا بازاریابی خاصی را که در آن محصولاتشان طراحی می شود، ترویج می دهند. این ابزارها، همراه با استراتژی های بازاریابی صوتی CRM، می توانند تأثیر مثبتی در تجارت شما داشته باشند.

CRM عمومی

بیشتر راه حل ها تحت CRM عمومی قرار می گیرند و ویژگی های استانداردی را برای روابط و معاملات فراهم می کنند. برای مشاغل کوچک و بنگاه های بزرگ، آنها تقریباً همیشه برنامه هایی دارند و با مناطق مختلف سازگار می شوند.

با گذشت سالها، با پیشرفت اینترنت، فناوری های موبایل و یکپارچه سازی فرایندهای تجاری، نرم افزار CRM قابلیت های بیشتری پیدا کرده است. اگر می خواهید این ویژگی را به طور کامل بررسی کنید، می توانید به راحتی برای یک دوره آزمایشی رایگان پارس ویتایگر ثبت نام کنید.

نرم افزار CRM پارس ویتایگر شامل ابزارهای فروش مبتنی بر هوش مصنوعی، مدیریت گردش کار فروش یکپارچه، توسعه برنامه های سفارشی برای فروش، ابزارهای CPQ و ادغام داده ها با پشتیبانی، بازاریابی و تجارت الکترونیکی است. در این CRM ابزارهای راهنمای داخلی، اضافی، برنامه های بهره وری و ویژگی های اتوماسیون بازاریابی را می بینید. به طور خلاصه، این CRM به صورت افقی در صنایع و برنامه ها سازگار است و از نظر قیمت بسیار انعطاف پذیر است.

نتیجه نهایی این است که CRM عمومی مانند پارس ویتایگر یک سرمایه گذاری بلند مدت کامل است، به این معنی که شما می خواهید از آن برای اهداف مختلف فروش و بازاریابی استفاده کنید، خواه می خواهید پتانسیل بیشتری کسب کنید، معاملات بیشتری انجام دهید، چرخه های فروش را کوتاه کنید یا بیشتر بدانید. از معاملات فروش.

انواع مختلف نرم افزارهای CRM

CRM کاملاً یکپارچه شده

یک چارچوب فن آوری معمول برای چگونگی ایجاد بازاریابی، فروش و همکاری پشتیبانی: مدیریت یک برنامه بازاریابی که مدیریت مبارزات، معرفی بازاریابی و تغذیه CRM را بر عهده دارد. CRM آنها را به مشتریانی برنده تبدیل می کند. شکایات پس از فروش با یک برنامه دیگر یعنی برنامه میز راهنما برطرف می شود. این سه برنامه از نزدیک ادغام شده اند، اما اغلب به طور جداگانه فروخته می شوند.

با این حال، امروزه برخی CRM ها در حال تبدیل شدن به یک پلت فرم هستند که به طور کامل سه عملکرد را با هم ترکیب می کند. بازاریابی درون سیستم می تواند کمپین های ایمیل را راه اندازی کند. فروش می تواند معاملات را از طریق تلفن، چت یا ایمیل ردیابی کند، بلیط های پشتیبانی را می توان پاسخ داد. این نمونه ای از CRM کاملاً یکپارچه است.

CRM یک پلت فرم پیشرفته است که فعالیت های فروش، بازاریابی و CRM را در یک سیستم ادغام می کند. با استفاده از این پلتفرم، تیم های بازاریابی می توانند ایده هایی را در مورد چگونگی شخصی سازی سفر مشتری برای از بین بردن نقاط درد دریافت کنند، در حالی که تیم های فروش برای بستن این معاملات بلافاصله به چشم اندازهای آماده فروش دسترسی دارند. به لطف قابلیت های چند کاناله CRM، ادامه کار برای مشتریان آسان است.

این پلتفرم چندین ویژگی قدرتمند را ارائه می دهد که هم به نفع تیم های فروش و هم به تیم های بازاریابی است. مدیران می توانند برای اطمینان از عبور مشتریان از خط لوله فروش یا بازاریابی در زمان مناسب، تکالیف، یادآوری ها و جلساتی را ایجاد کنند. گردش کار خودکار و تعیین توالی عملیات فروش نیز نیاز به دسترسی دستی را کاهش می دهد و به تیم ها کمک می کند تا روی کارهای مهمتری تمرکز کنند.

مزیت استفاده از یک پلت فرم یکپارچه مانند CRM این است که به عنوان یک مرکز متمرکز عمل می کند که دسترسی آماده به اطلاعات مشتری و معاملات را فراهم می کند. مشخصات مشتری پیشرفته به نمایندگان امکان می دهد زمینه ای برای تعاملات مشتری ایجاد کنند که این امر احتمال موفقیت قرارداد را افزایش می دهد.

CRM می تواند با تمام تماس ها و سوت ها برای شرکت ها بهترین عملکرد را داشته باشد و از تمام ویژگی های آن به بهترین شکل استفاده کند. این پلت فرم برای مشاغل با مشتری گسترده تر و گردش کار مشخص برای فروش و بازاریابی مناسب است.

CRM عملیاتی

CRM عملیاتی روند کار را ساده می کند. علاوه بر عملکردهای معمول CRM، فروش، بازاریابی و خدمات را نیز خودکار می کند. این CRM تمام جزئیات را ضبط می کند و اتصال را در طول زندگی مشتری حفظ می کند، آنها را حفظ می کند و آنها را به تماس تبدیل می کند. نشان داده شده است که CRM نرخ تبدیل را تا ۳۰۰٪ افزایش می دهد.

CRM فروش

شما به عنوان یک ابزار فروش، فکر می کنید CRM مربوط به فروش است. با این حال، امروز فروش پیچیده تر است و برای مدیریت تجربه مشتری در مراحل جذب، نیاز به همکاری نزدیکتر با مدیریت، بازاریابی، پشتیبانی و سایر بخشها دارد. نتیجه CRM های قدرتمندی است که سعی می کند تمام فرایندهای مواجهه با مشتریان در معاملات شما را پوشش دهد. برخی از فروشندگان به پیشنهاد فروش پایبند هستند و اگر درآمد شما بیشتر از مهارت بهترین نمایندگان فروش شما باشد، بسیار عالی است. اما مسلماً شما باید فرآیند فروش موثری را برای بهینه سازی استفاده از CRM ارائه دهید.

قدم بعدی چیست؟

با داشتن تصویری واضح از انواع مختلف CRM، اکنون سنجش راه حل نرم افزاری برای یک پیشنهاد ارزش آسان تر است تا ویژگی که طراحی نشده است. شما روش معنی دارتری برای مقایسه محصولات خواهید داشت.

اگر نگاه دقیق تری به لیست ما بیندازید، متوجه خواهید شد که پارس ویتایگر بهترین برنامه در نوع خود است. رایگان، سبک است و می توانید آن را با سایر محصولات خواهر ادغام کنید تا تماس خود را گسترش دهید. با این حال، فریب نوع “درونی” را نخورید، زیرا این فقط می تواند بیش از تلاش های بازاریابی ورودی باشد. او می تواند هر کاری که مخالفانش می توانند انجام دهد، کاملاً آزاد است. اگر می خواهید درباره این ویژگی ها بیشتر بدانید، می توانید به راحتی در یک نسخه آزمایشی رایگان CRM پارس ویتایگر ثبت نام کنید.

کسب اطلاعات بیشتر:

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا