جامعه

اوج کرونا در کشور/ احتمال تشدید کووید با شیوع آنفلوآنزا

اوج کرونا در کشور/ احتمال تشدید کووید با شیوع آنفلوآنزا

یکی از اعضای کمیته علمی ستاد ملی ضد کرونا گفت که Covid-19 در حال حاضر در موج سوم در کشور به اوج خود می رسد و تقریباً در همه جای کشور وجود دارد. وی گفت: رفتار اجتماعی مردم در کنترل بیماری بسیار مثر است. زیرا ما هیچ واکسنی ، دارویی خاص و درمانی نداریم.

در مصاحبه با دکتر مینو مهرز با آپارات نیوز وی با اشاره به وضعیت موج سوم تاج در کشور گفت: متأسفانه تعداد بیماران بسیار زیاد شده و بیمارستانها پر هستند. وضعیت بیماری حتی از ماه مارس و آوریل بدتر شده است. در همان زمان ، گسترش ویروس کرونا به طور قابل توجهی افزایش یافت و در نتیجه تعداد بیماران افزایش یافت. ازدحام و عدم انطباق منجر به مراجعه تعداد زیادی از بیماران شده است که بسیاری از آنها نیز باید در بیمارستان بستری شوند.

وی افزود: اگر افراد پروتکل های بهداشتی ، فاصله جسمی و استفاده از ماسک را رعایت کنند ، از ابتلا به ویروس های تنفسی متداول دیگر در فصل سرما مانند آنفولانزا جلوگیری می شود ، اما در صورت ادامه وضعیت از ویروس های فصلی دیگر جلوگیری می شود ” به بیماری کووید -19 اضافه شد.

وی گفت: “ما تاکنون هیچ مدرکی در مورد آنفولانزا نداشته ایم ، اما معمولاً شاهد تکرار آن از ماه اکتبر هستیم.” “به غیر از آنفلوانزا ، ویروس های تنفسی دیگری نیز وجود دارد.” انواع مختلفی از آنفلوانزا ، آدنو ویروس ها (ویروس های رایج که باعث انواع بیماری ها می شوند) و غیره هستند که می توانند خفیف باشند یا حتی باعث آسیب تنفسی شوند. با خنک شدن هوا ، ویروس های زیادی داریم.

وی تأکید می کند: مردم باید آن را رعایت کنند. می بینیم که استفاده از ماسک کاهش یافته است. استفاده از ماسک ، شستن دست و فاصله جسمی سه روش مناسب برای جلوگیری از بیماری تنفسی است. در نیمکره جنوبی که از زمستان جان سالم به در برد ، آنفلوانزا به دلیل مراقبت های بهداشتی بسیار کاهش یافت. اگر ما رعایت نکنیم ، این ویروس ها می توانند همزمان اتفاق بیفتند که می توانند روی یکدیگر تأثیر بگذارند و بیماری زایی آنها را افزایش دهند. کرونا و آنفولانزا می توانند یکدیگر را بدتر کنند.

مهرز گفت: از زمان جهش تاج و افزایش قدرت انتقال آن ، شاهد افزایش عفونت های خانوادگی بوده ایم. برو بالا.

وی تأکید می کند: در حال حاضر کوید -19 در کشور به اوج خود رسیده و تقریباً در همه جای کشور قرمز است و ما به اوج موج سوم بیماری در کشور رسیده ایم. رفتار اجتماعی افراد در کنترل بیماری بسیار مثر است. زیرا ما هیچ واکسنی ، دارویی خاص و درمانی نداریم. بنابراین مردم باید آن را رعایت کنند.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا